Deze cursus is verlopen
Vervolgcursus CGT Transdiagnostisch behandelen (50 uur)
De 50 uurs vervolgcursussen cognitieve gedragstherapie zijn opgezet conform de richtlijnen van de Vereniging voor Gedrags- en Cognitieve therapieën (VGCt). Iedere vervolg cursussen staan inhoudelijk op zichzelf en is bedoeld voor cursisten die werkzaam zijn op het terrein van de GGZ die minimaal een door de VGCT erkende 100 uurs basiscursus CGT hebben afgerond. De cursussen zijn geschikt als bij en nascholing cursus en als vervolg cursus in het kader van de opleiding tot cognitief gedragstherapeut VGCt®
02 feb. 2025
09:00 - 16:30
1795
48-52 Punten
Fysieke bijeenkomst
Physical course - single
Prijzen
Regulier
€ 1795
Inclusief : koffie, thee en lunch
Exclusief : literatuur
Datum en locatie
02 feb. 2025
09:00
10 jun. 2025
16:30
Zernikepark 12, 9747AN, Groningen
Beroepen
Cognitief gedragstherapeut
50 Punten
VGCt
Gedragstherapeut
50 Punten
VGCt
Gezondheidszorgpsycholoog
52 Punten
FGzPt
Gezondheidszorgpsycholoog - Klinisch neuropsycholoog
52 Punten
FGzPt
Gezondheidszorgpsycholoog - Klinisch psycholoog
52 Punten
FGzPt
Sprekers
Franka Groote
Basis- en vervolgopleiding CGT
Drs. F.L. Groote, psychotherapeut/GZ-psycholoog, vrijgevestigd cognitief gedragstherapeut. Franka Groote (1965) is sinds 2005 werkzaam als supervisor en docent voor de VGCt, NPV en de vereniging EMDR Nederland. Daarnaast werkt ze, na jaren binnen de GGZ gewerkt te hebben op verschillende afdelingen in verschillende functies, sinds 2008 als cognitief gedragstherapeut in haar eigen praktijk.
Omschrijving
De cursisten leren in acht bijeenkomsten cognitief gedragstherapeutische interventies gericht op stoornis overstijgende aspecten, de zogenaamde transdiagnostische factoren, toe te passen. Er wordt gestart met het leren maken van een transdiagnostische casus conceptualisatie resulterende in een bijpassend behandelplan op basis van een HT en FABA’s. Daarna is er aandacht voor het “vorm” geven van een trans-diagnostische behandeling. Omdat trans- diagnostische factoren liggen op een continuüm van disfunctioneren naar gezond functioneren wordt er vervolgens geoefend met zowel interventies gericht op de veel voorkomende klacht aansturende trans diagnostische gebieden als met interventies gericht op het versterken van gezond functioneren. De meeste van de geoefende interventies hebben hun wortels in de CGt, Schematherapie en ACT, daarnaast wordt er aandacht besteed aan het unified protocol voor emotionele stoornissen van Barlow. Doel is deze interventies ook goed te kunnen toepassen bij cliënten met complexe(re) problematiek zoals bijvoorbeeld cliënten met persoonlijkheid problematiek.
Naast theoretische verdiepend, is de cursus dus vooral praktijk gericht; er wordt veel geoefend met de diverse vaardigheden hierbij wordt gewerkt met (eigen) casuïstiek en met persoonlijk materiaal.
Psy-zo! Onderwijs
Onderwijs voor GGZ-professionals