HMIMS | Hospital major incident management and support
Prijzen
Datum en locatie
Beroepen
Competenties
100 maal 1 patiënt behandelen is echt anders dan ineens 100 patiënten tegelijk
Management en hulpverlening in een ziekenhuis bij grootschalige incidenten vragen om heel andere vaardigheden en kennis dan wanneer patiënten één voor één een beroep doen op acute zorg.
En wat dacht je van de opvang van patiënten tijdens een interne calamiteit in het ziekenhuis zoals een ICT probleem of het ontbreken van waterdruk. Ben jij al klaar voor deze uitdagingen?
Leren hoe opgeschaalde zorg werkt in de praktijk en welke dilemma’s er mogelijk spelen?
Weet jij wat de waarde is van het Crisis- en Calamiteitenplan (CCP) of ZiROP? En wat je eigen functie is in dit plan? En wil je leren hoe het CCP in je eigen ziekenhuis beoefend kan worden?
De HMIMS (hospital major incidents management and support)-cursus zorgt ervoor dat deelnemers zich goed kunnen oriënteren op deze uitdaging
Hoe? Door de combinatie van een aantal werkvormen:
- Als voorbereiding doorloop je een e-learning voor kennisontwikkeling over opgeschaalde zorg en over het CCP.
- Een HMIMS cursusdag met de volgende onderdelen:
- Een presentatie over de fasen van een crisis gebaseerd op een praktijkvoorbeeld,
- Een interactieve Table Top om aan de hand van een scenario te verkennen hoe opgeschaalde zorg in de praktijk werkt,
- Een oefening waarin het Crisis- en Calamiteitenplan in een scenario wordt getraind
Voor wie is deze cursus bedoeld?
Ben jij een zorgverlener of manager die een sleutelrol vervult in het ziekenhuis tijdens een grootschalige incident, een ramp of een interne calamiteit? Dat kan zijn als: lid van het beleidsteam, lid van het operationeel team, beleidsadviseur veiligheid, crisiscoördinator, leidinggevende op de werkvloer, arts of verpleegkundige.
Tijdens deze HMIMS-cursus leer je over je eigen rol in het ziekenhuis tijdens een crisis.