Deze cursus is verlopen
Strategische Procesinnovatie – In het spoor van de patiënt
Iedereen wil zorg die aansluit op de vraag van de patiënt, tegen aanvaardbare kosten én met inzicht in de resultaten. De patiënt wil immers snel en goed geholpen worden. Ook bij het optimaliseren van logistieke processen in de zorg hebben kwaliteit en de customer journey steeds meer focus gekregen. Maar wat betekent dit concreet voor uw organisatie? Wat zijn de laatste ontwikkelingen? En waar liggen de quick-wins die u direct...
399
5 Punten
Nascholing
Physical course - single
Prijzen
Regulier
€ 399
Opmerking :€ 349,- per persoon (excl. btw) | Vroegboekprijs voor de primaire doelgroep van Skipr (t/m 15 december) € 399,- per persoon (excl. btw) | Standaardprijs voor de primaire doelgroep van Skipr € 799,- per persoon (excl. btw) | Prijs voor niet-primaire doelgroep van Skipr
Beroepen
Anesthesioloog
30 Jan 2018
29 Jan 2019
5 Punten
ABAN
Arts
30 Jan 2018
29 Jan 2019
5 Punten
ABAN
Arts beleid en advies KNMG
30 Jan 2018
29 Jan 2019
5 Punten
ABAN
Arts indicatie en advies KNMG
30 Jan 2018
29 Jan 2019
5 Punten
ABAN
Arts infectiebestrijding KNMG
30 Jan 2018
29 Jan 2019
5 Punten
ABAN
Competenties
Communicatie 20 %
Professionaliteit en kwaliteit 40 %
Organisatie en financiering 40 %
Omschrijving
Omschrijving
Dit congres is bedoeld voor professionals in de zorg; o.a. directeuren en managers, afdelingshoofden, operationeel managers, lijnmanagers, kwaliteitsmanagers, algemeen directeuren, raad van bestuur, raad van toezicht, ICT managers, data scientists/analysten, informatiemanagers, business analists, medisch specialisten, juridisch medewerkers, adviseurs.
Inleiding
Iedereen wil zorg die aansluit op de vraag van de patiënt, tegen aanvaardbare kosten én met inzicht in de resultaten. De patiënt wil immers snel en goed geholpen worden. Ook bij het optimaliseren van logistieke processen in de zorg hebben kwaliteit en de customer journey steeds meer focus gekregen.
Maar wat betekent dit concreet voor uw organisatie? Wat zijn de laatste ontwikkelingen?
En waar liggen de quick-wins die u direct in uw organisatie kunt toepassen?
Tijdens het Skipr event Logistieke Procesinnovatie delen diverse experts van binnen en buiten de zorg hun kennis over de laatste ontwikkelingen over verbeteringen van logistieke processen. Denk hierbij aan, het verbeteren van service, kwaliteit en afstemming van activiteiten binnen het zorgproces. Maar ook heel concreet aan het verkorten van wacht- en doorlooptijden, het verminderen van (controle) consulten, heropnames én medische fouten.
Programma
09.30 UUR - REGISTRATIE DEELNEMERS
09.30 UUR - OPENING DAGVOORZITTERS
SIMON BROERSMA, HOOFDREDACTEUR EN PHILIP VAN DER POEL, SENIOR REDACTEUR SKIPR
09.40 UUR - PLENAIRE BIJDRAGE
10.15 UUR - PITCH
10.25 UUR - PLENAIRE BIJDRAGE
11.00 UUR - OCHTENDPAUZE
11.30 UUR - PLENAIRE BIJDRAGE
12.05 UUR - PITCH
12.15 UUR - PLENAIRE BIJDRAGE
12.50 UUR - PITCH
13.00 UUR - LUNCHPAUZE
14.00 UUR - PITCH
14.10 UUR - PLENAIRE BIJDRAGE
14.40 UUR - KEUZESESSIE-RONDE
13.00 UUR - MIDDAGPAUZE
16.00 UUR KJELD H. AIJ, AUTEUR VAN MANAGEMENTBOEK “WIE VRAAGT WORDT BETER’’
LEAN denken bij zorglogistiek
Kjeld Aij
16.30 UUR - AFSLUITING EN LAATSTE VRAGEN
16.45 UUR - NETWERKBORREL
Leerdoelen
- Wat de laatste innovatieve methoden zijn om processen te analyseren en te verbeteren
- Hoe u de ‘patiënt journey’ in het vizier houdt bij procesinnovatie
- Om naar de gehele keten te kijken, in plaats van slechts een onderdeel van het proces
- Hoe verbetermethoden als LEAN kunnen helpen bij duurzaam optimaliseren van processen
- Om wat voor procesinnovaties de vergrijzing en groeiende zorgvraag vraagtVoor wie? (primaire doelgroep)