Training Basics van management en beleid

Vergroot jouw invloed en werkplezier met gerichte organisatiekennis
managementorganisatiebeleid
Tijdens de korte maar krachtige training Basics van management en beleid leer je hoe een ziekenhuis is georganiseerd en wat de positie is van de medische staf. Ook leer je hoe je een verbetering kunt invoeren en wat de kaders zijn van het kwaliteitsbeleid en de financiële stromen.
1895
15 Punten
Classroom

Prijzen

Regulier € 1895

Datum en locatie

22 mei 2025
13:30
20:30
Stationsweg 91, 3621LK, Breukelen

Beroepen

Anesthesioloog
15 Punten
ABAN
Apotheker
15 Punten
ZA
Apotheker - Ziekenhuisapotheker
15 Punten
ZA
Arts
15 Punten
ABAN
Arts beleid en advies KNMG
15 Punten
ABAN
Omschrijving

Vergroot jouw invloed en werkplezier met gerichte organisatiekennis

Tijdens de korte maar krachtige training Basics van management en beleid leer je hoe een ziekenhuis is georganiseerd en wat de positie is van de medische staf. Ook leer je hoe je een verbetering kunt invoeren en wat de kaders zijn van het kwaliteitsbeleid en de financiële stromen. Thema’s die in de opleiding tot medisch specialist niet of nauwelijks aan bod komen. Daarom is deze driedaagse inleiding in de basics van management en beleid bij uitstek geschikt voor startende medisch specialisten of ervaren professionals die de noodzaak inzien om deze kennis in huis te hebben. 

Het interactieve programma biedt veel ruimte voor eigen casuïstiek en vragen van deelnemers.

Programma

In de training komen de volgende onderwerpen aan bod: 

  • Actuele landelijke ontwikkelingen in de (ziekenhuis)zorg
  • Organisatievormen van ziekenhuis en medische staf
  • Kaders van kwaliteitsbeleid
  • Financiering van medisch-specialistische zorg
  • Functioneren van de vakgroep
  • Verandermanagement
  • Invloed op beleidsprocessen


Academie voor Medisch Specialisten

anita.amerongen@academiems.nl
750, Orteliuslaan, UTRECHT, 3528BB

Gerelateerde cursussen

08 May
May
17:30
€ 499

Leerpunt KOEL

Classroom
Leerpunt KOEL
4
“Ik wens je veel personeel”
Ken jij de (verborgen) talenten van jouw collega’s? Weet jij welke competenties nodig zijn bij een bepaald profiel? Wil jij weten hoe je een functioneringsgesprek voert? Ben je op de hoogte van relevante wetgeving? In een dienstverlenende organisatie is het personeel één van de belangrijkste succesfactoren. Het personeel is namelijk het visitekaartje van de praktijk of organisatie.
€ 499

BFC Compassionate Care & Mindful Medicine

Incompany
9
Ontwikkelen en implementeren van een strategisch beleidsdocument voor medisch specialistische vakgroepen.
Op aanvraag

CME-Online

E-learning
2
Pijn is een onaangename sensorische of emotionele ervaring samenhangend met actuele of potentiële weefselbeschadiging of beschreven in termen van een dergelijke beschadiging (International Association for Study of Pain, 1994). Een meer pragmatische definitie van pijn is ‘pijn is datgene wat een persoon die het ervaart zegt dat het is en is aanwezig wanneer hij/zij zegt dat het aanwezig is’ (McCaffery 1989).
Op aanvraag

CME-Online

E-learning
2
De ouderenzorg staat voor grote uitdagingen. Met een toenemende vergrijzing en een groeiend tekort aan zorgprofessionals is het noodzakelijk om de zorg anders te organiseren. Taakherschikking, waarbij taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden tussen verschillende beroepsgroepen worden herverdeeld, biedt hiervoor een oplossing. Voor u als specialist ouderengeneeskunde is het cruciaal om de voordelen van taakherschikking te begrijpen en te implementeren.
Op aanvraag

CME-Online

E-learning
2
Pijn is een onaangename sensorische of emotionele ervaring samenhangend met actuele of potentiële weefselbeschadiging of beschreven in termen van een dergelijke beschadiging (International Association for Study of Pain, 1994). Een meer pragmatische definitie van pijn is ‘pijn is datgene wat een persoon die het ervaart zegt dat het is en is aanwezig wanneer hij/zij zegt dat het aanwezig is’ (McCaffery 1989).
Op aanvraag
23 May
May
09:00

Nederlands Paramedisch Instituut

Classroom
Van der Valk Hotel Zwolle
12
Na de cursus kun je bewuste en onderbouwde keuzes maken ten aanzien van de invulling van het pre- en postoperatieve fysio-/oefentherapeutische beleid na diverse soorten artroplastieken (o.a. knie-, heup- en schouderartroplastieken).
€ 610
28 May
May
09:30
€ 950

Pharmatech Consultancy & Training B.V.

Classroom
Pharmatech
6.5
In de training 'Good Quality Management Practice' creëer je een stevige basis voor het continu verbeteren van je kwaliteitsmanagementsysteem. Je kwaliteitsmanagementsysteem wil je continu verbeteren. Maar hoe pak je dat aan? Na deze training begrijp je de onderlinge relaties tussen Pharmaceutical Quality System, Lean principes, Quality Risk Management, Deviatie/CAPA management en Root Cause Analysis. Én kun je deze elementen op efficiënte en effectieve wijze toepassen in de praktijk.
€ 950

Clinical Leadership (CL Performance)

Incompany
6
Verdiepingscursus Klinisch Leiderschap
€ 750
20 Jun
Jun
07:45

ALSG

Classroom
Tilburg CS
6-9
Do the most for the most
Management en hulpverlening in een ziekenhuis bij grootschalige incidenten (ramp/crisis) is wezenlijk anders dan dat patiënten één voor één een beroep doen op acute zorg. Immers 100 maal 1 patiënt behandelen is echt anders dan ineens 100 patiënten tegelijk. De HMIMS-cursus zorgt ervoor dat deelnemers zich goed kunnen oriënteren op deze uitdaging.
€ 1025

PAO Psychologie

E-learning
2-4
Een webinar over 10 pijlers om aan de slag te gaan als zelfsturend team in zorg of onderwijs.
Er staat vaak veel druk op jou als professional. Cliënten, leerlingen, studenten, ouders hebben hoge verwachtingen en zijn mondig. Daarnaast zijn de eisen, regels en financiële overwegingen binnen de organisatie die de druk nog eens verhogen. Dit kan ervoor zorgen dat je verstrikt raakt in allerlei regels, procedures, verslagen en rapporten. Je hebt hierdoor minder tijd voor dat doen waar je goed in bent, dat doen waarvoor je je vak gekozen hebt. Namelijk het werken met cliënten, leerlingen, ouders, studenten of klanten.
€ 95