Communicatie training: "Geen agressie in mijn praktijk"
Deze nascholing richt zich op communicatieve processen en vaardigheden die belangrijk zijn voor de (soms dagelijkse) omgang met agressieve patiënten. Deze processen hebben een belangrijke invloed op de wijze waarop je je werk kunt uitvoeren. Deze nascholing is voor apothekersassistenten, doktersassistentes, praktijkondersteuners en huisartsen.Gratis
4 Punten
Classroom
Prijzen
Gratis
Beroepen
Apothekersassistent
4 Punten
KABIZ
Arts voor verstandelijk gehandicapten
4 Punten
ABC1
Contactlens specialist
4 Punten
KABIZ
Doktersassistent
4 Punten
KABIZ
Farmaceutisch Consulent
4 Punten
KABIZ
Omschrijving
Aan bod komen onder andere:
- Herkennen en beoordelen van conflictsituaties en het kiezen van de juiste aanpak.
- Onderscheiden van verschillende vormen van agressie en hier adequaat op reageren.
- Verwerven van inzicht en vaardigheden in verschillende gespreksvormen.
- Herkennen, erkennen en oplossen van escalatie en storingen in de communicatie.
- Inzicht in persoonlijke reacties op agressie en geweld.
Lees ook het artikel Agressie: hoe ga je ermee om. Daarin komt Van As aan het woord. Hij omschrijft agressie als ‘tijdelijk mislukte communicatie’. “Dat kan meevallen, maar ook erg uit de hand lopen. Als het erg escaleert, kan de betreffende zorgverlener er nog maandenlang last van hebben.” Van As geeft in deze nascholing handvatten om agressie te voorkomen, er goed mee om te gaan en het ook binnen het team bespreekbaar te maken.
Amstelland Zorg
Gerelateerde cursussen
12 Jun
Jun
09:15
€ 555 - 630
Wenckebach Instituut voor Onderwijs en Opleiden UMCG
€ 555 - 630
03 Dec
Dec
10:00
De Geeter & Munsterman Orthopedagogen
€ 1500