11e Verpleegkundigen congres Gastroenterologische Oncologische Zorg

ervaringenuitwisselenontwikkelingensamenwerkendelenprojecten
Het congres biedt een platform om met elkaar ervaringen uit te wisselen uit de eigen praktijk, verbeter projecten met elkaar te delen en samenwerking te zoeken. Maar bovenal een plek om nieuwe ontwikkelingen te delen die momenteel gaande zijn binnen de GE oncologische zorg.
50
In aanvraag
Classroom

Prijzen

Regulier € 50

Beroepen

Praktijkondersteuner Ouderenzorg (POH-ouderen)
V&VN
Praktijkverpleegkundige huisartsenzorg (PVH)
V&VN
Verpleegkundig specialist algemene gezondheidszorg
V&VN
Verpleegkundig specialist chronische zorg bij som. aandoeningen
V&VN
Verpleegkundig specialist geestelijke gezondheidszorg
V&VN
Omschrijving

Het Gastro Enterologisch Oncologisch congres van het Cancer Center 

Amsterdam en GIOCA wordt dit jaar voor de 11e maal georganiseerd. Een 

ongelofelijke mijlpaal, gezien de roerige tijd waarin wij allemaal zitten. 

Maar zeker net zo feestelijk i.v.m. de definitieve vorming van een groot GE 

oncologie centrum binnen Amsterdam UMC op de Boelenlaan, als onderdeel van het Cancer Center Amsterdam (CCA).

Het congres biedt een platform om met elkaar ervaringen uit te wisselen 

uit de eigen praktijk, verbeter projecten met elkaar te delen en samenwerking te zoeken. Maar bovenal een plek om nieuwe ontwikkelingen te 

delen die momenteel gaande zijn binnen de GE oncologische zorg. 

Gezien alle maatregelen die op dit moment nog gelden, hebben wij ons 

congres kunnen organiseren op een nieuwe locatie, namelijk de Openbare 

Bibliotheek van Amsterdam, naast Centraal Station. Zowel live als digitaal. 

Op deze wijze komen wij toch weer toe aan een van ons belangrijkste 

doeleinden, in contact treden met elkaar om ervaringen uit te wisselen uit 

de praktijk.

Het 11e verpleegkundig congres GE-oncologie zal zich naast de nieuwe 

ontwikkelingen binnen de oncologische GE ziekten, ook richten op o.a. het 

oprichten van regionale samenwerking, poliklinieken voor patiënten met 

functionele klachten na behandeling.

De sprekers nemen daarbij voorbeelden uit de praktijk waarbij uw actieve 

bijdrage gevraagd wordt.

E.P.G.S.

epgs@amc.uva.nl
9, AMC Meibergdreef, Amsterdam, 1105AZ

Gerelateerde cursussen

Stichting Bedrijfsfonds Apotheken

E-learning
3
Deze cursus geeft je praktische handvatten voor het adequaat begeleiden van patiënten met een schildklieraandoening bij het gebruik van geneesmiddelen.
€ 25
07 Nov
Nov
09:00

De Bode nascholingen

Classroom
NH Hotel Utrecht
5
Hanteer de Bode Methode® zodat lastig gedrag van collega's wordt voorkomen/opgelost en de samenwerking goed blijft
Als een ieder zich aan de gemaakte afspraken houdt, heb je een geweldig team en een heel prettige samenwerking! Maar ja, er zijn altijd een paar collega’s die dat niet doen, en dan is Leiden in last. ​ Met het hanteren van de Bode Methode® willen wij je leren je collega aan te spreken op apart, negatief gedrag en toch de sfeer goed te houden zodat je nog steeds door dezelfde deur kunt. Zo voorkom je dat gedoe of onenigheid op een conflict uitdraait. We begeven ons aan het begin van de communicatie, inclusief hoe hulp te vragen bij de leidinggevende als je collega “ja” blijft zeggen maar “nee” blijft doen. In dat geval beland je in een conflict. Wanneer je één van de hieronder vermelde casussen herkent is het tijd om met de Bode Methode ® de ander aan te spreken zodat hij/zij het gedrag kan veranderen. Dat betekent dus dat we niet meer de andere kant op kijken of het maar gaan gedogen. Wij gaan op een niet aanvallende wijze de confrontatie aan zodat gedaan wordt wat is afgesproken om escalatie te voorkomen.
€ 395
30 Oct
Oct
09:00
Op aanvraag

PAOFarmacie

Classroom
BCN Utrecht
6
De nascholing Invloed uitoefenen in de 1e en 2e lijn gaat in op de samenwerking met artsen, apothekers en andere zorgverleners. De docenten geven aan hoe u deze samenwerking het beste kunt vormgeven en hoe u daarbij optimaal uw invloed uitoefent om op te komen voor de belangen van uw apotheek.
Op aanvraag

KNMT

Incompany
4
Deze incompany-training is bedoeld voor teams bestaande uit tandartsen, praktijkmanagers mondhygiënisten, receptionisten, tandarts- en preventieassistenten en andere medewerkers in de mondzorgpraktijk die het beste uit zichzelf en elkaar willen halen.
Op aanvraag
12 Jun
Jun
09:15
€ 555 - 630

Wenckebach Instituut voor Onderwijs en Opleiden UMCG

Physical course - series
Nieuw Allardsoog
0-13
Heb je wel eens zo’n dag dat een irritatie over een patiënt of collega de hele dag blijft hangen? Voel je je moe na bepaalde gesprekken zonder dat je begrijpt waarom? Heb je een collega bij wie je niet makkelijk op tafel legt wat voor jou belangrijk is? Soepele samenwerking is de basis van goede zorg en plezier in je werk. En een uitdaging. Overtuigingen en onderhuidse emoties leiden vaak tot verwijdering of gedoe. Geweldloze communicatie geeft een heldere en krachtige verduidelijking van de psychologische dynamiek tussen mensen. Door het vergroten van inzicht in je eigen drijfveren kun je andere keuzes maken en anderen beter begrijpen.
€ 555 - 630

Clinical Leadership (CL Performance)

Incompany
6
Verdiepingscursus Klinisch Leiderschap
€ 750

Dockwerk

Incompany
6
Is het de waarheid, of enkel jouw zienswijze? Kan je een ander overtuigen van jouw mening en is dat een discussie of een goed gesprek? Hoe ga je om met verschillende ideeën, meningen en zienswijzes, met cliënten, jouw collega's en in de keten?
€ 255 - 305
Op aanvraag

BFC Compassionate Care & Mindful Medicine

Incompany
12
"One man can be a crucial ingredient on a team, but one man cannot make a team." ~ Kareem Abdul-Jabbar
Op aanvraag

Landelijke Huisartsen Vereniging

Incompany
3
Je weet als geen ander dat werken in de gezondheidszorg topprestaties vereist. Die wil je maar al te graag leveren en daarvoor is goede samenwerking binnen je team of organisatie noodzakelijk. Hoe graag jullie dat ook willen, die samenwerking komt soms niet van de grond.
€ 2200

PAOFarmacie

Incompany
3
De nascholing Samenwerken in het apotheekteam is bedoeld om de samenwerking binnen het apotheekteam te verbeteren. De nascholing gaat in op de persoonskernmerken en normen en waarden van de apotheekmedewerkers. Het team leert hoe zij tot een duidelijke taakverdeling kunnen komen. Aan het eind van de nascholingen maakt het team afspraken over het geven van feedback, kritiek en complimenten en worden kleine samenwerkingsproblemen besproken.
Op aanvraag