Triage basistraining
Ga er maar aan staan: in zeer beperkte tijd bepalen of een patiënt ABCDE stabiel is, gerichte vragen stellen om de hoofdklacht te inventariseren, de juiste vervolgacties afspreken, en tegelijkertijd het vriendelijke, begripvolle, beleefde visitekaartje van de praktijk zijn! Telefonische triage is een uitdagende bezigheid!Prijzen
Beroepen
Competenties
Sprekers
Ineke Kagenaar
Huisarts
Simone Bot
Triagist
Doelen
Onderdelen
Deze training bestaat uit 2 onderdelen:
- een e-learning
- een fysieke bijeenkomst
Hieronder volgt een korte omschrijving per onderdeel:
E-learning: Herkennen van spoedeisende situaties met behulp van de ABCDE-methode
In spoedeisende situaties telt iedere seconde. Met hulp van de ABCDE-methode leer je of een patiënt stabiel, instabiel of uitval van vitale functies heeft en hoe je daarop moet reageren. Wanneer stuur je meteen een ambulance of wanneer stuur je direct een huisarts naar een patiënt?
De kosten voor de E-learning worden apart afgerekend en bedragen € 70,00. De E-learning is ook apart geaccrediteerd voor 2 punten. Je kunt al direct starten met de E-learning en dient deze vóór aanvang van de cursus te hebben afgerond.
Online training: Klantvriendelijkheid aan de telefoon
De manier waarop je communiceert, is van essentieel belang voor een gesprek. Ieder contactmoment beïnvloedt het gevoel van gastvrijheid en patiënttevredenheid. We oefenen gesprekken en bespreken hoe je overkomt op anderen.