Team op sterkte

teamverbandteamcommunicatie binnen teamteamtrainingteamspiriteffectief communicerencommuniceren
Het trainingsprogramma 'Team op sterkte' is bedoeld om teams te helpen het beste te bereiken. Hoe zorg je samen dat patiënt en team centraal staan? Behalve leerzaam en waardevol, geven de trainingsbijeenkomsten een flinke boost aan de teamspirit. Koppel een lekkere lunch of diner aan de training en je teambuildings-uitje is geregeld! Elke mondzorgpraktijk is uniek met betrekking tot de missie, strategie, actualiteiten en team. Daarom kun je kiezen uit 5 verschillende thema's die worden aangeboden als losse programma's van 1 dagdeel. Samen met trainer Annick van der Staay werk je het programma uit naar de wensen van de praktijk en het team. De teamtrainingen zijn 'in company', dus gewoon bij jou in de praktijk.
Op aanvraag
4 Punten
Incompany

Prijzen

Op aanvraag

Beroepen

Tandarts
4 Punten
KRT

Sprekers

Annick van der Staay

Trainer/ coach
Annick van der Staay is trainer/coach en mediator. Zij heeft jarenlange ervaring in de zorgsector en bedrijfsleven met het verbinden en versterken van teams. Deelnemers ervaren haar werkwijze en trainingsprogramma’s als praktijkgericht en gevarieerd. De training Team op Sterkte wordt door een telefonische en digitale intake vooraf goed afgestemd op de actuele situatie in de tandartsenpraktijk. De training is een mooie ervaring waarbij teams resultaat en plezier ervaren!
Omschrijving

Programma 1: Koers en kracht van onze praktijk

“We hebben als praktijk wel eens onze visie op de website gezet, dit is wel lang geleden. Hoe komen we tot een concrete gezamenlijke richting?”

  • Blik van buiten: praktijk in beeld
  • De 1e indruk
  • 1 koers naar buiten!
  • 1 koers: teamwork centraal
  • Kwaliteiten en kansen
  • Teamafspraken


Programma 2: Taken en teamonderhoud

“We staan te weinig stil bij onze eigen kwaliteiten. Hoe kunnen we de taken onderling beter verdelen? Hoe kunnen we onze communicatie weer goed op de rit krijgen?”

  • Voorbereidingsopdracht: praktijk in beeld
  • Taken, talent, beweging en groei
  • Teamwinst door keuzes in communicatie
  • Communicatie kalender
  • Teamafspraken


Programma 3: Regie voor 2

“Hoe kunnen we effectief omgaan met de grote verschillende tussen patiënten, het is soms lastig om het behandelplan goed over te brengen.”

  • Praktijksituaties rondom het behandelplan
  • Leve de verschillen: ieder zijn eigen verhaal
  • De kracht van zorgverlening en dienstverlening
  • Omgaan met verschillende klantentypes
  • Regie voor 2: blik op praktijksituaties
  • Teamafspraken


Programma 4: Van conflict naar kans

“Wat kan je doen als een patiēnt bezwaren uit tegen de werkwijze van onze praktijk? Hoe kunnen we goed omgaan met klachten?"

  • Conflicthantering van standpunt gezamenlijke oplossing
  • De klacht als kans 
  • Kansen bij lastige praktijksituatie
  • Teamafspraken


Programma 5: Afspraken en aanspreken

“Soms is het alsof iedereen zijn eigen gang gaat. Wat zijn effectieve werkafspraken? Hoe kunnen we als team met elkaar in gesprek gaan en elkaar versterken”.

  • Voorbereidingsopdracht: koers als team
  • Do’s and dont’s: aanspreken en ontwikkelen
  • Feedback carrousel
  • Presentatie van kwaliteiten en kracht
  • Teamafspraken


KNMT

De KNMT is de beroepsorganisatie van tandartsen, orthodontisten en kaakchirurgen in Nederland. We werken aan optimale omstandigheden waaronder onze ruim 10.000 leden hun werk kunnen doen. En we willen de beste mondzorg voor hun patiënten.
info@knmt.nl
0306076276
750, Orteliuslaan, 2e etage, Utrecht, 3528BB

Gerelateerde cursussen

PAO Psychologie

E-learning
15.5-26
Een volledige online basiscursus over wendbaar communiceren in de zorg en het onderwijs
Als professional in de zorg of het onderwijs communiceer je de hele dag: met cliënten, leerlingen, ouders of collega’s. Het lijkt zo vanzelfsprekend, maar het is goed om eens bij deze gesprekken stil te staan. Lopen gesprekken soepel, ook als het over moeilijke onderwerpen gaat? Praat je wel eens langs elkaar heen? Kom je tevreden uit en overleg? Of had het toch efficiënter gekund? Soms kan communicatie een stuk soepeler verlopen, als je elkaars manier van communiceren beter begrijpt. Dit noemen we ook wel communicatiestijlen. In deze online training leer je het communicatiestijlenmodel kennen. Je leert de 4 stijlen die erbij horen kennen en herkennen. Ook leer je hoe je het beste kan reageren/communiceren, zodat je aansluit op een stijl. Wendbaar communiceren noemen we dat.
€ 229.9

Dockwerk

Incompany
6
Deze inspirerende en interactieve workshop zoomt in op de verschillende manieren van communicatie en verschillen tussen mensen. Wat is er nodig voor een goede samenwerking, wat gebeurt er vaak waardoor het lastiger is en hoe houd je het langdurig goed samen?
€ 255 - 295
03 Jul
Jul
09:00

Maxwise Trainingen

Classroom
Maxwise V.O.F.
7.5
hét vervolg op Soundwise I, de krachtige DISC communicatietraining
Bewust communiceren is belangrijk voor het overbrengen van je boodschap. Het is bepalend voor je succes, het opbouwen en onderhouden van je relaties. Soundwise I heeft je geleerd over wat communicatiestijlen zijn en wat de verschillende stijlen nodig hebben om optimaal te kunnen communiceren. Toch blijkt dit niet vanzelfsprekend te zijn. Het vraagt bewuste oefening in de praktijk. Soundwise II speelt hierop in. Het is een verdiepingstraining die je nog meer kennis geeft over de communicatiestijlen. Het geeft je ook inzicht wat bepaalde manieren van communicatie kan doen met je zelfbeeld. Hoe je om moet gaan met momenten als je zelfbeeld negatiever wordt. Het leert je om makkelijker in je kracht te blijven staan. Tegelijkertijd is het ook toepasbaar in uw persoonlijke leven. Een verrijkende dag om je expert te maken in DISC stijlen.
€ 450

Federatie WDH Midden-Nederland

Incompany
6
Er ontbreekt iets in het team waardoor taken, doel en prioriteiten niet altijd helder zijn. Door onze training te volgen verloopt de samenwerking tussen collega’s soepeler en zullen teamleden meer effectiviteit, plezier en efficiëntie ervaren. Onze training helpt teamprestaties en teameffectiviteit te verbeteren. Ontdek hoe je als teamlid meer kunt bijdragen en als leidinggevende effectiever kunt acteren op de groepsdynamiek.
Op aanvraag
06 Oct
Oct
09:00
€ 2000

Fontys voor Professionals

Physical course - series
Fontys Hogeschool
21
De cursus 'Toezichthoudend Medewerker Stralingsbescherming - medische toepassingen' is een intensieve zesdaagse training die je voorbereidt op de rol van TMS binnen je organisatie. De combinatie van werkcolleges en practica zorgt voor een praktijkgerichte benadering, waarbij je de nodige kennis en vaardigheden opdoet. Na succesvolle afronding van de cursus en het behalen van de toets, ontvang je het diploma Toezichthoudend Medewerker Stralingsbescherming, waarmee je als TMS'er aan de slag kunt in medische instellingen.
€ 2000

ZW Opleidingen

Incompany
6
De training is bedoeld voor organisaties die hun medewerkers zich in hun werk krachtiger en effectiever willen laten profileren. Laten zien wat ze kunnen en waar de krachten liggen, maar ook open durven staan voor de eigen ontwikkelpunten en daarmee aan de slag gaan.
€ 1498
08 Oct
Oct
09:30

VvAA

Classroom
VvAA Utrecht
6
Communiceer met impact, prettig en effectief met collega’s en zorgvragers.
In deze eendaagse training komen alle basics voorbij. Fris uw communicatieve vaardigheden op en krijg grip op technieken en methodes die voor u van belang zijn. Leer hoe u beter communiceert met collega's en zorgvragers. De training is praktisch, to-the-point en dynamisch.
€ 845

GGZ Ecademy

E-learning
1
Veel professionals vinden het moeilijk om met ouders en kinderen te communiceren over geweld. In dit leertraject legt kinder- en jeugdpsychiater Professor Adriaenssens uit hoe kennis over de werking van de hersenen kan helpen bij gesprekken over huiselijk geweld. Hij behandelt verschillende casussen en maakt gebruik van animaties en videobeelden. Dit leertraject bevat het E-college en de cursus 'communiceren over geweld', ontwikkeld door Augeo.
Op aanvraag

PAOFarmacie

Incompany
4
Door de actievere rol die patiënten zijn gaan spelen in hun behandeling, komt het helaas vaker voor dat er conflicten dreigen te ontstaan. Serieus omgaan met klachten en onvrede vraagt soms grote inspanning van de apotheekmedewerker en in enkele gevallen kan een situatie als deze escaleren. Tijdens Effectief communiceren bij dreigende agressie krijgt de deelnemer instrumenten aangereikt om te handelen bij dit soort situaties, zodat de medewerker zijn zorg verlenende rol kan blijven uitvoeren.
Op aanvraag
16 Oct
Oct
09:00

Tessa Trainingen

Classroom
station Zwolle
22-25
Ben jij therapeut, zorgverlener of hulpverlener? Dan weet je dat verschillende cliënten nooit hetzelfde reageren op een behandeling. Wat werkt voor de een, roept weerstand op bij de ander. En dat is zonde, omdat je tenslotte voor iedereen het beste resultaat wilt. Gelukkig is er een manier om samen de obstakels te overwinnen: communicatie.
€ 749 - 819