Training Omgaan met agressie

Hoe om te gaan met agressieve zorgvragers en sociale veiligheid op uw werkplek te borgen.
omgaan met agressieagressieongewenst gedrag
Als zorgprofessional heeft u regelmatig te maken met ongewenst gedrag van patiënten en diens familieleden. In deze eendaagse incompany training gaan we in op vraagstukken rondom dit thema. De communicatieve, praktische en juridische kanten komen aan bod.
Op aanvraag
6 Punten
Incompany

Prijzen

Op aanvraag
Opmerking : De prijs van deze incompany training wordt op maat bepaald en is onder andere afhankelijk van het aantal deelnemers.

Beroepen

Anesthesioloog
6 Punten
ABAN
Arts
6 Punten
ABAN
Arts beleid en advies KNMG
6 Punten
ABAN
Arts indicatie en advies KNMG
6 Punten
ABAN
Arts infectiebestrijding KNMG
6 Punten
ABAN

Sprekers

Mariët de Haan

Trainer
Mariët creëert snel een veilige leeromgeving. Ze is praktijkgericht, geeft handvatten op maat en zet een ongedwongen sfeer neer waar ruimte is voor een lach.
Omschrijving

Een patiënt die weerstand biedt tijdens een behandeling. Een familielid van de patiënt die een ongepaste opmerking maakt. Iemand die voor opschudding zorgt bij de balie. Stuk voor stuk vormen van ongewenst gedrag waar u als zorgprofessional mee te maken krijgt. Maar wanneer is de maat vol? En wat doet u als een patiënt u niet wil dwarsbomen, maar simpelweg niet in staat is instructies uit te voeren?


In deze incompany training leren we u en uw collega’s om te gaan met verschillende gradaties van ongewenst gedrag. U krijgt onder andere antwoord op de volgende vragen:

  • Hoe voorkom ik agressie en ongewenst gedrag?
  • Waar liggen mijn grenzen?
  • Wat doe ik in een grensoverschrijdende situatie?
  • Wanneer mag ik een behandelovereenkomst met een patiënt beëindigen en aan welke vereisten moet ik mij houden?

En vooral:


  • Hoe zorg ik goed voor mezelf na een heftige situatie?
  • Hoe zorg ik dat de impact hiervan hanteerbaar is?


Deze training duurt 1 dag, van 9.30 tot 17.00 uur. 

Voor deze training hanteren wij een maximaal aantal deelnemers van 12 personen. Zo blijft er voldoende ruimte voor persoonlijke aandacht.

VvAA

opleidingen@vvaa.nl
0302474328
750, Orteliuslaan, Utrecht, 3528BB

Gerelateerde cursussen

PAOFarmacie

Incompany
4
Door de actievere rol die patiënten zijn gaan spelen in hun behandeling, komt het helaas vaker voor dat er conflicten dreigen te ontstaan. Serieus omgaan met klachten en onvrede vraagt soms grote inspanning van de apotheekmedewerker en in enkele gevallen kan een situatie als deze escaleren. Tijdens Effectief communiceren bij dreigende agressie krijgt de deelnemer instrumenten aangereikt om te handelen bij dit soort situaties, zodat de medewerker zijn zorg verlenende rol kan blijven uitvoeren.
Op aanvraag
€ 27.5

SDB groep

E-learning
1
De e-learning module Omgaan met agressie is een introductie op het onderwerp agressie. In deze training krijg je essentiële handvatten voor de aanpak van agressie. Deze kunnen houvast bieden in situaties waarin agressie een rol speelt. In deze training staat de aanpak van agressie in ziekenhuis omgevingen centraal. Deze is eenvoudig voor andere omgevingen aanpasbaar.
€ 27.5

Federatie WDH Midden-Nederland

E-learning
1
Zorgverleners krijgen steeds vaker te maken met agressie. Deze cursus is een introductie op het onderwerp 'omgaan met agressie'. In deze cursus staat de aanpak van agressie in een ziekenhuisomgeving centraal, maar de handvatten zijn ook toepasbaar in andere situaties/huisartsenpraktijk.
€ 43.95

CME-Online

E-learning
2
In de huisartsenpraktijk kunt u te maken krijgen met agressief gedrag. Een gefrustreerde patiënt staat aan de balie omdat hij geen doorverwijzing heeft gekregen. Hij wordt steeds agressiever en begint te schreeuwen. Wat moet u nu doen? En hoe kunt u uw medewerkers hierin begeleiden?
Op aanvraag
30 Sep
Sep
19:00

Stichting DOKh

Live Webinar
Online
4
€ 340

Vereniging Korsakov Kenniscentrum

Incompany
12
in deze training leer je beter voorzien en voorkomen dat mensen met Korsakov zich agressief opstellen tegenover jou als medewerker.
Op aanvraag
21
Nov
2024
21
Nov
2025

Nederlandse Vereniging van Doktersassistenten

Incompany
4
Herken je dit? In jouw praktijk of organisatie krijg je steeds meer te maken met agressie. In jullie praktijk of organisatie vragen jullie je af of je daar een gezamenlijke aanpak voor af kunt spreken. Dat kan. In deze scholing krijg je eenvoudige, concrete en oplossingsgerichte handvatten om gezag te verkrijgen zonder autoritair te zijn.
€ 150
26 May
May
19:00
€ 335

Leerpunt KOEL

Classroom
Leerpunt KOEL
4
Hercertificeringsmodule voor de SOH
De manier waarop de grensoverschrijdende of agressieve patiënt te benaderen is en hoe jij hierbij zelf comfortabel en gezond kan blijven, is de kern van deze interactieve hercertificering. We gaan aan de slag met door de deelnemers ingebrachte oefensituaties.
€ 335

Stichting Bedrijfsfonds Apotheken

Incompany
3
Door op de juiste manier te reageren op (verbaal) agressieve patiënten, bescherm je jezelf, jouw collega's en andere patiënten in de apotheek. Agressie en geweld leiden vaak tot stressklachten bij apothekersassistenten, en uiteindelijk tot psychische problemen en burn-out.
€ 1650