Deze cursus is verlopen
Cursus Supervisie geven aan gedragswetenschappers
Voor het geven van supervisie zijn beroepservaring en specifieke competenties als supervisor van belang. In deze cursus staan die competenties centraal. Theorie en praktijk wisselen elkaar af en parallel aan de cursus geef je zelf supervisie. De ervaringen die je hierbij opdoet breng je in tijdens de cursus. Kernthema’s zijn het supervisietraject, de supervisor en de interactie tussen supervisor en supervisant.
09 apr. 2025
2245
35 Punten
Meerdere cursusdagen
Physical course - single
Prijzen
Regulier
€ 2245
Datum en locatie
09 apr. 2025
09:00
05 nov. 2025
17:00
Stadhuisplein 1, 3811LM, Amersfoort
Beroepen
Jeugdzorgwerker
35 Punten
SKJ
Orthopedagoog-generalist
35 Punten
NIPK&J/NVO, SKJ
Pedagoog
35 Punten
SKJ
Psycholoog NIP | Kinder- en jeugdpsycholoog
35 Punten
NIPK&J/NVO
Doelen
Na afloop van deze cursus...
heb je kennis, vaardigheden en attituden ontwikkeld om supervisie te geven aan gedragswetenschappers;
ken je de fasen in een supervisieproces en kun je deze toepassen;
herken je emoties van de supervisant en jezelf in supervisie en kun je hierbij de juiste interventies inzetten;
heb je handvatten om groepssupervisie en het bijbehorende groepsproces te begeleiden;
heb je zicht op jouw eigen krachten en competenties als supervisor en kun je deze bewust inzetten.
Omschrijving
Beroepsregistraties zoals de NVO-, NIP-, BIG- en GGZ-registraties zijn belangrijke vormen van professionalisering van gedragswetenschappers. Supervisoren spelen in deze trajecten een belangrijke rol, omdat supervisie een verplicht onderdeel is. Het doel van supervisie is het vergroten van beroepsbekwaamheid en het verbeteren van de beroepsuitoefening.
Voor het geven van supervisie zijn beroepservaring en specifieke competenties als supervisor van belang. In deze cursus staan die competenties centraal. Theorie en praktijk wisselen elkaar af en parallel aan de cursus geef je zelf supervisie. De ervaringen die je hierbij opdoet breng je in tijdens de cursus. Kernthema’s zijn het supervisietraject, de supervisor en de interactie tussen supervisor en supervisant.
Kernpunten:
- Behaal de NVO-supervisor en/of NIP-KJ supervisor registratie
- Supervisietraject: opbouw, supervisieplan, reflectieverslagen, beoordelen
- Op gang brengen en begeleiden van het reflectieproces bij de supervisant
- Het belang van inlevend vermogen, supervisiestijlen, emoties en casuïstiek
- Aandacht voor groepssupervisie
- Toonaangevende docenten met jarenlange supervisie- en docentervaring