Online training: Communicatie in zorg en onderwijs

Een volledige online basiscursus over wendbaar communiceren in de zorg en het onderwijs
communicereneffectief communicerencommunicatie met patiëntcommunicatie binnen teamcommunicatiestijlenmodel
Als professional in de zorg of het onderwijs communiceer je de hele dag: met cliënten, leerlingen, ouders of collega’s. Het lijkt zo vanzelfsprekend, maar het is goed om eens bij deze gesprekken stil te staan. Lopen gesprekken soepel, ook als het over moeilijke onderwerpen gaat? Praat je wel eens langs elkaar heen? Kom je tevreden uit en overleg? Of had het toch efficiënter gekund? Soms kan communicatie een stuk soepeler verlopen, als je elkaars manier van communiceren beter begrijpt. Dit noemen we ook wel communicatiestijlen. In deze online training leer je het communicatiestijlenmodel kennen. Je leert de 4 stijlen die erbij horen kennen en herkennen. Ook leer je hoe je het beste kan reageren/communiceren, zodat je aansluit op een stijl. Wendbaar communiceren noemen we dat.
229.9
15.5-26 Punten
E-learning

Prijzen

Regulier € 229.9

Beroepen

Cliëntenvertrouwenspersonen WZD
26 Punten
Registerpl
Cliëntondersteuner
26 Punten
Registerpl
Gezinshuisouder
26 Punten
Registerpl
GGZ-agogen
26 Punten
Registerpl
Jeugdzorgwerker
26 Punten
Registerpl

Sprekers

Anouk Reijnen

Adviseur – Onderwijskundige
Als onderwijskundige en opleidingsadviseur help ik individuen en organisaties bij ontwikkelvragen. Als individu kun je bij mij terecht als je wilt weten hoe je met nascholing of een postacademische registratie jouw carrière een impuls kunt geven. Ik help organisaties om een aantrekkelijk nascholings- en ontwikkelaanbod voor hun medewerkers op te zetten. Zo help ik hen om werknemers te binden en boeien. Hiervoor zet ik mijn onderwijskundige expertise en praktische ervaring met verschillende leervormen (online, blended, klassikaal, etcetera) in en mijn netwerk van inhoudelijk experts. Wil je meer weten? Stuur mij een bericht.

Doelen

Na de online training:

ken je het communicatiestijlenmodel, je kunt het lezen en interpreteren.
herken je de vier verschillende communicatiestijlen, bij jouw cliënt, patiënt, leerling, ouder, collega of andere gesprekspartner.
kun je vanuit jouw eigen communicatiestijl aansluiten bij de communicatiestijl van jouw gesprekspartner. Hierdoor verloopt een gesprek soepeler.
Omschrijving

Programma

Deze training bestaat uit 8 onderdelen:

  • Communicatie
  • Wat je al weet en wat je wilt bereiken
  • Het communicatiestijlenmodel
  • De directieve stijl
  • De expressieve stijl
  • De coöperatieve stijl
  • De beschouwende stijl
  • Eindtest & certificaat


PAO Psychologie

info@pao.nl
0854879310
41, Keurenplein, A163, Amsterdam, 1069CD

Gerelateerde cursussen

03 Jul
Jul
09:00

Maxwise Trainingen

Classroom
Maxwise V.O.F.
7.5
hét vervolg op Soundwise I, de krachtige DISC communicatietraining
Bewust communiceren is belangrijk voor het overbrengen van je boodschap. Het is bepalend voor je succes, het opbouwen en onderhouden van je relaties. Soundwise I heeft je geleerd over wat communicatiestijlen zijn en wat de verschillende stijlen nodig hebben om optimaal te kunnen communiceren. Toch blijkt dit niet vanzelfsprekend te zijn. Het vraagt bewuste oefening in de praktijk. Soundwise II speelt hierop in. Het is een verdiepingstraining die je nog meer kennis geeft over de communicatiestijlen. Het geeft je ook inzicht wat bepaalde manieren van communicatie kan doen met je zelfbeeld. Hoe je om moet gaan met momenten als je zelfbeeld negatiever wordt. Het leert je om makkelijker in je kracht te blijven staan. Tegelijkertijd is het ook toepasbaar in uw persoonlijke leven. Een verrijkende dag om je expert te maken in DISC stijlen.
€ 450
16 Oct
Oct
09:00

Tessa Trainingen

Classroom
station Zwolle
22-25
Ben jij therapeut, zorgverlener of hulpverlener? Dan weet je dat verschillende cliënten nooit hetzelfde reageren op een behandeling. Wat werkt voor de een, roept weerstand op bij de ander. En dat is zonde, omdat je tenslotte voor iedereen het beste resultaat wilt. Gelukkig is er een manier om samen de obstakels te overwinnen: communicatie.
€ 749 - 819

KNMT

Incompany
4
Het trainingsprogramma 'Team op sterkte' is bedoeld om teams te helpen het beste te bereiken. Hoe zorg je samen dat patiënt en team centraal staan? Behalve leerzaam en waardevol, geven de trainingsbijeenkomsten een flinke boost aan de teamspirit. Koppel een lekkere lunch of diner aan de training en je teambuildings-uitje is geregeld! Elke mondzorgpraktijk is uniek met betrekking tot de missie, strategie, actualiteiten en team. Daarom kun je kiezen uit 5 verschillende thema's die worden aangeboden als losse programma's van 1 dagdeel. Samen met trainer Annick van der Staay werk je het programma uit naar de wensen van de praktijk en het team. De teamtrainingen zijn 'in company', dus gewoon bij jou in de praktijk.
Op aanvraag
Op aanvraag

Fontys voor Professionals

Incompany
Video-Interactiebegeleiding Logopedie (VIB-L) is een krachtige methode voor logopedisten om hun communicatievaardigheden te verbeteren. Door middel van video-analyse krijgen professionals inzicht in hun interactie met cliënten en ontdekken ze hoe ze deze kunnen optimaliseren. De cursus is opgebouwd uit drie praktische modules die zich richten op introductie in video-analyse, persoonlijke ontwikkeling en het begeleiden van cliënten. Deze aanpak bevordert zelfreflectie en het uitwisselen van feedback, essentieel voor professionele groei en het verfijnen van therapeutische technieken.
Op aanvraag

PAOFarmacie

Incompany
3
Het gesprek aan de balie heeft zich de laatste jaren steeds verder ontwikkeld tot een tweegesprek tussen patiënt en zorgverlener. In plaats van een gesprek waar algemeen informatie en advies wordt gegeven, wordt het nu een gesprek op maat aansluitend op de kennis, vragen en zorgen van de patiënt aangevuld met de benodigde informatie om het geneesmiddel veilig te gebruiken. Dit komt ook tot uiting in de laatste richtlijn consultvoering.
Op aanvraag

AccreDidact BV

E-learning
3
Goede zorg begint bij een goed gesprek, en dat goede gesprek begint vaak bij de doktersassistente: aan de telefoon, aan de balie en op de praktijk. Communiceer je patiëntgericht, dat wil zeggen ‘op maat’, dan voelt de patiënt zich beter begrepen, gesteund en erkend. Er ontstaat eerder een prettige werkrelatie en een betere samenwerking. Tot slot, ook niet onbelangrijk, vergroot betere communicatie je eigen werkplezier.
€ 46.5

ZW Opleidingen

Incompany
6
De training is bedoeld voor organisaties die hun medewerkers zich in hun werk krachtiger en effectiever willen laten profileren. Laten zien wat ze kunnen en waar de krachten liggen, maar ook open durven staan voor de eigen ontwikkelpunten en daarmee aan de slag gaan.
€ 1498

ZW Opleidingen

Incompany
31
Coachende communicatie helpt je als professional om effectiever je gesprekken met de ander op een diepere laag te kunnen voeren, waarbij de autonomie van de ander centraal staat. En hiermee een ander aan te zetten om in beweging te komen waardoor de ander groeit.
€ 6187.5
23 May
May
09:00
€ 995

Vanuit Bewustzijn in beweging

Classroom
Zeiltjalk de Lis
12
Hoe blijf ik als a(n)ios, huisarts, specialist of physician assistant tijdens mijn werk in een uitdagende context goed in verbinding met mezelf, collega’s en met patiënten? Hoe ga ik op een constructieve manier om met conflicterende belangen? Hoe stel ik grenzen en kom ik voor mezelf op, op een manier waarbij de ander me goed kan blijven horen?
€ 995
08 Oct
Oct
09:30

VvAA

Classroom
VvAA Utrecht
6
Communiceer met impact, prettig en effectief met collega’s en zorgvragers.
In deze eendaagse training komen alle basics voorbij. Fris uw communicatieve vaardigheden op en krijg grip op technieken en methodes die voor u van belang zijn. Leer hoe u beter communiceert met collega's en zorgvragers. De training is praktisch, to-the-point en dynamisch.
€ 845