Deze cursus is verlopen

M@ZL scholing voor jeugdartsen

M@ZLM@ZL-methodiekjeugdjeugdartsziekteverzuiminterventiesinterventieverzuimgesprekwettelijke kaderskindperspectieflangdurig schoolverzuimeffectieve interventieintegrale aanpak

Ben jij jeugdarts en werkt jouw organisatie volgens de M@ZL-methodiek? Volg dan deze tweedaagse training.

830
12 Punten
Online
Reguliere nascholing
Webinar

Prijzen

Regulier € 830

Beroepen

Jeugdarts KNMG
12 Punten
AJN
Verpleegkundig specialist algemene gezondheidszorg
Accreditation in aanvraag
12 Punten
VSR
Verpleegkundig specialist chronische zorg bij som. aandoeningen
Accreditation in aanvraag
12 Punten
VSR
Verpleegkundig specialist geestelijke gezondheidszorg
Accreditation in aanvraag
12 Punten
VSR
Verpleegkundig specialist prev. zorg bij som. aandoeningen
Accreditation in aanvraag
12 Punten
VSR

Competenties

Samenwerken 40 %
Kennis en wetenschap 20 %
Communicatie 40 %

Doelen

Na afloop van deze tweedaagse training

Ben je op de hoogte van hoe en waarom de M@ZL-methodiek werkt en hoe deze aansluit bij de huidige wettelijke kaders.
Ben je toegerust om scholen te motiveren en te ondersteunen in het toepassen van de M@ZL-methodiek en kun je hen adviseren met betrekking tot ziekteverzuim van hun leerlingen.
Heb je inzicht in het ouder- en kindperspectief, met name bij langdurig schoolverzuim.
Ben je in staat een professioneel verzuimgesprek te voeren met leerlingen en ouders volgens de M@ZL-methodiek.
Omschrijving

M@ZL is een effectieve interventie voor een integrale aanpak van ziekteverzuim bij scholieren in het voortgezet onderwijs en het MBO. Schoolmedewerkers, jeugdartsen en leerplichtambtenaren hebben samen aandacht en zorg voor leerlingen met ziekteverzuim, waardoor problematiek vroegtijdig in beeld komt. Ben jij jeugdarts en werkt jouw organisatie volgens de M@ZL-methodiek? Volg dan deze tweedaagse training.


Naast kennisoverdracht vanuit verschillende expertises en perspectieven bestaan de trainingen voor een groot deel uit oefenen met praktijksituaties. Aan de hand van reële en zelf ingebrachte casuïstiek trainen we met interactieve werkvormen. Een trainingsacteur wordt ingezet om het leerrendement te vergroten en tweedelijns behandelaren zorgen voor verdieping.

Je wordt getraind in de werkzame elementen van de M@ZL-methodiek en hoe je ziekte kunt vertalen naar participatiemogelijkheden. Daarnaast word je getraind in het voeren van verzuimgesprekken met leerlingen en ouders en hoe je hierin het kind- en ouderperspectief meeneemt.

Je kunt deze training volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.

NSPOH

De NSPOH (Netherlands School of Public & Occupational Health) levert als non-profit organisatie een waardevolle bijdrage aan de verbetering van de volksgezondheid, de arbeidsomstandigheden en arbeidsparticipatie in Nederland.
info@nspoh.nl
0308100500
11, Churchilllaan, Utrecht, 3527GV