
Urgentiegerichte triage (online)
Wanneer een doktersassistente of medisch student start op de HAP en nog weinig ervaring heeft met de telefonische triage, dan is dat een flinke uitdaging en valt er nog veel te leren! Tijdens de inwerkperiode krijgt de beginnende triagist veel informatie te verwerken. Waar begin je en wat is met name belangrijk? Leerpunt KOEL kan hierbij helpen.
Prijzen
Datum en locatie
Beroepen
Doelen
Na het volgen van deze online scholing heeft u:
Wanneer een doktersassistente of medisch student start op de HAP en nog weinig ervaring heeft met de telefonische triage, dan is dat een flinke uitdaging en valt er nog veel te leren! Tijdens de inwerkperiode krijgt de beginnende triagist veel informatie te verwerken. Waar begin je en wat is met name belangrijk? Leerpunt KOEL kan hierbij helpen.
Tijdens deze scholing richten we ons o.a. op het urgentiedenken. Wat is urgentiedenken en hoe doe je dat? Voor de (beginnende) triagist kan dit best een uitdaging zijn. Tijdens deze laagdrempelige online scholing, leren de deelnemers de ABCDE-vaststellen aan de telefoon en hoe ze de valkuilen van het diagnostisch denken kunnen omzeilen door zich te focussen op de urgentie en toestandsbeeld en niet op een diagnose. Naast het aspect urgentiedenken, nemen we ook de 3 fases van de Kernset door, is er aandacht voor de triage in het algemeen, gesprekstechnieken en zullen we ook het NTS/Callmanager doornemen.
Deze scholing bevat veel verschillende elementen waarbij vooral de basis van de telefonisch triage van belang is. Dit maakt dat de werkdruk m.b.t. het inwerken op de HAP, d.m.v. deze scholing, deels kan worden weggenomen.
Programma
Dag 1:
ABCDE systematiek,
toestandsbeelden en urgentiegericht triageren
Dag 2:
Gespreksfasen,
NTS (Callmanager) en ingangsklachten