Emotionele ontwikkeling in relatie tot probleemgedrag
Emotionele ontwikkeling is een belangrijke invalshoek om probleemgedrag te verklaren en te begrijpen. Deze cursus is bedoeld voor academici die werkzaam zijn in de zorg en in hun werk te maken hebben met ernstig en langdurig probleemgedrag. We gaan in op nieuwe ontwikkelingen op het gebied van emotionele ontwikkeling. De cursus wordt inhoudelijk verzorgd door het CCE.
11 apr. 2025
1745
24-37.5 Punten
Reguliere nascholing
Physical course - series
Prijzen
Regulier
€ 1745
Inclusief : Lunch en digitale literatuur.
Exclusief : boek (circa €20)
Datum en locatie
11 apr. 2025
09:30
24 jun. 2025
17:00
Oudenoord 6, 3513ER, Utrecht
Beroepen
Gezondheidszorgpsycholoog
31 Punten
FGzPt
Gezondheidszorgpsycholoog - Klinisch neuropsycholoog
31 Punten
FGzPt
Gezondheidszorgpsycholoog - Klinisch psycholoog
31 Punten
FGzPt
GZ Pyscholoog
31 Punten
FGzPt
Gz-psychologen | Klinisch neuropsycholoog
31 Punten
FGzPt
Sprekers
Matthijs Heijstek
Docent
drs. Angelique Peters
Docent
Angelique Peters is als orthopedagoog-generalist werkzaam bij Reinier van Arkel in Vught en als consulent verbonden aan het CCE. Tevens is zij systeemtherapeut (i.o.).
drs. Hester Tilstra
Docent
Hester Tilstra heeft pedagogische wetenschappen gestudeerd (specialisatie orthopedaogogiek/doctoraal behaald) en is aangesloten bij het NIP. Hester is werkzaam als coordinator bij de CCE.
drs. Gerrit Vignero
Docent
Drs. Gerrit Vignero werkt 30 jaar als orthopedagoog in MPC Terbank in Leuven. Hij ontwikkelde het model van ‘De draad tussen cliënt en ouder/begeleider’ waarover hij publiceert (uitgeverij Garant) en waaraan hij vorming geeft.
Omschrijving
Thema's die aan de orde komen zijn:
- CCE-visie op probleemgedrag
- De theorie onder het instrument SEO en de huidige ontwikkelingen
- Het stressmodel: probleemgedrag als gevolg van stress
- Een andere ingang voor emotionele ontwikkeling kijken vanuit de polyvagaal theorie;
- Het ontdekken van en de theorie van de ervaringsordening (co-regulatie);
- De draad tussen begeleider en cliënt als factor bij het ontstaan en voorkomen van probleemgedrag