Omgaan met agressie | e-learning

agressieagressieffysieke agressieagressieveomgaan met agressieverbale agressie
Je krijgt als zorgverlener steeds vaker te maken met agressie. Deze e-learning is een introductie op het onderwerp ‘omgaan met agressie’. In deze e-learning staat de aanpak van agressie in een ziekenhuisomgeving centraal, maar de handvatten zijn ook toepasbaar in andere situaties.
27.5
1 Punten
E-learning

Prijzen

Regulier € 27.5

Beroepen

Doktersassistent
03 Jun 2025
02 Jun 2026
1 Punten
CADD
Praktijkondersteuner Ouderenzorg (POH-ouderen)
03 Jun 2025
02 Jun 2026
1 Punten
V&VN
Praktijkverpleegkundige huisartsenzorg (PVH)
03 Jun 2025
02 Jun 2026
1 Punten
V&VN
Triagist
03 Jun 2025
02 Jun 2026
1 Punten
CADD
Verpleegkundig specialist algemene gezondheidszorg
03 Jun 2025
02 Jun 2026
1 Punten
V&VN

Competenties

Communicatie100 %
Omschrijving

Wat ga je leren?

Na het doorlopen van deze e-learning weet je hoe je agressie kunt herkennen en voorkomen. Ook krijg je praktische handvatten om op een veilige en effectieve manier te handelen in situaties waarin je met agressie te maken krijgt.

In deze e-learning komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Wat agressie is, welke vormen van geweld worden onderscheiden en welke persoonlijke factoren het gedrag bepalen.
  • Preventie van agressie door je eigen houding en het toepassen van gesprekstechnieken, zoals luisteren-samenvatten-doorvragen, de BLUS-methode en het stapsgewijs brengen van slecht nieuws.
  • Herkennen van het type agressie, de crisisontwikkeling en de stadia waarin het agressieve gedrag zich opbouwt (ABCD-gedrag) en hoe dit gedrag is om te buigen.
  • Omgaan met agressie door de juiste handvatten toe te passen en het stroomschema te volgen.
  • Een incident na afloop registreren en meewerken aan de vervolgstappen van een eventuele gele of rode kaart en aangifte doen bij de politie.

Voor wie is deze e-learning?

Deze e-learning is speciaal ontwikkeld voor zorgverleners en overige medewerkers van zorginstellingen die contact hebben met zorgvragers, klanten en bezoekers.

Duur en accreditatie  

  • Duur: ongeveer 1 uur  
  • E-learning is afgerond bij: 
  • Toets behaald met 70% of hoger 
  • Geaccrediteerd bij KABIZ en V&VN 


SDB groep B.V.

info@sdbwebshop.nl
0883888388
11, Regulusweg, Den Haag, 2516AC

Gerelateerde cursussen

VvAA

Incompany
6
Hoe om te gaan met agressieve zorgvragers en sociale veiligheid op uw werkplek te borgen.
Als zorgprofessional heeft u regelmatig te maken met ongewenst gedrag van patiënten en diens familieleden. In deze eendaagse incompany training gaan we in op vraagstukken rondom dit thema. De communicatieve, praktische en juridische kanten komen aan bod.
Op aanvraag

PAOFarmacie

Incompany
4
Door de actievere rol die patiënten zijn gaan spelen in hun behandeling, komt het helaas vaker voor dat er conflicten dreigen te ontstaan. Serieus omgaan met klachten en onvrede vraagt soms grote inspanning van de apotheekmedewerker en in enkele gevallen kan een situatie als deze escaleren. Tijdens Effectief communiceren bij dreigende agressie krijgt de deelnemer instrumenten aangereikt om te handelen bij dit soort situaties, zodat de medewerker zijn zorg verlenende rol kan blijven uitvoeren.
Op aanvraag

Federatie WDH Midden-Nederland

E-learning
1
Zorgverleners krijgen steeds vaker te maken met agressie. Deze cursus is een introductie op het onderwerp 'omgaan met agressie'. In deze cursus staat de aanpak van agressie in een ziekenhuisomgeving centraal, maar de handvatten zijn ook toepasbaar in andere situaties/huisartsenpraktijk.
€ 43.95
08 Sep
Sep
17:30
€ 149

Dokter Drenthe

Classroom
Schildhoeve Fluitenberg
3
Tijdens deze scholing krijg je de vaardigheden om heftige emoties, agressie en ander lastig gedrag in een vroeg stadium te herkennen, om te buigen en te voorkomen dat het escaleert.
€ 149

CME-Online

E-learning
2
In de huisartsenpraktijk kunt u te maken krijgen met agressief gedrag. Een gefrustreerde patiënt staat aan de balie omdat hij geen doorverwijzing heeft gekregen. Hij wordt steeds agressiever en begint te schreeuwen. Wat moet u nu doen? En hoe kunt u uw medewerkers hierin begeleiden?
Op aanvraag
€ 599

Landelijke Huisartsen Vereniging

Incompany
0-5
U kunt bij de uitvoering van uw werk te maken krijgen met verbaal of fysiek geweld en de gevolgen ervan. In deze training leert u hoe u verschillende vormen van geweld herkent en hoe u daar effectief op reageert.
€ 599

Vereniging Korsakov Kenniscentrum

Incompany
12
in deze training leer je beter voorzien en voorkomen dat mensen met Korsakov zich agressief opstellen tegenover jou als medewerker.
Op aanvraag
21
Nov
2024
21
Nov
2025

Nederlandse Vereniging van Doktersassistenten

Incompany
4
Herken je dit? In jouw praktijk of organisatie krijg je steeds meer te maken met agressie. In jullie praktijk of organisatie vragen jullie je af of je daar een gezamenlijke aanpak voor af kunt spreken. Dat kan. In deze scholing krijg je eenvoudige, concrete en oplossingsgerichte handvatten om gezag te verkrijgen zonder autoritair te zijn.
€ 150
30 Sep
Sep
19:00

Stichting DOKh

Live Webinar
Online
4
€ 340

Stichting Bedrijfsfonds Apotheken

Incompany
3
Door op de juiste manier te reageren op (verbaal) agressieve patiënten, bescherm je jezelf, jouw collega's en andere patiënten in de apotheek. Agressie en geweld leiden vaak tot stressklachten bij apothekersassistenten, en uiteindelijk tot psychische problemen en burn-out.
€ 1650