Deze cursus is verlopen

Dyscalculie: van signalering naar diagnose basiscursus eendaagse cursus Literatuur staat online.

orthopedagogischeleerstoornissendyscalculie

Kinderen met reken-problemen hebben onder andere moeite om sommen te automatiseren en rekenprocedures te onthouden. Bij psychologen en orthopedagogen groeit de behoefte aan theoretische kennis en praktische informatie.

350
8 Punten
Nascholing
Physical course - single

Prijzen

Regulier € 350

Beroepen

Orthopedagoog-generalist
8 Punten
NIPK&J/NVO
Pedagoog
8 Punten
NVO
Psycholoog NIP | Kinder- en jeugdpsycholoog
8 Punten
NIPK&J/NVO
Omschrijving

Kinderen met reken-problemen hebben onder andere moeite om sommen te automatiseren en rekenprocedures te onthouden. Bij psychologen en orthopedagogen groeit de behoefte aan theoretische kennis en praktische informatie.


Wat is dyscalculie? Hoe zit een diagnostisch onderzoek in elkaar? Welke tests kun je gebruiken en welke informatie levert dat op? Welke afwe-gingen maak je bij het stellen van de diagnose? Deze cursus, bedoeld voor psychologen en orthopedagogen die in hun werkveld te maken hebben met leerstoornissen, geeft antwoord op bovenstaande vragen. Eveneens wordt ingegaan op een aantal nieuwe tests die aansluiten bij de beschrijving van dyscalculie in de DSM 5.

RINO Amsterdam

info@rino.nl
0206250803
5, Leidseplein, Amsterdam, 1017PR