This course is expired

Optimale telefonische en digitale bereikbaarheid van uw praktijk

bereikbaarheidbereikbaarbereikenhuisartsenpraktijktelefonischtelefonisch contactdigitale bereikbaarheid

Uw huisartsenpraktijk dient telefonisch goed bereikbaar te zijn voor patiënten. Echter zijn door COVID-19 nieuwe communicatiemiddelen als videoconsulten, interne chat en thuiswerkplekken in sneltreinvaart geaccepteerd door zowel patiënten als praktijkmedewerkers. Welke mogelijkheden zijn er voor uw praktijk? Hoe zet u deze techniek optimaal in zodat u veilig kunt communiceren met patiënten, medewerkers en collega’s? In deze workshop krijgt u het allemaal te zien.

395
3 Points
Nascholing
Physical course - single

Prices

Regular € 395
Discounts
€ 200
Members Only
€ 115
voor Aios

Professions

Arts voor verstandelijk gehandicapten
3 Points
ABC1
Doktersassistent
3 Points
CADD
Huisarts
3 Points
ABC1
Physician Assistant
3 Points
ABC1
Praktijkmanager
3 Points
KPM

Speakers

Marja Lambregts

Eerstelijnsgezondheidszorg, met name in de huisartsenzorg
Marja Lambregts werkt sinds 2002 in de eerstelijnsgezondheidszorg, met name in de huisartsenzorg. Bij de Stichting Georganiseerde eerstelijnszorg Zoetermeer (SGZ) heeft zij 14 jaar gewerkt als bestuurssecretaris van de huisartsenvereniging. Vanuit deze functie heeft zij gewerkt aan het verbeteren van de telefonische bereikbaarheid van huisartsenpraktijken en apotheken. Sinds 2015 werkt Marja als zelfstandige en helpt zij huisartsen en huisartsenteams om van hun praktijk een goed geoliede machine te maken, verbetertrajecten te starten en om mensen plezier te laten hebben in hun werk. Het verbeteren van de (telefonische) bereikbaarheid is één van haar speerpunten. Bereikbaarheid is meer dan alleen een goede telefonieoplossing, het is de graadmeter voor de vitaliteit van de praktijkorganisatie. Haar kracht is mensen enthousiasmeren en meekrijgen in veranderingstrajecten.

Rik van Schaijk

Productmanager bij Advitronics
Robin de Bruijn, Projectleider bij Advitronics, is zijn hele carrière al werkzaam in de zorgcommunicatie. Van ziekenhuizen, verpleeghuizen tot psychiatrie en gehandicaptenzorg. Robin is bekend met uiteenlopende zorgcommunicatietechnieken binnen veel verschillende zorgdisciplines. In zijn 6 jaar bij Advitronics vindt Robin het ontzorgen van de praktijk het allerleukste. Dat begint vaak al bij het eerste gesprek waarbij hij soms bijna de ‘last’ van de schouders ziet vallen bij zijn gesprekspartners. Voor Robin is in de aflopen jaren wel gebleken dat geen praktijk hetzelfde is, voor hem is elke oplossing een maatwerkoplossing.

Goals

Inzicht in de nieuwe technische mogelijkheden voor communicatie en samenwerking;
Tips voor een zo optimaal mogelijke inzet van de techniek in uw praktijk;
De voordelen én valkuilen van de nieuwe communicatiemiddelen;
Processen in de huisartsenpraktijk effectief inrichten rond telefonische en digitale bereikbaarheid.
Description

De markt van communicatieoplossingen voor goede telefonische en digitale bereikbaarheid is volop in beweging. VoIP-telefonie, videoconsulten, mobiele telefonie geïntegreerd in vaste telefonie en koppeling van telefonie met HIS-systemen: er is steeds meer mogelijk. Deze workshop is gericht op bewustwording en kennisoverdracht:




Bewust worden dat goede bereikbaarheid verder gaat dan het aanschaffen van een geschikte telefonieoplossing;

Optimaliseren en verbeteren van de telefonische en digitale bereikbaarheid door aanpassingen in de praktijkvoering;

Vergroten van kennis van nieuwe communicatiemiddelen als beeldbellen, chat, integratie mobiele telefonie, et cetera;

Tips en trucs voor verbeteren van telefonische bereikbaarheid en inzet nieuwe digitale communicatiemiddelen.

Landelijke Huisartsen Vereniging

academie@lhv.nl
085048000
1200, Mercatorlaan, Utrecht, 3528BL