Deze cursus is verlopen

Strategische Procesinnovatie – In het spoor van de patiënt

Iedereen wil zorg die aansluit op de vraag van de patiënt, tegen aanvaardbare kosten én met inzicht in de resultaten. De patiënt wil immers snel en goed geholpen worden. Ook bij het optimaliseren van logistieke processen in de zorg hebben kwaliteit en de customer journey steeds meer focus gekregen. Maar wat betekent dit concreet voor uw organisatie? Wat zijn de laatste ontwikkelingen?  En waar liggen de quick-wins die u direct...

399
5 Punten
Nascholing
Physical course - single

Prijzen

Regulier € 399
Opmerking :€ 349,- per persoon (excl. btw) | Vroegboekprijs voor de primaire doelgroep van Skipr (t/m 15 december) € 399,- per persoon (excl. btw) | Standaardprijs voor de primaire doelgroep van Skipr € 799,- per persoon (excl. btw) | Prijs voor niet-primaire doelgroep van Skipr

Beroepen

Anesthesioloog
30 Jan 2018
29 Jan 2019
5 Punten
ABAN
Arts
30 Jan 2018
29 Jan 2019
5 Punten
ABAN
Arts beleid en advies KNMG
30 Jan 2018
29 Jan 2019
5 Punten
ABAN
Arts indicatie en advies KNMG
30 Jan 2018
29 Jan 2019
5 Punten
ABAN
Arts infectiebestrijding KNMG
30 Jan 2018
29 Jan 2019
5 Punten
ABAN

Competenties

Communicatie 20 %
Professionaliteit en kwaliteit 40 %
Organisatie en financiering 40 %
Omschrijving

Omschrijving

Dit congres is bedoeld voor professionals in de zorg; o.a. directeuren en managers, afdelingshoofden, operationeel managers, lijnmanagers, kwaliteitsmanagers, algemeen directeuren, raad van bestuur, raad van toezicht, ICT managers, data scientists/analysten, informatiemanagers, business analists, medisch specialisten, juridisch medewerkers, adviseurs.

Inleiding

Iedereen wil zorg die aansluit op de vraag van de patiënt, tegen aanvaardbare kosten én met inzicht in de resultaten. De patiënt wil immers snel en goed geholpen worden. Ook bij het optimaliseren van logistieke processen in de zorg hebben kwaliteit en de customer journey steeds meer focus gekregen.


Maar wat betekent dit concreet voor uw organisatie? Wat zijn de laatste ontwikkelingen? 

En waar liggen de quick-wins die u direct in uw organisatie kunt toepassen?

Tijdens het Skipr event Logistieke Procesinnovatie delen diverse experts van binnen en buiten de zorg hun kennis over de laatste ontwikkelingen over verbeteringen van logistieke processen. Denk hierbij aan, het verbeteren van service, kwaliteit en afstemming van activiteiten binnen het zorgproces. Maar ook heel concreet aan het verkorten van wacht- en doorlooptijden, het verminderen van (controle) consulten, heropnames én medische fouten.


Programma

09.30 UUR - REGISTRATIE DEELNEMERS

 09.30 UUR - OPENING DAGVOORZITTERS

 SIMON BROERSMA, HOOFDREDACTEUR EN PHILIP VAN DER POEL, SENIOR REDACTEUR SKIPR

 09.40 UUR - PLENAIRE BIJDRAGE

 10.15 UUR - PITCH

 10.25 UUR - PLENAIRE BIJDRAGE

 11.00 UUR - OCHTENDPAUZE

 11.30 UUR - PLENAIRE BIJDRAGE

 12.05 UUR - PITCH

 12.15 UUR - PLENAIRE BIJDRAGE

 12.50 UUR - PITCH

 13.00 UUR - LUNCHPAUZE

 14.00 UUR - PITCH

 14.10 UUR - PLENAIRE BIJDRAGE

 14.40 UUR - KEUZESESSIE-RONDE

 13.00 UUR - MIDDAGPAUZE

 16.00 UUR  KJELD H. AIJ, AUTEUR VAN MANAGEMENTBOEK “WIE VRAAGT WORDT BETER’’

LEAN denken bij zorglogistiek

Kjeld Aij

 16.30 UUR - AFSLUITING EN LAATSTE VRAGEN

 16.45 UUR - NETWERKBORREL

Leerdoelen

- Wat de laatste innovatieve methoden zijn om processen te analyseren en te verbeteren

- Hoe u de ‘patiënt journey’ in het vizier houdt bij procesinnovatie

- Om naar de gehele keten te kijken, in plaats van slechts een onderdeel van het proces

- Hoe verbetermethoden als LEAN kunnen helpen bij duurzaam optimaliseren van processen

- Om wat voor procesinnovaties de vergrijzing en groeiende zorgvraag vraagtVoor wie? (primaire doelgroep)

Springer Media, Events Gezondheidszorg

manouk.mens@bsl.nl
1, Walmolen, Houten, 3994DL