Agressie in de apotheek

omgaan met agressie
Door op de juiste manier te reageren op (verbaal) agressieve patiënten, bescherm je jezelf, jouw collega's en andere patiënten in de apotheek. Agressie en geweld leiden vaak tot stressklachten bij apothekersassistenten, en uiteindelijk tot psychische problemen en burn-out.
1650
3 Punten
Incompany

Prijzen

Regulier € 1650

Beroepen

Apothekersassistent
3 Punten
SANA
Farmaceutisch Consulent
3 Punten
SANA

Sprekers

Jarno Smit

Docent
Jarno geeft praktijkgerichte trainingen met een focus op oefenen met herkenbare situaties. Hij is gespecialiseerd in het vergroten van vaardigheden met betrekking tot vroegsignalering, waarnemen en interpreteren van het gedrag van de ander. Jarno laat je graag beide kanten van de situatie zien, begrijpen en ervaren, zodat je daarvan kunt leren.

Doelen

het herkennen van de eigen spanning en het effect daarvan, en manieren om die spanning te reduceren;
het bepalen en herkennen van (de eigen) grenzen;
het herkennen van verschillende vormen en gradaties van grensoverschrijdend en agressief gedrag en de gevolgen daarvan met behulp van de Emotieballon©;
het voorkómen en stoppen van grensoverschrijdend en agressief gedrag met behulp van het Agressie Reductie Model©.
Omschrijving

We lezen het met regelmaat in het nieuws: gefrustreerde en agressieve patiënten aan de balie vormen de belangrijkste reden voor apothekersassistenten om te stoppen met hun werk. Door de grenzen van jouw patiënt én die van jouzelf tijdig te herkennen, kun je ongewenst gedrag vaak voorkomen of ombuigen.


Na afloop van de training kun je effectief reageren op ongewenst en grensoverschrijdend gedrag en kun je dit gedrag zoveel mogelijk voorkomen.


Incompany

Deze cursus kun je volgen met je team in je eigen apotheek. Neem contact op met een van onze adviseurs en vraag naar de mogelijkheden.



Stichting Bedrijfsfonds Apotheken

servicedesk@sbaweb.nl
0306008520
22, Fultonbaan, Nieuwegein, 3439NE

Gerelateerde cursussen

VvAA

Incompany
6
Hoe om te gaan met agressieve zorgvragers en sociale veiligheid op uw werkplek te borgen.
Als zorgprofessional heeft u regelmatig te maken met ongewenst gedrag van patiënten en diens familieleden. In deze eendaagse incompany training gaan we in op vraagstukken rondom dit thema. De communicatieve, praktische en juridische kanten komen aan bod.
Op aanvraag

PAOFarmacie

Incompany
4
Door de actievere rol die patiënten zijn gaan spelen in hun behandeling, komt het helaas vaker voor dat er conflicten dreigen te ontstaan. Serieus omgaan met klachten en onvrede vraagt soms grote inspanning van de apotheekmedewerker en in enkele gevallen kan een situatie als deze escaleren. Tijdens Effectief communiceren bij dreigende agressie krijgt de deelnemer instrumenten aangereikt om te handelen bij dit soort situaties, zodat de medewerker zijn zorg verlenende rol kan blijven uitvoeren.
Op aanvraag
€ 27.5

SDB groep B.V.

E-learning
1
De e-learning module Omgaan met agressie is een introductie op het onderwerp agressie. In deze training krijg je essentiële handvatten voor de aanpak van agressie. Deze kunnen houvast bieden in situaties waarin agressie een rol speelt. In deze training staat de aanpak van agressie in ziekenhuis omgevingen centraal. Deze is eenvoudig voor andere omgevingen aanpasbaar.
€ 27.5

Federatie WDH Midden-Nederland

E-learning
1
Zorgverleners krijgen steeds vaker te maken met agressie. Deze cursus is een introductie op het onderwerp 'omgaan met agressie'. In deze cursus staat de aanpak van agressie in een ziekenhuisomgeving centraal, maar de handvatten zijn ook toepasbaar in andere situaties/huisartsenpraktijk.
€ 43.95
08 Sep
Sep
17:30
€ 149

Dokter Drenthe

Classroom
Schildhoeve Fluitenberg
3
Tijdens deze scholing krijg je de vaardigheden om heftige emoties, agressie en ander lastig gedrag in een vroeg stadium te herkennen, om te buigen en te voorkomen dat het escaleert.
€ 149

CME-Online

E-learning
2
In de huisartsenpraktijk kunt u te maken krijgen met agressief gedrag. Een gefrustreerde patiënt staat aan de balie omdat hij geen doorverwijzing heeft gekregen. Hij wordt steeds agressiever en begint te schreeuwen. Wat moet u nu doen? En hoe kunt u uw medewerkers hierin begeleiden?
Op aanvraag