Scholing ‘Werk je niet druk, werk Mindful’

mindfulnesscommunicerenmeditatie
Wil je de basisvaardigheden van mindful werken gericht leren toepassen? Schrijf je dan in voor deze 2 dagdelen.
1325
6 Punten
Incompany

Prijzen

Regulier € 1325
Exclusief : Reiskosten en scholingsmateriaal €10 pp.

Beroepen

Verloskundigen
6 Punten
KNOV
Omschrijving

Druk, druk, druk. Je werkt je drie keer in het rond om je dagprogramma af te krijgen. Je

gedachten zijn bij wat je nog allemaal moet doen. Pas aan het eind van de werkdag merk je op

hoe moe je bent. Herken je dit? En wil je daar verandering in brengen?

In de scholing ‘Werk je niet druk, werk mindful’ krijg je handvatten hoe je goed voor jezelf kunt

zorgen in de hectiek van de volle werkdag. Mindful werken is met aandacht werken. Regelmatig

‘stoppen’ om naar je lichaam te luisteren, je gedachten op te merken en te voelen wat je nodig

hebt om bij te tanken. En bewuste keuzes maken die bijdragen aan jouw welzijn en dat van je

cliënt. Mindful werken brengt je rust, overzicht en plezier in je werk. Dat wil jij toch ook?


De scholing` bestaat uit twee dagdelen van 3 uur.

Het is een kennismaking met de waarden en de toepassing van mindfulness in de dagelijkse

praktijk van verloskundigen. De scholing is bedoeld voor verloskundigen die kennis en

vaardigheden willen aanleren met


- de toepassing van mindfulness voor het persoonlijk functioneren in het omgaan met de

(lastige) uitdagingen in het werk en dagelijks leven (zoals bijvoorbeeld werkdruk en

stress)

- de toepassing van mindfulness voor het verdiepen van de kwaliteit van dienstverlening:

zowel in het eigen handelen in de relatie met de cliënt en partners als in het overdragen

van mindfulness naar de cliënt/partner in het omgaan met de nieuwe situatie

Mindful werken in de zorg

Een persoonlijke klik en behoefte om elkaar te inspireren en te versterken in ons werk heeft geleid tot onze samenwerking in Mindful Werken in de Zorg. Wij geloven dat mindfulness in de zorg leidt tot vitale en veerkrachtige zorgverleners die plezier hebben in hun werk en een betere kwaliteit van zorg verlenen.
info@mindfulwerkenindezorg.nl
0630025183
56, Nieuweroord, Leiden, 2333VA

Gerelateerde cursussen

19 May
May
09:30

King Nascholing

Physical course - series
BCN Arena Amsterdam
13-20.5
Leer in de cursus Motiverende Gespreksvoering hoe je vanuit een respectvolle en empathische houding cliënten uitnodigt tot zelfonderzoek en het vergroten van hun intrinsieke motivatie. Ontdek hoe je ambivalentie verkleint, zelfvertrouwen versterkt en omgaat met weerstand. Pas de principes toe in je dagelijkse praktijk, bijvoorbeeld bij complexe echtscheidingen en conflicten.
€ 420
07 May
May
09:30

Pro Education BV

Physical course - series
Utrecht
18-36
Effectief communiceren met cliënten
Wil je goed en duidelijk kunnen communiceren met je cliënt? In deze cursus leer je aan de hand van NLP-technieken de effectiviteit van je communicatie te verbeteren. NLP (neurolinguïstisch programmeren) is gebaseerd op het principe dat bepaalde overtuigingen en denkpatronen tot de meest optimale communicatie leiden. Tijdens de cursus leer je praktische methoden en technieken om tot een betere communicatie met je cliënten te komen. De theorie wordt gekoppeld aan herkenbare casuïstiek vanuit de paramedische zorg en je eigen ervaringen. Na de cursus kun je NLP direct inzetten in je eigen praktijk.
€ 1195
08 Oct
Oct
09:30

VvAA

Classroom
VvAA Utrecht
6
Communiceer met impact, prettig en effectief met collega’s en zorgvragers.
In deze eendaagse training komen alle basics voorbij. Fris uw communicatieve vaardigheden op en krijg grip op technieken en methodes die voor u van belang zijn. Leer hoe u beter communiceert met collega's en zorgvragers. De training is praktisch, to-the-point en dynamisch.
€ 845
26 Jun
Jun
09:30

VvAA

Physical course - series
Restaurant Vroeg
18
Leer uw eigen gedrag te sturen om het gewenste effect te bereiken.
In deze driedaagse training draait het om uw persoonlijke identiteit en overtuigingen. Wilt u krachtiger of juist empathischer overkomen? Leer uw eigen gedrag te herkennen in allerlei situaties en te begrijpen wat u in de kern drijft om te doen wat u doet. Vanuit die positie leert u wat leidt tot het gewenste effect bij uw gesprekspartner. Zo boekt u met uw goede ideeën ook écht resultaat.
€ 1325

Dockwerk

Incompany
6
Deze inspirerende en interactieve workshop zoomt in op de verschillende manieren van communicatie en verschillen tussen mensen. Wat is er nodig voor een goede samenwerking, wat gebeurt er vaak waardoor het lastiger is en hoe houd je het langdurig goed samen?
€ 255 - 295

Dockwerk

Incompany
6
Is het de waarheid, of enkel jouw zienswijze? Kan je een ander overtuigen van jouw mening en is dat een discussie of een goed gesprek? Hoe ga je om met verschillende ideeën, meningen en zienswijzes, met cliënten, jouw collega's en in de keten?
€ 255 - 305
16
May
2023
25
May
2025

Ergo Learning

E-learning
4-6
Deze e-learning biedt je een aantal basis gereedschappen en concrete oefeningen uit de NLP methodiek, gericht op bewustwording van je communicatiekracht, jouw flexibiliteit om met verschillende mensen te communiceren, te motiveren en te overtuigen.
€ 175

PAOFarmacie

Incompany
3.5
De nascholing Communicatie bij vaccinatie gaat in op verschillende technieken om informatie in te winnen bij de patiënt over zijn zorgen over vaccinaties. U leert hoe u de patiënt op zijn eigen niveau kunt voorlichten over de voordelen van vaccineren. Vervolgens komen methoden aan bod om samen met de patiënt een weloverwogen keuze te maken over het vaccineren.
Op aanvraag

PAOFarmacie

Incompany
4
Door de actievere rol die patiënten zijn gaan spelen in hun behandeling, komt het helaas vaker voor dat er conflicten dreigen te ontstaan. Serieus omgaan met klachten en onvrede vraagt soms grote inspanning van de apotheekmedewerker en in enkele gevallen kan een situatie als deze escaleren. Tijdens Effectief communiceren bij dreigende agressie krijgt de deelnemer instrumenten aangereikt om te handelen bij dit soort situaties, zodat de medewerker zijn zorg verlenende rol kan blijven uitvoeren.
Op aanvraag

PAOFarmacie

Incompany
3
Het gesprek aan de balie heeft zich de laatste jaren steeds verder ontwikkeld tot een tweegesprek tussen patiënt en zorgverlener. In plaats van een gesprek waar algemeen informatie en advies wordt gegeven, wordt het nu een gesprek op maat aansluitend op de kennis, vragen en zorgen van de patiënt aangevuld met de benodigde informatie om het geneesmiddel veilig te gebruiken. Dit komt ook tot uiting in de laatste richtlijn consultvoering.
Op aanvraag