Persoonlijke ontwikkeling, leiderschapsontwikkeling en teamontwikkeling
HKZ vraagt om een stijl van leidinggeven die past bij het team.Prijzen
Beroepen
Competenties
Doelen
HKZ vraagt om een stijl van leidinggeven die past bij het team. Dit maakt dat de apotheker zich moet kunnen aanpassen aan de behoeftes van zijn teamleden en weten hoe hij de sterke punten moet aanspreken. Dit vergt kennis over zichzelf en hoe hij zich verhoudt tot zijn medewerkers. Leiders moeten zich bewust zijn van hun gedrag en welke invloed dit heeft op anderen. Als zij inzicht krijgen in zichzelf en hun teamleden, dan functioneert een ieder op z’n best. Als leiders namelijk in staat zijn om zich aan te passen aan de verschillen tussen zichzelf en de medewerkers van het team, dan leidt dit tot meer verbinding en begrip. Deze persoonlijke ontwikkeling leidt weer tot een effectievere, prettigere en efficiëntere manier van samenwerken.
Opzet: kort intakegesprek, gevalideerde vragenlijst invullen, bespreking van de uitkomsten met een coach/begeleider en het maken van een persoonlijk plan van aanpak.
Aspecten: Krijg meer kennis en inzicht over jezelf en anderen. Hoe blijf je duurzaam inzetbaar? Hoe verhoud je je tot je medewerkers? Hoe creëer je een optimale samenwerking in je team?
HKZ certificering vraagt om leiderschapsontwikkeling en sturende kwaliteiten, zodat een team in de apotheek goed kan functioneren. Je krijgt kennis over jezelf (competenties, vaardigheden, waar krijg je energie van en wat staat je tegen) en hoe je je verhoudt tot je medewerkers, patiënten en zorgpartners. Hoe kun je je persoonlijk verder ontwikkelen als leider? Hoe creëer je daarmee een optimale samenwerking in je team en met zorgpartners? Hoe communiceer je met patiënten zodat therapietrouw en begrip voor het apotheekwerk adequaat over komen?