Triage basistraining

triagebasis
Ga er maar aan staan: in zeer beperkte tijd bepalen of een patiënt ABCDE stabiel is, gerichte vragen stellen om de hoofdklacht te inventariseren, de juiste vervolgacties afspreken, en tegelijkertijd het vriendelijke, begripvolle, beleefde visitekaartje van de praktijk zijn! Telefonische triage is een uitdagende bezigheid!
09:00 - 16:00
448
7 Punten
Classroom

Prijzen

Regulier € 448

Datum en locatie

02 mei 2025
09:00
16:00
Robijnstraat 6, 1812RB, Alkmaar

Beroepen

Apothekersassistent
02 May 2025
04 May 2025
7 Punten
KABIZ
Contactlens specialist
02 May 2025
04 May 2025
7 Punten
KABIZ
Doktersassistent
02 May 2025
04 May 2025
7 Punten
CADD, KABIZ
Farmaceutisch Consulent
02 May 2025
04 May 2025
7 Punten
KABIZ
Laborant Klinische NeuroFysiologie
02 May 2025
04 May 2025
7 Punten
KABIZ

Sprekers

Ineke Kagenaar en Ingrid Robijns

Speaker
Omschrijving

Triage in de huisartsenpraktijk - adequaat en klantvriendelijk

Ga er maar aan staan: in zeer beperkte tijd bepalen of een patiënt ABCDE stabiel is, gerichte vragen stellen om de hoofdklacht te inventariseren, de juiste vervolgacties afspreken, en tegelijkertijd het vriendelijke, begripvolle, beleefde visitekaartje van de praktijk zijn! Telefonische triage is een uitdagende bezigheid!

Onderdelen

Deze training bestaat uit 2 onderdelen:

  • een e-learning
  • een fysieke bijeenkomst

Hieronder volgt een korte omschrijving per onderdeel:

E-learning: Herkennen van spoedeisende situaties met behulp van de ABCDE-methode

In spoedeisende situaties telt iedere seconde. Met hulp van de ABCDE-methode leer je of een patiënt stabiel, instabiel of uitval van vitale functies heeft en hoe je daarop moet reageren. Wanneer stuur je meteen een ambulance of wanneer stuur je direct een huisarts naar een patiënt?

De kosten voor de E-learning worden apart afgerekend en bedragen € 75,00. De E-learning is ook apart geaccrediteerd voor 2 punten. Je kunt al direct starten met de E-learning en dient deze vóór aanvang van de cursus te hebben afgerond. KLIK HIER voor meer informatie en aanmelden.

Klantvriendelijkheid aan de telefoon

De manier waarop je communiceert, is van essentieel belang voor een gesprek. Ieder contactmoment beïnvloedt het gevoel van gastvrijheid en patiënttevredenheid. We oefenen gesprekken en bespreken hoe je overkomt op anderen.

In dit deel van de cursus leer je:

  • omgaan met emoties van patiënten
  • beleefd het gesprek korthouden
  • invloed van intonatie

Medisch inhoudelijke behandeling van de hoofdklacht: werken met de triagewijzer en toepassen bij simulatiepatiënten

Als de patiënt stabiel is, kan de hoofdklacht verhelderd worden. Met behulp van de NHG-Triage Wijzer leer je de juiste vragen te stellen en adequaat vervolgacties te nemen.

Toepassen van wat je leerde, is de beste leerschool. In dit onderdeel van de cursus bellen simulatiepatiënten met realistische problemen. Alle deelnemers beantwoorden de telefoontjes, terwijl mede-deelnemers observeren, met behulp van feedbackformulieren, hoe het gesprek gaat. Je hoort wat je goed deed en waar je jezelf kunt verbeteren.

Accreditatie

De E-learning is geaccrediteerd voor 2 punten door de CADD (ID: 400339).
De training is geaccrediteerd voor 7 punten door de CADD (ID: 391607).

In Company

Deze training kan ook op locatie verzorgd worden. De inhoud van de training kan dan in overleg worden aangepast aan de specifieke (na)scholingsvraag van jouw praktijk. Neem contact op met Helma Deutekom voor een aanbod op maat (072 - 527 9103 of e-mail hdeutekom@dokh.nl).

terug naar het overzicht

Delen:


Stichting DOKh

secretariaat@dokh.nl
0725279100
6, Robijnstraat, Alkmaar, 1812RB

Gerelateerde cursussen

14 Nov
Nov
09:00

Stichting DOKh

Classroom
7
Ga er maar aan staan: in zeer beperkte tijd bepalen of een patiënt ABCDE stabiel is, gerichte vragen stellen om de hoofdklacht te inventariseren, de juiste vervolgacties afspreken, en tegelijkertijd het vriendelijke, begripvolle, beleefde visitekaartje van de praktijk zijn! Telefonische triage is een uitdagende bezigheid!
€ 448
11 Jul
Jul
09:00

Stichting DOKh

Classroom
7
Ga er maar aan staan: in zeer beperkte tijd bepalen of een patiënt ABCDE stabiel is, gerichte vragen stellen om de hoofdklacht te inventariseren, de juiste vervolgacties afspreken, en tegelijkertijd het vriendelijke, begripvolle, beleefde visitekaartje van de praktijk zijn! Telefonische triage is een uitdagende bezigheid!
€ 448
19 Jun
Jun
19:00

Leerpunt KOEL

Live Webinar
Online
2
Meer dan de FAST
Om een beroerte of TIA te herkennen, wordt vaak gebruik gemaakt van de FAST: een scheve mond(Face), verlamde arm (Arms) of veranderde spraak (Speech) kunnen duiden op een beroerte. De T staat voor Time, dit is de geschatte tijd dat de symptomen aanwezig zijn. Het is belangrijk om deze tijd door te geven aan de huisarts of aan 112. Tijdens deze scholing leer je een TIA of beroerte (telefonisch) herkennen.
€ 99

Federatie WDH Midden-Nederland

E-learning
1
Een nauwe samenwerking en wederzijds begrip tussen huisartsen op huisartsenposten en triagisten is cruciaal in deze bijzondere vorm van zorgverlening. Om dit tot stand te brengen, is het belangrijk dat huisartsen snappen waarom triagisten bepaalde keuzes maken, en andersom. Speciaal daarom hebben wij de e-learning ‘Urgentiedenken’ ontwikkeld. Speciaal voor huisartsen of geneeskunde studenten voor hun werk op de huisartsenpost.
€ 84
22 May
May
13:30
€ 549

Leerpunt KOEL

Physical course - series
De Steck, Doetinchem
10
Triage in de huisartsenpraktijk is een must
Het doel van een goed triagegesprek is zorgen dat de patiënt op het juiste moment (urgentie) de juiste zorg krijgt van de juiste hulpverlener.
€ 549
08 May
May
19:00
€ 99

Leerpunt KOEL

Live Webinar
Online
2
De 4e, 5e, 6e of 7e ziekte? Herkennen en adviseren
In de praktijk of op de post heb je geregeld te maken met ongeruste ouders van een ziek kind met koorts en vaak ook met uitslag. Lang niet ieder kind wordt gevaccineerd, dus triage hiervan is lastiger dan voorheen.
€ 99

ExpertCollege BV

E-learning
4
De e-learningmodule ‘e-Xpert Triage: Verloskunde’ is dé manier om op een effectieve, efficiënte en plezierige manier, de Nederlandse Triagewijzer Verloskunde eigen te maken.
€ 223.25

ExpertCollege BV

E-learning
2-6
Met de module van ExpertCollege, die veel oefeningen en casuïstiek uit de praktijk omvat, wordt de triagist snel en effectief bijgeschoold.
€ 398.5

CME-Online

E-learning
2
Deze cursus bestaat uit twee delen. In dit eerste deel zal de basis worden besproken om antitrombotica goed te kunnen begrijpen. In detail wordt ingegaan op de normale fysiologie van het vormen van een stolsel oftewel de hemostase. Hierbij komen de verschillen tussen de primaire en secundaire hemostase aan bod, evenals de verschillende typen trombi. Vervolgens wordt de farmacologie van de verschillende antitrombotica in de eerste lijn besproken, waaronder de trombocytenaggregatieremmers, vitamine K-antagonisten, DOAC’s, en heparines.
Op aanvraag
17 Jun
Jun
19:00
€ 99

Leerpunt KOEL

Live Webinar
Online
2
Veilig telefonisch triëren
Voorafgaand aan elk consult en elke visite van de huisarts heeft er een vorm van triage plaatsgevonden. Als doktersassistent heb je bij deze triage doorgaans een cruciale rol gespeeld. Tijdens deze scholing leer je zo veilig mogelijk triëren dankzij optimaal gebruik van de NHG-TriageWijzer.
€ 99