Basistraining Teach the Teachers
Tijdens deze 2-daagse (met tussenliggende periode) voor stafleden worden de basiselementen van het opleiden behandeld. Onderwerpen die deze 2 dagen aan de orde komen zijn: de context van het opleiden, de gesprekscyclus, het geven van supervisie en feedback, beoordelen, EPA's en bekwaam verklaren, actuele thema's en ontwikkelingen.
Prijzen
Datum en locatie
Beroepen
Competenties
De training is zo ontworpen dat deze zowel fysiek als online georganiseerd kan worden met minimaal organisatie-aanpassingen. Presentaties, opdrachten en leerdoelen blijven gelijk.
Leerdoelen dag 1:
Leerdoelen Feedback:
- Geven van constructieve feedback aan de hand van de Pendleton-methode
- Uitvoeren van een gerichte observatie en het formuleren van feedback op deze observatie
Leerdoelen KPE:
- Kennis over instrument KPE en OSATS en toepassing hiervan in de opleiding (in het geheel met EPA’s)
- Effectief inzetten van KPE/OSATS ter bevordering van het leerproces van de aios
Leerdoelen begeleidingsgesprekken:
- Kent doel van begeleidingsgesprekken en weet het verschil tussen een begeleidingsgesprek en een feedbackgesprek.
- Weet hoe goede reflectie gestimuleerd kan worden en kunnen leiden tot leerdoelen bij de aios.
Leerdoelen supervisie en EPA’s:
- Bekend met verschillende supervisieniveaus en begeleidingsstijlen
- Kan in begeleiding en supervisie aansluiten bij niveau van de aios om het leerproces te stimuleren
Leerdoelen Dag 2
Leerdoelen Onderbouwen van een beoordeling: frame of reference
- Bewustwording van belang van adequate onderbouwing en formulering van feedback en beoordeling
- Kennismaken met specifieke techniek om feedback en beoordelingen te onderbouwen: frame of reference
Leerdoelen Bekwaam verklaren:
- Kennismaken met assessment of trustworthiness en vertrouwenscriteria als input voor het beoordelen van aios
- Oefenen met het voeren van een OOG bespreking om tot een bekwaamverklaring voor de aios te komen.
Leerdoelen Aanleren van een vaardigheid:
- Kennismaken met het 4-stappen model voor het aanleren van een vaardigheid
Leerdoelen verdieping feedback:
- Kennismaken met verschillende methode voor het geven van feedback.
- Oefenen met het toepassen van verschillende feedbackmethoden bij verschillende situaties.