Cursus Klinisch redeneren / Kritisch denken

klinisch redenerenkritische denkenverpleegkundigeverzorgendenlogisch redeneren

Klinisch redeneren/Kritisch denken over de fysieke en psychosociale situatie van zorgvragers/cliënten wordt gezien als een belangrijke basisvaardigheid van iedere professional Zorg & Welzijn. Door in samenspraak met de zorgvrager/cliënt, diens naasten of vertegenwoordigers en collega-professionals klinisch te redeneren/kritisch te denken over zorgbehoeften kunnen besluiten worden genomen die passen bij de persoonlijke situatie van de zorgvrager/cliënt. Bovendien kan de professional beter verantwoordelijkheid dragen voor het (eigen) handelen. Omdat de beroepspraktijk in snel tempo verandert en steeds complexer wordt, is het belangrijk dat professionals hun kritische redeneervaardigheden blijven ontwikkelen om de voortdurende veranderingen aan te kunnen. In deze ‘Basiscursus Klinisch Redeneren/Kritisch Denken voor professionals Zorg & Welzijn’ leren deelnemers hoe zij effectief gebruik kunnen maken van hun kennis en ervaring in verschillende situaties en settings.

01 mei 2024
00:00 - 23:55
32.5
In aanvraag
Online
E-learning
E-learning

Prijzen

Regulier € 32.5
Opmerking :vrijgesteld van BTW

Datum en locatie

01 mei 2024
00:00
23:55
Online
01 jun. 2024
00:00
23:55
Online
01 jul. 2024
00:00
23:55
Online
01 aug. 2024
00:00
23:55
Online
01 sep. 2024
00:00
23:55
Online
01 okt. 2024
00:00
23:55
Online
01 nov. 2024
00:00
23:55
Online
01 dec. 2024
00:00
23:55
Online

Beroepen

Praktijkondersteuner Ouderenzorg (POH-ouderen)
Accreditation in aanvraag
V&VN
Praktijkverpleegkundige huisartsenzorg (PVH)
Accreditation in aanvraag
V&VN
Verpleegkundig specialist algemene gezondheidszorg
Accreditation in aanvraag
V&VN
Verpleegkundig specialist chronische zorg bij som. aandoeningen
Accreditation in aanvraag
V&VN
Verpleegkundig specialist geestelijke gezondheidszorg
Accreditation in aanvraag
V&VN

Competenties

Medische handelen 50 %
Samenwerken 20 %
Communicatie 30 %

Doelen

Inzicht in klinisch redeneren en kritisch denken
De methodische benadering volgens de ABCDE-methode
Gezamenlijke besluitvorming
Omschrijving

Kenmerken

  • De e-learning wordt voortdurend geactualiseerd door EDU-line in samenwerking met zorgverleners uit het veld.
  • De achtergrondinformatie in deze e-learning is te downloaden.


Doelgroep

Deze e-learning is ontwikkeld voor:

  • Verpleegkundigen MBO en HBO
  • Verzorgenden IG
  • Agogisch Medewerkers


Studiebelasting

De totale studiebelasting is gemiddeld 5 uur.

Het is mogelijk om de e-learning in meerdere stappen (dus met onderbrekingen) te doorlopen. Elk onderdeel in de e-learning kan worden gemarkeerd als afgerond, zodat zichtbaar is welk(e) onderde(e)l(en) nog open staat c.q. staan.


Accreditatie in behandeling

Accreditatiebureau Kwaliteitsregister V&V en Register Zorgprofessionals

logos-certificering1-300x142.png


Certificaat

Indien de cursus met een positief toets resultaat wordt afgerond, ontvang je een digitaal certificaat waarop de toegekende accreditatie punten vermeld worden. Als je bent aangesloten bij een kwaliteitsregister (V&VN) en je BIG-nummer bij ons bekend is, voeren wij deze punten op in het systeem.


Kosten

Na aanschaf heb je 12 maanden toegang tot de inhoud van de e-learning.

De e-learnings zijn vrijgesteld van BTW.


Maatwerk

Een e-learning is relevant als de inhoud bruikbaar is in de beroepspraktijk.

Tijdens de ontwikkeling van deze e-learning is rekening gehouden met de verschillende rollen van de zorgprofessional en de taken en verantwoordelijkheden die bij deze rollen passen. De rollen die centraal staan zijn: zorgverlener, communicator en samenwerker.

Voor specifieke vragen ten aanzien van koppeling met de praktijk kun je contact met ons opnemen.


Digitaal platform

Na registratie heb je toegang tot je persoonlijke account. Hierin kun je je gegevens raadplegen en aanpassen, de e-learning starten of voortzetten, en je behaalde certificaten raadplegen.


Inhoud e-learning


Deel 1 – Klinisch redeneren/Kritisch denken

Inleiding 

Klinisch redeneren 

Kritisch denken 

Deel 2 – Methodische benadering van een patiënt

Inleiding 

Urgentiebepaling 

Patient Assessment Triangle 

Deel 3 – Het ABCDE-onderzoek

Inleiding 

A – Airway 

B – Breathing 

C – Circulation 

D – Disability 

E – Exposure & Environment 

Deel 4 – Vervolgonderzoek

Inleiding 

Hoofd-teen-onderzoek 

Comfortmaatregelen 

Deel 5 – Samenwerking

Crew Resource Management (CRM) 

Eindtoets (KRKD)


EDU-line

info@edu-line.nl
1, Poststraat, Sittard, 6135KR