Omgaan met neurologische communicatieproblemen voor paramedici

communicatieeffectief communicerenmiscommunicatiecommunicatie methodenparamedischeparamedischneurologisch
Naar aanleiding van vragen van fysiotherapeuten, ergotherapeuten, diëtisten en andere paramedici, bleek er behoefte te zijn aan een training ‘Omgaan met neurologische communicatieproblemen’. Omdat er verschillende soorten neurologische communicatieproblemen zijn, worden deze apart behandeld in deze e-learning. Als logopedist in de revalidatie geef ik regelmatig communicatieadviezen aan patiënten, hun omgeving en hun behandelaren. Maar het uitvoeren daarvan is vaak makkelijker gezegd dan gedaan.
87
3 Punten
E-learning

Prijzen

Regulier € 87

Beroepen

Diëtist
03 Aug 2023
03 Aug 2025
3 Punten
ADAP
Ergotherapeut
03 Aug 2023
03 Aug 2025
3 Punten
ADAP
Huidtherapeut
03 Aug 2023
03 Aug 2025
3 Punten
ADAP
Logopedist
03 Aug 2023
03 Aug 2025
3 Punten
ADAP
Medisch Beeldvormings- en Bestralingsdeskundige (MBB'er)
03 Aug 2023
03 Aug 2025
3 Punten
ADAP

Doelen

Aan het eind van deze e-learning heb je geleerd:

Je bent op de hoogte van de mogelijke communicatieproblemen die kunnen voorkomen bij neurologische en neuromusculaire aandoeningen
Je hebt handvatten om zo goed mogelijk te communiceren met personen met afasie, dysartrie, spraakapraxie en cognitieve communicatiestoornissen
Omschrijving

Deze cursus is opgebouwd in vier delen: Namelijk afasie, dysartrie, spraakapraxie en cognitieve communicatieproblemen.


Bij ieder onderwerp wordt uitgelegd wat de aandoening inhoudt en welke communicatieadviezen vaak worden gegeven. Dit wordt ondersteund met korte filmpjes en illustraties. Bij de adviezen worden oefeningen gegeven die je zelfstandig en/of met een cliënt kunt doen. Het is de bedoeling dat je het direct in de praktijk kunt toepassen.

Ergo Learning

info@ergolearning.nl
31614473565
30, Molenweide, Castricum, 1902CH

Gerelateerde cursussen

Op aanvraag

Fontys voor Professionals

Incompany
Video-Interactiebegeleiding Logopedie (VIB-L) is een krachtige methode voor logopedisten om hun communicatievaardigheden te verbeteren. Door middel van video-analyse krijgen professionals inzicht in hun interactie met cliënten en ontdekken ze hoe ze deze kunnen optimaliseren. De cursus is opgebouwd uit drie praktische modules die zich richten op introductie in video-analyse, persoonlijke ontwikkeling en het begeleiden van cliënten. Deze aanpak bevordert zelfreflectie en het uitwisselen van feedback, essentieel voor professionele groei en het verfijnen van therapeutische technieken.
Op aanvraag

ZW Opleidingen

Incompany
6
De training is bedoeld voor organisaties die hun medewerkers zich in hun werk krachtiger en effectiever willen laten profileren. Laten zien wat ze kunnen en waar de krachten liggen, maar ook open durven staan voor de eigen ontwikkelpunten en daarmee aan de slag gaan.
€ 1498
03 Dec
Dec
10:00

De Geeter & Munsterman Orthopedagogen

Physical course - series
Zwolle
28
Een vierdaagse cursus voor contact-coaches (bijvoorbeeld logopedisten en gedragskundigen). In deze cursus leer je Vijf olifanten, de methode voor contact-coaching, toe te passen. Je kunt deze methode gebruiken om begeleiders en leerkrachten te coachen in het contact met kinderen/volwassenen met ernstige of matige verstandelijke beperkingen.
€ 1500

GGZ Ecademy

E-learning
1
Veel professionals vinden het moeilijk om met ouders en kinderen te communiceren over geweld. In dit leertraject legt kinder- en jeugdpsychiater Professor Adriaenssens uit hoe kennis over de werking van de hersenen kan helpen bij gesprekken over huiselijk geweld. Hij behandelt verschillende casussen en maakt gebruik van animaties en videobeelden. Dit leertraject bevat het E-college en de cursus 'communiceren over geweld', ontwikkeld door Augeo.
Op aanvraag
08 Oct
Oct
09:30

VvAA

Classroom
VvAA Utrecht
6
Communiceer met impact, prettig en effectief met collega’s en zorgvragers.
In deze eendaagse training komen alle basics voorbij. Fris uw communicatieve vaardigheden op en krijg grip op technieken en methodes die voor u van belang zijn. Leer hoe u beter communiceert met collega's en zorgvragers. De training is praktisch, to-the-point en dynamisch.
€ 845

ZW Opleidingen

Incompany
31
Coachende communicatie helpt je als professional om effectiever je gesprekken met de ander op een diepere laag te kunnen voeren, waarbij de autonomie van de ander centraal staat. En hiermee een ander aan te zetten om in beweging te komen waardoor de ander groeit.
€ 6187.5
€ 70

SDB groep B.V.

E-learning
2
Iedereen communiceert vanuit zijn eigen ervaring en referentietiekader. Bij triage mag het niet uitmaken welke triagist de telefoon aannneemt. Het beeld moet eenduidig zijn en op basis van objectieve informatie gevormd zijn, zonder oordeel, mening of aaname. De uitkomst (urgentie) zou steeds hetzelfde moeten zijn. Dit vraag om efficiënte en effectieve communicatie.
€ 70
06 Oct
Oct
09:00
€ 2000

Fontys voor Professionals

Physical course - series
Fontys Hogeschool
21
De cursus 'Toezichthoudend Medewerker Stralingsbescherming - medische toepassingen' is een intensieve zesdaagse training die je voorbereidt op de rol van TMS binnen je organisatie. De combinatie van werkcolleges en practica zorgt voor een praktijkgerichte benadering, waarbij je de nodige kennis en vaardigheden opdoet. Na succesvolle afronding van de cursus en het behalen van de toets, ontvang je het diploma Toezichthoudend Medewerker Stralingsbescherming, waarmee je als TMS'er aan de slag kunt in medische instellingen.
€ 2000
16 Oct
Oct
09:00

Tessa Trainingen

Classroom
station Zwolle
22-25
Ben jij therapeut, zorgverlener of hulpverlener? Dan weet je dat verschillende cliënten nooit hetzelfde reageren op een behandeling. Wat werkt voor de een, roept weerstand op bij de ander. En dat is zonde, omdat je tenslotte voor iedereen het beste resultaat wilt. Gelukkig is er een manier om samen de obstakels te overwinnen: communicatie.
€ 749 - 819

PAOFarmacie

Incompany
4
Door de actievere rol die patiënten zijn gaan spelen in hun behandeling, komt het helaas vaker voor dat er conflicten dreigen te ontstaan. Serieus omgaan met klachten en onvrede vraagt soms grote inspanning van de apotheekmedewerker en in enkele gevallen kan een situatie als deze escaleren. Tijdens Effectief communiceren bij dreigende agressie krijgt de deelnemer instrumenten aangereikt om te handelen bij dit soort situaties, zodat de medewerker zijn zorg verlenende rol kan blijven uitvoeren.
Op aanvraag