Deze cursus is verlopen
leergang ‘Leiderschap in ontwikkeling’
Leer nieuwe vaardigheden en wissel ervaringen uit met collega’s die net als jij een leiderschapsrol nemen binnen het team. Specialisten ouderengeneeskunde krijgen in toenemende mate de ruimte om leiderschap te tonen op de werkvloer. Functies als eerste geneeskundige en medisch manager bestaan al geruime tijd, maar ook in diverse samenwerkingsverbanden, projecten en commissies heb je als specialist regelmatig een leiderschapsrol. Op welke...
1350
18 Punten
Nascholing
Physical course - single
Prijzen
Regulier
€ 1350
Beroepen
Arts voor verstandelijk gehandicapten
11 Nov 2018
31 Jan 2023
18 Punten
ABC1
Huisarts
11 Nov 2018
31 Jan 2023
18 Punten
ABC1
Physician Assistant
11 Nov 2018
31 Jan 2023
18 Punten
ABC1
Specialist ouderengeneeskunde
11 Nov 2018
31 Jan 2023
18 Punten
ABC1
Competenties
Organisatie en financiering 100 %
Omschrijving
Omschrijving
Leer nieuwe vaardigheden en wissel ervaringen uit met collega’s die net als jij een leiderschapsrol nemen binnen het team.
Specialisten ouderengeneeskunde krijgen in toenemende mate de ruimte om leiderschap te tonen op de werkvloer. Functies als eerste geneeskundige en medisch manager bestaan al geruime tijd, maar ook in diverse samenwerkingsverbanden, projecten en commissies heb je als specialist regelmatig een leiderschapsrol. Op welke manier kun je deze kans het beste benutten?
In de leergang “Leiderschap in ontwikkeling” word je als arts toegerust met nieuwe kennis en vaardigheden op het gebied van leiderschap en organisatie. Je wordt uitgedaagd om een eigen leiderschapsstijl te ontwikkelen die aansluit bij jouw persoonlijkheid, affiniteit en talenten.
De leergang bestaat uit vijf themabijeenkomsten. Iedere bijeenkomst bestaat uit een interactieve training, gevolgd door een begeleide intervisie.
Tijdens de vijf bijeenkomsten worden de volgende onderwerpen behandeld:
~ (Persoonlijk) leiderschap
~ Teamontwikkeling
~ Profilering en positionering
~ Verandermanagement
~ Krachtig in je rol
De laatste bijeenkomst zal ingevuld worden op basis van de wens van de groep. Voorbeelden van mogelijke invulling zijn: mediatraining, pitchtraining, zorgfinanciering in de toekomst etc.
De groepsdynamiek is een belangrijk leermiddel tijdens deze leergang. Nieuwe vaardigheden en rollen worden uitgediept en toegepast in de groep.
Na afloop van de leergang bestaat de mogelijkheid om door te gaan met intervisie bijeenkomsten, desgewenst met begeleiding.
Programma
Algemene opzet programma
12.45 Inloop en lunch
13.30 Interactieve training
15.30 Pauze
16.00 Begeleide intervisie sessie
17.30 Afsluitend drankje