Didactische scholing – Spannende gesprekken met je aios
In de basisopleiding praktijkopleiders heb je een dagdeel gevolgd over het verschil tussen feedback en sturing. Deze dag is hier een vervolg op en stelt je in staat om in een veilige setting te oefenen met vaardigheden die horen bij het geven van feedback en/of het aansturen van je aios.Prijzen
Beroepen
Competenties
Sprekers
Drs. Myriam Gijsbers
van Pesch, zelfstandig trainer en docent, Reflaction
Doelen
Aan het eind van deze dag heb je
Je bent opleider. Feedback geven aan je aios gaat best goed en instrueren ook. Je aios pakt het allemaal snel op: geen vuiltje aan de lucht.
Maar wat als de communicatie tussen jou en je aios minder soepel verloopt? Je hebt de theorie over feedback geven gehad en telkens kort de vertaalslag naar je eigen praktijk gemaakt. In situaties waarin het soepel loopt, heb je waarschijnlijk genoeg aan je opgedane inzichten. In de situaties waarin het minder vanzelfsprekend gaat, zul je vaker zaken moeten benoemen, moeten bijsturen, waar mogelijk zelfs aanspreken op gedrag en blinde vlekken actief wegwerken. In die situaties kan het prettig zijn eerst even geoefend te hebben en te onderzoeken wat in jouw praktijk het beste werkt, voordat je het echte gesprek met je aios aangaat.
Op deze dag didactische scholing ga je praktisch aan de slag met het voeren van dergelijke spannende gesprekken met je aios. We werken in een intervisie-achtige setting waarin je eigen casuïstiek in brengt én we gaan aan de slag met een trainingsacteur om zo optimaal te kunnen variëren en direct terugkoppeling te krijgen op de wijze waarop jij feedback geeft en stuurt.