Omgaan met verbale agressie

agressieomgaan met agressieverbale agressie
Leer als zorgprofessional hoe je effectief om kunt gaan met verbale agressie tijdens de cursus 'Omgaan met verbale agressie'. Deze cursus biedt inzichten en praktische tools om situaties van grensoverschrijdend en agressief gedrag te de-escaleren en te voorkomen, zodat je je veilig en professioneel kunt blijven voelen tijdens je werk.
420
12.5-13 Punten
Classroom

Prijzen

Regulier € 420

Beroepen

Orthopedagoog-generalist
12.5 Punten
NIPK&J/NVO
Praktijkondersteuner Huisarts - kind en jeugd (POH-GGZ Kind & Jeugd)
13 Punten
LV POH-GGZ
Praktijkondersteuner Huisarts - Somatiek (POH-S)
13 Punten
LV POH-GGZ
Praktijkondersteuner Huisarts (POH)
13 Punten
LV POH-GGZ
Praktijkondersteuner Huisarts - Geestelijke Gezondheidszorg (POH-GGZ)
13 Punten
LV POH-GGZ

Sprekers

Ruth Willems

Docent
Ruth Willems, kinder - en jeugdpsycholoog NIP en supervisor K&J, heeft gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam en the University of Melbourne en is afgestudeerd in de klinische psychologie, volwassenen. Hierna heeft zij zich gespecialiseerd tot kinder- en jeugdpsycholoog NIP. Tevens heeft Ruth de postmediation opleiding Family Mediation gevolgd. Ruths werkervaring als psycholoog ligt vooral in de verstandelijk gehandicaptenzorg en bij de Raad voor de Kinderbescherming, Ministerie van Justitie. Zij heeft sinds 2007 haar eigen psychologenpraktijk Hulp op IJburg in Amsterdam.
Omschrijving

Zorgprofessionals krijgen helaas vaak te maken met verbale agressie op de werkvloer, wat kan variëren van schelden en bedreigen tot subtiele vormen van persoonlijke kritiek. Dit kan leiden tot gevoelens van onveiligheid en het schaden van vertrouwen in hun professionaliteit en organisatie. In deze cursus leren deelnemers hoe ze kunnen omgaan met verbale agressie en hoe ze effectief kunnen reageren op deze situaties. Verschillende technieken en tools worden aangereikt om escalatie te voorkomen en de communicatie te verbeteren. Na afloop van de cursus zijn de deelnemers beter in staat om zichzelf en anderen te beschermen tegen verbale agressie en om de veiligheid op de werkvloer te waarborgen.

Doelstelling

De cursist leert om te gaan met verschillende vormen van agressie zoals schelden, intimideren, steken onder water of kleineren. Ook leren zij te beslissen welke reactie hierbij het meest past.

Het juridische kader wordt besproken. Cursisten bespreken met elkaar persoonlijke grenzen en hoe wordt omgegaan met agressie in hun werksetting.

Na afloop heeft de cursist zicht op de verschillende soorten agressie en de functie van agressie. Cursisten krijgen theoretische achtergrond informatie over agressie. Deze training heeft een eclectische benadering. Voor het onderkennen van verschillende soorten agressie wordt het ABCD-model van agressie gehanteerd. Voor het reageren hierop maakt de cursist kennis met en gebruik van aspecten van motiverende gespreksvoering, geweldloos verzet en narratieve reflecties.

King Nascholing

Hoge Kwaliteit postacademische nascholing voor een betaalbare prijs. Dat zijn de belangrijkste uitgangspunten van onze filosofie. Ben jij werkzaam als psycholoog of orthopedagoog in de Jeugdzorg, GGZ of in het onderwijs? Dan kun je bij ons terecht voor kwalitatief hoogwaardige én betaalbare cursussen. De huidige ontwikkelingen binnen ons vakgebied stellen steeds meer eisen aan (na)scholing. Wij vinden dat een prima ontwikkeling, maar realiseren ons ook dat het behalen van aanvullende registraties tijdrovend en bovendien erg kostbaar is. Wij willen professionals in de jeugdzorg helpen om continu up-to-date te blijven en bieden daarom een breed aanbod aan van betaalbare cursussen en trainingen voor hulpverleners in de GGZ, jeugdzorg en onderwijs.
info@kingnascholing.nl
0202443165
111, Czaar Peterstraat, Amsterdam, 1018PE

Gerelateerde cursussen

€ 27.5

SDB groep B.V.

E-learning
1
De e-learning module Omgaan met agressie is een introductie op het onderwerp agressie. In deze training krijg je essentiële handvatten voor de aanpak van agressie. Deze kunnen houvast bieden in situaties waarin agressie een rol speelt. In deze training staat de aanpak van agressie in ziekenhuis omgevingen centraal. Deze is eenvoudig voor andere omgevingen aanpasbaar.
€ 27.5

VvAA

Incompany
6
Hoe om te gaan met agressieve zorgvragers en sociale veiligheid op uw werkplek te borgen.
Als zorgprofessional heeft u regelmatig te maken met ongewenst gedrag van patiënten en diens familieleden. In deze eendaagse incompany training gaan we in op vraagstukken rondom dit thema. De communicatieve, praktische en juridische kanten komen aan bod.
Op aanvraag

PAOFarmacie

Incompany
4
Door de actievere rol die patiënten zijn gaan spelen in hun behandeling, komt het helaas vaker voor dat er conflicten dreigen te ontstaan. Serieus omgaan met klachten en onvrede vraagt soms grote inspanning van de apotheekmedewerker en in enkele gevallen kan een situatie als deze escaleren. Tijdens Effectief communiceren bij dreigende agressie krijgt de deelnemer instrumenten aangereikt om te handelen bij dit soort situaties, zodat de medewerker zijn zorg verlenende rol kan blijven uitvoeren.
Op aanvraag

Federatie WDH Midden-Nederland

E-learning
1
Zorgverleners krijgen steeds vaker te maken met agressie. Deze cursus is een introductie op het onderwerp 'omgaan met agressie'. In deze cursus staat de aanpak van agressie in een ziekenhuisomgeving centraal, maar de handvatten zijn ook toepasbaar in andere situaties/huisartsenpraktijk.
€ 43.95

CME-Online

E-learning
2
In de huisartsenpraktijk kunt u te maken krijgen met agressief gedrag. Een gefrustreerde patiënt staat aan de balie omdat hij geen doorverwijzing heeft gekregen. Hij wordt steeds agressiever en begint te schreeuwen. Wat moet u nu doen? En hoe kunt u uw medewerkers hierin begeleiden?
Op aanvraag

Vereniging Korsakov Kenniscentrum

Incompany
12
in deze training leer je beter voorzien en voorkomen dat mensen met Korsakov zich agressief opstellen tegenover jou als medewerker.
Op aanvraag
21
Nov
2024
21
Nov
2025

Nederlandse Vereniging van Doktersassistenten

Incompany
4
Herken je dit? In jouw praktijk of organisatie krijg je steeds meer te maken met agressie. In jullie praktijk of organisatie vragen jullie je af of je daar een gezamenlijke aanpak voor af kunt spreken. Dat kan. In deze scholing krijg je eenvoudige, concrete en oplossingsgerichte handvatten om gezag te verkrijgen zonder autoritair te zijn.
€ 150
26 May
May
19:00
€ 335

Leerpunt KOEL

Classroom
Leerpunt KOEL
4
Hercertificeringsmodule voor de SOH
De manier waarop de grensoverschrijdende of agressieve patiënt te benaderen is en hoe jij hierbij zelf comfortabel en gezond kan blijven, is de kern van deze interactieve hercertificering. We gaan aan de slag met door de deelnemers ingebrachte oefensituaties.
€ 335
30 Sep
Sep
19:00

Stichting DOKh

Live Webinar
Online
4
€ 340

Stichting Bedrijfsfonds Apotheken

Incompany
3
Door op de juiste manier te reageren op (verbaal) agressieve patiënten, bescherm je jezelf, jouw collega's en andere patiënten in de apotheek. Agressie en geweld leiden vaak tot stressklachten bij apothekersassistenten, en uiteindelijk tot psychische problemen en burn-out.
€ 1650