Over MedischeScholing.nl

Wie wij zijn?

MedischeScholing.nl is opgericht door een huisarts(Kasper Maltha) en een basisarts(Richard Supheert). Gedurende onze opleiding hebben wij een passie ontwikkeld voor educatie en zijn we beiden naast onze studie actief betrokken geweest in het middelbare onderwijs. Als medisch professional zijn we van mening dat competentiegerichte nascholing van hoge kwaliteit een voorwaarde is voor het onderhouden van de professionele vorming als arts. Hoe anders blijft een medisch professional op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en onderhouden we onze vaardigheden? Juist hierom is het accreditatie onderwijs wettelijk vastgelegd.

13.000 huisartsen, 1500 aanbieders, 1 platform: MedischeScholing.nl

Wat is MedischeScholing.nl?

Alle geaccrediteerde medische nascholing beschikbaar in Nederland op één plek; dat is het idee. Ons onafhankelijke platform is zowel een zoekmachine als informatiebron die helpt in de selectieprocedure tot het vinden van adequate nascholing. MedischeScholing.nl geeft niet alleen een duidelijk overzicht van al het beschikbare accreditatie onderwijs in Nederland, maar streeft er ook naar om zoveel mogelijk informatie te verzamelen uit andere bronnen. Zoek bijvoorbeeld op onderwerp, prijs, afstand, aantal accreditatiepunten of bepaalde competenties naar nascholing dat aansluit op uw leerbehoefte en vind gelijk de passende opties die beschikbaar zijn.Onze organisatie is volledig onafhankelijk en wordt niet gesponsord door gelden afkomstig uit de farmaceutische industrie en/of andere externe fondsen.

Waarom MedischeScholing.nl?

Het aanbod aan medische nascholing in Nederland is uitgebreid en wordt geleverd door (commerciële) organisaties met verschillende doelen en belangen. Daarnaast worden de cursussen aangeboden op verschillende websites en is er niet één duidelijk centrum waar een huisarts gericht kan zoeken naar geaccrediteerde en voor hem/haar passende nascholing.

Op basis van een door ons gehouden enquête onder huisartsen bleek dat men het als lastig ervaart om passend geaccrediteerd nascholings onderwijs te vinden dat aansluit op de leerbehoefte. Daarnaast vonden de ondervraagde huisartsen het belangrijk dat het onderwijs onafhankelijk is en wilde 100% van de huisartsen graag reviews van collega’s lezen over de betreffende cursus. Met deze onderliggende gedachten zijn wij het platform MedischeScholing.nl gestart.

Zijn er bijvoorbeeld farmacotherapeutische sponsoren betrokken bij de nascholing?

Transparantie

Transparantie vinden we belangrijk. In de toekomst willen we steeds meer achtergrondinformatie kunnen geven over de organisaties die nascholing aanbieden en reviews van cursisten plaatsen. Zijn er bijvoorbeeld farmacotherapeutische sponsoren betrokken? Wat is de achtergrond van de docent? Dit alles met als doel om u een weloverwogen keuze te kunnen laten maken tot het vinden van meer passend onderwijs. Uiteindelijk hopen we door betere informatievoorziening de kwaliteit, transparantie en daarmee de effectiviteit van de nascholingen te verbeteren. Uw mening is daarbij onmisbaar.

Uitgelichte cursussen

Sommige aanbieders kiezen er voor om tegen betaling cursussen extra uit te lichten. Wanneer het gaat om een betaalde advertentie dan staat dit er bij. Naast dat aanbieders hier zelf voor kunnen kiezen, lichten wij vanuit het redactionele team van MedischeScholing.nl ook regelmatig interessante cursussen uit onder het kopje 'Onze Selectie' en/of 'Populair'. Dit kunnen zowel cursussen zijn vanuit een (betaald) abonnement als een onbetaalde dienst. Wanneer het gaat om een betaalde dienst staat dit opnieuw duidelijk vermeld met de 'advertentie' button.

Dáárom kiezen veel huisartsen voor MedischeScholing.nl!

Met ons platform kunt u nascholing vinden over ieder gekozen medisch onderwerp, in een voor u gunstige tijdsperiode, op een door u ingestelde afstand, voor een gericht budget én vanaf een minimaal gekozen aantal accreditatiepunten. Alle beschikbare cursussen op deze website zijn geaccrediteerd en leveren dus een bijdrage aan uw verplichte accreditatie programma.