Urgentiegerichte triage (online)

Urgentiedenken voor de beginnende triagist
urgentiedenkentriagetelefonische triagehap

Wanneer een doktersassistente of medisch student start op de HAP en nog weinig ervaring heeft met de telefonische triage, dan is dat een flinke uitdaging en valt er nog veel te leren! Tijdens de inwerkperiode krijgt de beginnende triagist veel informatie te verwerken. Waar begin je en wat is met name belangrijk? Leerpunt KOEL kan hierbij helpen.

16 apr. 2025
19:00 - 21:00
175
4 Punten
Online
Nascholing
Webinar

Prijzen

Regulier € 175

Datum en locatie

16 apr. 2025
19:00
07 mei 2025
21:00
Online

Beroepen

Doktersassistent
4 Punten
CADD
Triagist
4 Punten
CADD

Doelen

Na het volgen van deze online scholing heeft u:

kennis over urgentie gerichte triage.
kennis over de triage in het algemeen.
geleerd hoe de NTS/Callmanager op de juiste manier te gebruiken.
kennis van de Kernset (3 fases) en communicatietechnieken.
inzicht in eigen ontwikkelen en weet u deze goed en professioneel op te pakken en vorm te geven.
Omschrijving

Wanneer een doktersassistente of medisch student start op de HAP en nog weinig ervaring heeft met de telefonische triage, dan is dat een flinke uitdaging en valt er nog veel te leren! Tijdens de inwerkperiode krijgt de beginnende triagist veel informatie te verwerken. Waar begin je en wat is met name belangrijk? Leerpunt KOEL kan hierbij helpen.


Tijdens deze scholing richten we ons o.a. op het urgentiedenken. Wat is urgentiedenken en hoe doe je dat? Voor de (beginnende) triagist kan dit best een uitdaging zijn. Tijdens deze laagdrempelige online scholing, leren de deelnemers de ABCDE-vaststellen aan de telefoon en hoe ze de valkuilen van het diagnostisch denken kunnen omzeilen door zich te focussen op de urgentie en toestandsbeeld en niet op een diagnose. Naast het aspect urgentiedenken, nemen we ook de 3 fases van de Kernset door, is er aandacht voor de triage in het algemeen, gesprekstechnieken en zullen we ook het NTS/Callmanager doornemen.


Deze scholing bevat veel verschillende elementen waarbij vooral de basis van de telefonisch triage van belang is. Dit maakt dat de werkdruk m.b.t. het inwerken op de HAP, d.m.v. deze scholing, deels kan worden weggenomen.


Programma

Dag 1:

ABCDE systematiek,

toestandsbeelden en urgentiegericht triageren


Dag 2:  

Gespreksfasen,

NTS (Callmanager) en ingangsklachten

Leerpunt KOEL

secretariaat@leerpuntkoel.nl
0786193068
34, IJsselmeer, Zwijndrecht, 3332EX