Kwaliteitszorg

kwaliteitszorgapotheekApothekersapothekersassistenapotheekteam
Deze cursus biedt je handvatten om invulling te geven aan die taken binnen de kwaliteitszorg in jouw apotheek.
225
8 Punten
Incompany

Prijzen

Regulier € 225

Beroepen

Apothekersassistent
20 Apr 2021
19 Apr 2023
8 Punten
SANA
Farmaceutisch Consulent
20 Apr 2021
19 Apr 2023
8 Punten
SANA
Omschrijving

Tevreden patiënten, een goede relatie met zorgverzekeraars, leveranciers en andere zorgverleners, een gemotiveerd apotheekteam en nooit klachten… Welke apotheek zou dat niet willen? Helaas, een situatie waarin alles perfect is, bereik je nooit. Dat betekent wel dat er altijd ruimte is voor verbetering. En juist het blijven werken aan verbetering, daar draait het om bij kwaliteitszorg. Het continu en systematisch werken aan het verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening, noemen we kwaliteitszorg.


Als apotheekmedewerker ben je onderdeel van het apotheekteam. Dat betekent dat je een belangrijke schakel bent bij het leveren van kwaliteit. Daarnaast heb jij extra taken binnen de kwaliteitszorg.


Deze cursus biedt je handvatten om invulling te geven aan die taken binnen de kwaliteitszorg in jouw apotheek.


Incompany

Deze cursus kun je volgen met je team in je eigen apotheek. Neem contact op met een van onze adviseurs en vraag naar de mogelijkheden.

Stichting Bedrijfsfonds Apotheken

servicedesk@sbaweb.nl
0306008520
22, Fultonbaan, Nieuwegein, 3439NE

Gerelateerde cursussen

PAOFarmacie

Incompany
3
De apotheker heeft zijn apotheekteam en medezorgverleners nodig voor een optimale farmaceutische patiëntenzorg. De toenemende rol van de apotheker als zorgverlener stelt hoge eisen aan de communicatieve vaardigheden van het apotheekteam om deze zorg op goede en efficiënte wijze aan de individuele patiënt te kunnen bieden.
Op aanvraag

PAOFarmacie

Incompany
3
De nascholing Samenwerken in het apotheekteam is bedoeld om de samenwerking binnen het apotheekteam te verbeteren. De nascholing gaat in op de persoonskernmerken en normen en waarden van de apotheekmedewerkers. Het team leert hoe zij tot een duidelijke taakverdeling kunnen komen. Aan het eind van de nascholingen maakt het team afspraken over het geven van feedback, kritiek en complimenten en worden kleine samenwerkingsproblemen besproken.
Op aanvraag

Stichting Bedrijfsfonds Apotheken

E-learning
2.5
Ziekte en medicijngebruik zijn heel persoonlijk. Daarom is het belangrijk dat je in de apotheek zorgvuldig omgaat met privacy.
€ 25

Stichting Bedrijfsfonds Apotheken

Incompany
5
Ziekte en medicijngebruik zijn heel persoonlijk. Daarom is het belangrijk dat je in de apotheek zorgvuldig omgaat met privacy.
€ 120

Stichting Bedrijfsfonds Apotheken

Incompany
2.5
Uitgiftegesprekken voer je iedere dag. Soms verloopt zo’n gesprek geheel naar wens, soms minder. Hoe kun je je uitgiftegesprek zo voeren dat de cliënt zich begrepen voelt, jullie samen de zorgvraag hebben achterhaald en hij zijn geneesmiddelen op een juiste manier gebruikt?
€ 195

PAOFarmacie

Incompany
3
De nascholing Verandermanagement is een interactieve workshop. U leert wat de beste timing is voor de introductie van een verandering of een nieuw project. Het omgaan met weerstanden komt aan de orde, net als het anticiperen op de reactie van uw medewerkers. Door zelf casuïstiek in te brengen kunnen de deelnemers van elkaars praktijkvoorbeelden leren.
Op aanvraag

KennisConnect

Incompany
5
Veel patiënten en apotheekbezoekers zien de apotheek alleen als een uitgiftepunt voor geneesmiddelen. Een plek waar ze eigenlijk zo snel mogelijk weer weg willen. Zonde en een gemiste kans, want de apotheek biedt zoveel meer! Maar hoe maak je patiënten duidelijk welke dienstverlening de apotheek écht biedt?
Op aanvraag

Stichting Bedrijfsfonds Apotheken

Incompany
5
In deze cursus gaan we in op de rol die jij bij cliënten met darmproblemen, chronische darmontstekingen en darmkanker in de apotheek kunt spelen.
€ 195

SIR Institute for Pharmacy Practice and Policy

Incompany
7.5
Een Farmabuddy is een vaste contactpersoon in de apotheek voor patiënten, mantelzorgers en andere zorgverleners. Zij brengt de persoonlijke situatie van een patiënt in kaart, is laagdrempelig bereikbaar, houdt vinger aan de pols en signaleert proactief eventuele problemen. Zo wordt de Farmabuddy een vertrouwd gezicht voor de persoon met dementie.
€ 350

KennisConnect

Incompany
5
Apothekersassistenten zijn hét gezicht van de apotheek. Ze staan pa7ënten te woord en zijn vaak het aanspreekpunt van zorginstellingen, huisartsprak7jken en prak7jkondersteuners. Heb jij het gevoel dat jouw assistenten meer zichtbaar mogen zijn? Dat ze meer mogen doorvragen om bijwerkingen en medica7e-gerelateerde problemen in beeld te krijgen? En dat ze zich meer bewust mogen zijn van hun signalerende func7e en dus niet zijn aangenomen om enkel ‘doosjes te schuiven’?
€ 1495