Begeleide Intervisie Apothekers Groep

apotheekApothekersapotheekzorgapothekersinformatiesysteemprivacy in apotheekapotheekteam
Intervisie is een wijze van intercollegiaal leren door middel van uitwisseling en bewustmaking van de eigen rol en verantwoordelijkheid. Het is een werkvorm die is gericht op reflectie en het ontsluiten van feedback.
85 - 90
2 Punten
Classroom

Prijzen

Variabel € 85 - 90

Beroepen

Apotheker
2 Punten
OA, ZA, StipCo
Apotheker - Openbare Farmacie
2 Punten
OA, StipCo
Apotheker - Poliklinisch apotheker
2 Punten
StipCo
Apotheker - Ziekenhuisapotheker
2 Punten
ZA
Omschrijving

Intervisie is een wijze van intercollegiaal leren door middel van uitwisseling en bewustmaking van de eigen rol en verantwoordelijkheid. Het is een werkvorm die is gericht op reflectie en het ontsluiten van feedback.

Intervisie is een vorm van zowel deskundigheidsbevordering als zelfzorg. Met gelijkgestemden vorm je een intervisiegroep waarbij je met elkaar meedenkt over vraagstukken uit ieders werksituatie.

Intervisie werkt volgens het principe van wederkerigheid. Jij geeft aan de ander en de ander geeft aan jou.

Een intervisiegroep telt idealiter 6 à 8 deelnemers en werkt gedurende 2 uur met elkaar.

Een intervisiesessie dient ongestoord te verlopen. Indien deelnemers een ruimte ter beschikking heeft waar ongestoord vergaderd kan worden gedurende een periode van 2 uur, is het mogelijk daar de intervisiesessie te laten plaatsvinden. Meestal vindt men het prettig buiten de apotheek bijeen te komen.

Pharmaknowledge

info@pharmaknowledge.nl
0653412800
100, Bahialaan, Rotterdam, 3065WC

Gerelateerde cursussen

KennisConnect

Incompany
5
Veel patiënten en apotheekbezoekers zien de apotheek alleen als een uitgiftepunt voor geneesmiddelen. Een plek waar ze eigenlijk zo snel mogelijk weer weg willen. Zonde en een gemiste kans, want de apotheek biedt zoveel meer! Maar hoe maak je patiënten duidelijk welke dienstverlening de apotheek écht biedt?
Op aanvraag

PAOFarmacie

Incompany
3
De nascholing Samenwerken in het apotheekteam is bedoeld om de samenwerking binnen het apotheekteam te verbeteren. De nascholing gaat in op de persoonskernmerken en normen en waarden van de apotheekmedewerkers. Het team leert hoe zij tot een duidelijke taakverdeling kunnen komen. Aan het eind van de nascholingen maakt het team afspraken over het geven van feedback, kritiek en complimenten en worden kleine samenwerkingsproblemen besproken.
Op aanvraag

PAOFarmacie

Incompany
3
De apotheker heeft zijn apotheekteam en medezorgverleners nodig voor een optimale farmaceutische patiëntenzorg. De toenemende rol van de apotheker als zorgverlener stelt hoge eisen aan de communicatieve vaardigheden van het apotheekteam om deze zorg op goede en efficiënte wijze aan de individuele patiënt te kunnen bieden.
Op aanvraag

PAOFarmacie

Incompany
3
De nascholing Verandermanagement is een interactieve workshop. U leert wat de beste timing is voor de introductie van een verandering of een nieuw project. Het omgaan met weerstanden komt aan de orde, net als het anticiperen op de reactie van uw medewerkers. Door zelf casuïstiek in te brengen kunnen de deelnemers van elkaars praktijkvoorbeelden leren.
Op aanvraag

Stichting Bedrijfsfonds Apotheken

Incompany
5
In deze cursus gaan we in op de rol die jij bij cliënten met darmproblemen, chronische darmontstekingen en darmkanker in de apotheek kunt spelen.
€ 195

Stichting Bedrijfsfonds Apotheken

E-learning
3
In deze e-learning staat jouw werk als bezorger centraal. Wat kom je tegen in je werk en hoe ga je daar zo goed mogelijk mee om?
€ 25

Stichting Bedrijfsfonds Apotheken

Incompany
5
Ziekte en medicijngebruik zijn heel persoonlijk. Daarom is het belangrijk dat je in de apotheek zorgvuldig omgaat met privacy.
€ 120

Stichting Bedrijfsfonds Apotheken

Incompany
2.5
Uitgiftegesprekken voer je iedere dag. Soms verloopt zo’n gesprek geheel naar wens, soms minder. Hoe kun je je uitgiftegesprek zo voeren dat de cliënt zich begrepen voelt, jullie samen de zorgvraag hebben achterhaald en hij zijn geneesmiddelen op een juiste manier gebruikt?
€ 195

SIR Institute for Pharmacy Practice and Policy

Incompany
7.5
Een Farmabuddy is een vaste contactpersoon in de apotheek voor patiënten, mantelzorgers en andere zorgverleners. Zij brengt de persoonlijke situatie van een patiënt in kaart, is laagdrempelig bereikbaar, houdt vinger aan de pols en signaleert proactief eventuele problemen. Zo wordt de Farmabuddy een vertrouwd gezicht voor de persoon met dementie.
€ 350

KennisConnect

Incompany
5
Apothekersassistenten zijn hét gezicht van de apotheek. Ze staan pa7ënten te woord en zijn vaak het aanspreekpunt van zorginstellingen, huisartsprak7jken en prak7jkondersteuners. Heb jij het gevoel dat jouw assistenten meer zichtbaar mogen zijn? Dat ze meer mogen doorvragen om bijwerkingen en medica7e-gerelateerde problemen in beeld te krijgen? En dat ze zich meer bewust mogen zijn van hun signalerende func7e en dus niet zijn aangenomen om enkel ‘doosjes te schuiven’?
€ 1495