Deze cursus is verlopen

Gesprekstechnieken bij beeldbellen

onlinebeeldbellenhuisartsen

Ditgitale patiëntenzorg is in toenemende mate belangrijk in de huisartsenpraktijk. Veel praktijken onderzoeken de mogelijkheden van het beeldbellen met patiënten of zijn hier al mee gestart. Voor diverse patiënten (en praktijken) een uitkomst, voor veel zorgverleners toch ook even wennen omdat er aanvankelijk veel vragen zijn. Door in de training te oefenen met een patiënt-acteur raak je vertrouwd(er) in het beeldbellen, ervaar je met welke gesprekstechnieken de kwaliteit van het contact vergelijkbaar is met die in de spreekkamer en kom je erachter voor welke doelgroep en op welke wijze het beeldbellen voor jouw praktijk van toegevoegde waarde is.

225
2 Punten
Reguliere nascholing
Physical course - single

Prijzen

Regulier € 225
Kortingen
€ 145
Alleen voor leden
€ 55
aios

Beroepen

Doktersassistent
05 Apr 2023
07 Dec 2023
2 Punten
CADD
Huisarts
05 Apr 2023
11 Jan 2024
2 Punten
CvAH
Triagist
05 Apr 2023
07 Dec 2023
2 Punten
CADD

Sprekers

Floor Rolf

trainingsacteur
Floor Rolf is trainingsacteur. Ze fungeert als levend oefenmateriaal om lastige situaties te oefenen. Ze studeerde in 2012 af aan de Toneelschool Arnhem (Artez) en sloot zich aan bij theatergroep Playback, waar ze sindsdien in educatieve voorstellingen speelt en trainingen verzorgt aan ouders en docenten in communicatieve vaardigheden en gesprekstechnieken. Ook geeft ze trainingen rondom assertiviteit en agressie op de werkvloer.

Hannah Zwaving

trainingsactrice en gespreksleider
Hannah Zwaving studeerde in 2011 af aan de toneelschool Arnhem. Sinds 2015 werkt ze bij toneelgroep Playback als trainingsactrice en gespreksleider. Ze speelt educatieve voorstellingen en verzorgt trainingen waarin ze mensen uitdaagt te zoeken welk gedrag het beste werkt in moeilijke situaties. Als patiënt-actrice is ze dienstbaar in de zoektocht naar wat jouw gedrag in een digitaal consult te weeg kan brengen.

Marijn Damsma

psycholoog-trainer
Marijn Damsma is psycholoog-trainer en begeleidt verschillende doelgroepen professionals met gesprekstechnieken in lastige situaties met medewerkers en cliënten, waaronder huisartsen.

Mascha Lemmers

adviseur-trainer
Mascha Lemmers is adviseur-trainer. Sinds twee jaar is zij aangesloten bij Yep Trainingen als trainer communicatieve vaardigheden aan young professionals. Zij rondde onlangs de post HBO vakopleiding train de trainer af bij Karin de Galan School voor Training. Daarnaast behaalde ze een Bachelor of Science in Bewegingswetenschappen en een Master of Arts in Bestuur- en Organisatiewetenschappen. Als adviseur is zij daarnaast verbonden aan de ROHA, de regionale ondersteuningsorganisatie voor huisartsen in Amsterdam, waar zij zich bezig houdt met de organisatie van persoonsgerichte ouderenzorg en zorg op afstand.
Omschrijving

Het programma duurt 1,45 uur en biedt plaats aan max. 7 personen per groep.

  • Kennismaking en overzicht casussen
  • Aandacht voor de randvoorwaarden
  • Behandelen van casussen waarbij te denken valt aan:
  • - het leggen van prettig digitaal contact en creeren van een vertrouwde setting met de patiënt.
  • - het komen tot een goede anamnese
  • - het omgaan met een emotionele patiënt en reageren op zorgen
  • - een patiënt benaderen bij een vermoeden van zorgmijden
  • - het oplossen van situaties die gaandeweg ontstaan
  • Samenvatting en evaluatie


Landelijke Huisartsen Vereniging

academie@lhv.nl
1200, Mercatorlaan, Utrecht, 3528BL