Positieve CGT bij kinderen en adolescenten
Ontdek tijdens deze praktijkgerichte training hoe je met Positieve CGT het optimistisch denken bij kinderen en adolescenten kunt stimuleren en hun welbevinden kunt verbeteren. Leer over theoretische achtergronden en praktische werkvormen die je direct kunt inzetten in de begeleiding van jongeren en jezelf.
Prijzen
Datum en locatie
Beroepen
Sprekers
Leonie Sieverding
GZ-psycholoog en cognitief gedragstherapeut
Leonie Sieverding is als GZ-psycholoog en cognitief gedragstherapeut werkzaam in haar eigen praktijk in Heemstede. Zij is ruim 15 jaar werkzaam in de jeugd-GGZ. Ze heeft bij diverse GGZ instellingen gewerkt, waar ze kinderen, jongeren en (jong)volwassenen met verschillende problematiek heeft behandeld. Zij is gespecialiseerd in het behandelen van angstklachten bij kinderen in de basisschoolleeftijd. Met veel plezier combineert Leonie het lesgeven met haar werk in de praktijk. Ze is enthousiast over haar vak en vindt het mooi om dit tijdens het lesgeven over te kunnen brengen.
Marije Kuin
GZ-psycholoog en cognitief gedragstherapeut
Marije Kuin is GZ-psycholoog en cognitief gedragstherapeut (supervisor) bij Psychologenpraktijk Kuin. Zij heeft jarenlang bij diverse instellingen gewerkt en daarnaast in een eigen praktijk. Ze heeft veel ervaring met het werken met kinderen, jongeren en hun ouders met diverse problematiek en ontwikkelde verschillende behandelmodules (Zelf Plannen, Zelf Oplossingen Bedenken, Werken aan je zelfbeeld). Ze is gespecialiseerd in ADHD en gedragsproblemen.
Doelen
Na de cursus:
Tijdens deze praktijkgerichte tweedaagse training leer je hoe je positieve CGT toepast bij kinderen en adolescenten met verschillende diagnoses. In plaats van te focussen op wat er mis is, richt deze 4e generatie gedragstherapie zich op wat er goed gaat en hoe daarop verder te bouwen. Door de focus te leggen op sterke kanten, vergroot je het gevoel van zelfvertrouwen en zet je positieve verandering en duurzaam herstel in gang. Ontdek hoe je optimistisch denken kunt aanleren en welbevinden actief kunt stimuleren met praktische werkvormen die je direct kunt toepassen in de begeleiding van kinderen, adolescenten en jezelf!