COMMUNICATIESTIJLEN IN JE TEAM

communicatiestijlencommunicatiecommunicerenteamteamverband
Deze inspirerende en interactieve workshop zoomt in op de verschillende manieren van communicatie en verschillen tussen mensen. Wat is er nodig voor een goede samenwerking, wat gebeurt er vaak waardoor het lastiger is en hoe houd je het langdurig goed samen?
255 - 295
6 Punten
Incompany

Prijzen

Variabel € 255 - 295
Inclusief : uitgebreide catering, koffie, thee en lekkernijen tussendoor en inclusief BTW.
Opmerking : Minimumprijs is online, maximum prijs is live. Beide inclusief BTW.

Beroepen

Verloskundigen
6 Punten
KNOV
Omschrijving

Inhoud van de workshop


  • Verschillende communicatiestijlen (DISC);
  • Feedback geven (en ontvangen!);
  • Kernkwadranten, wat is jouw uitdaging, jouw allergie en jouw valkuil?;
  • Effectief en professioneel communiceren;
  • Intervisie en leren van andere zorgprofessionals;
  • Coaching op persoonlijke vraagstukken.


Een workshop waarbij je kijkt naar jouw eigen rol en communicatiestijlen, maar de workshop gaat ook dieper in op de kern van het probleem en hoe je daar je eigen verantwoording in kunt nemen. Het doel is om prettig met elkaar te kunnen samenwerken, in welke vorm, team of organisatie dan ook.


Data en Locaties

Heb jij interesse in dit onderwerp? Stuur ons een berichtje.

Vul het formulier op de site van dockwerk in.

Dockwerk

Advies en ondersteuning bij samenwerking, communicatie & organisatie voor alle ketenpartners. Laat teams in de zorg vliegen.
info@dockwerk.nl
0384222368
22, Parkstraat, Zwolle, 8011CJ

Gerelateerde cursussen

KNMT

Incompany
4
Het trainingsprogramma 'Team op sterkte' is bedoeld om teams te helpen het beste te bereiken. Hoe zorg je samen dat patiënt en team centraal staan? Behalve leerzaam en waardevol, geven de trainingsbijeenkomsten een flinke boost aan de teamspirit. Koppel een lekkere lunch of diner aan de training en je teambuildings-uitje is geregeld! Elke mondzorgpraktijk is uniek met betrekking tot de missie, strategie, actualiteiten en team. Daarom kun je kiezen uit 5 verschillende thema's die worden aangeboden als losse programma's van 1 dagdeel. Samen met trainer Annick van der Staay werk je het programma uit naar de wensen van de praktijk en het team. De teamtrainingen zijn 'in company', dus gewoon bij jou in de praktijk.
Op aanvraag

PAOFarmacie

Incompany
4
Door de actievere rol die patiënten zijn gaan spelen in hun behandeling, komt het helaas vaker voor dat er conflicten dreigen te ontstaan. Serieus omgaan met klachten en onvrede vraagt soms grote inspanning van de apotheekmedewerker en in enkele gevallen kan een situatie als deze escaleren. Tijdens Effectief communiceren bij dreigende agressie krijgt de deelnemer instrumenten aangereikt om te handelen bij dit soort situaties, zodat de medewerker zijn zorg verlenende rol kan blijven uitvoeren.
Op aanvraag

PAOFarmacie

Incompany
3
Het gesprek aan de balie heeft zich de laatste jaren steeds verder ontwikkeld tot een tweegesprek tussen patiënt en zorgverlener. In plaats van een gesprek waar algemeen informatie en advies wordt gegeven, wordt het nu een gesprek op maat aansluitend op de kennis, vragen en zorgen van de patiënt aangevuld met de benodigde informatie om het geneesmiddel veilig te gebruiken. Dit komt ook tot uiting in de laatste richtlijn consultvoering.
Op aanvraag

PAOFarmacie

Incompany
3.5
De nascholing Communicatie bij vaccinatie gaat in op verschillende technieken om informatie in te winnen bij de patiënt over zijn zorgen over vaccinaties. U leert hoe u de patiënt op zijn eigen niveau kunt voorlichten over de voordelen van vaccineren. Vervolgens komen methoden aan bod om samen met de patiënt een weloverwogen keuze te maken over het vaccineren.
Op aanvraag
29 Sep
Sep
00:30

King Nascholing

Physical course - series
BCN Arena Amsterdam
13-20.5
Leer in de cursus Motiverende Gespreksvoering hoe je vanuit een respectvolle en empathische houding cliënten uitnodigt tot zelfonderzoek en het vergroten van hun intrinsieke motivatie. Ontdek hoe je ambivalentie verkleint, zelfvertrouwen versterkt en omgaat met weerstand. Pas de principes toe in je dagelijkse praktijk, bijvoorbeeld bij complexe echtscheidingen en conflicten.
€ 420
13 Nov
Nov
09:30

Pro Education BV

Physical course - series
Amersfoort
18-36
Effectief communiceren met cliënten
Wil je goed en duidelijk kunnen communiceren met je cliënt? In deze cursus leer je aan de hand van NLP-technieken de effectiviteit van je communicatie te verbeteren. NLP (neurolinguïstisch programmeren) is gebaseerd op het principe dat bepaalde overtuigingen en denkpatronen tot de meest optimale communicatie leiden. Tijdens de cursus leer je praktische methoden en technieken om tot een betere communicatie met je cliënten te komen. De theorie wordt gekoppeld aan herkenbare casuïstiek vanuit de paramedische zorg en je eigen ervaringen. Na de cursus kun je NLP direct inzetten in je eigen praktijk.
€ 1195
08 Oct
Oct
09:30

VvAA

Classroom
VvAA Utrecht
6
Communiceer met impact, prettig en effectief met collega’s en zorgvragers.
In deze eendaagse training komen alle basics voorbij. Fris uw communicatieve vaardigheden op en krijg grip op technieken en methodes die voor u van belang zijn. Leer hoe u beter communiceert met collega's en zorgvragers. De training is praktisch, to-the-point en dynamisch.
€ 845
16 Oct
Oct
09:00

Tessa Trainingen

Classroom
station Zwolle
22-25
Ben jij therapeut, zorgverlener of hulpverlener? Dan weet je dat verschillende cliënten nooit hetzelfde reageren op een behandeling. Wat werkt voor de een, roept weerstand op bij de ander. En dat is zonde, omdat je tenslotte voor iedereen het beste resultaat wilt. Gelukkig is er een manier om samen de obstakels te overwinnen: communicatie.
€ 749 - 819

Dockwerk

Incompany
6
Is het de waarheid, of enkel jouw zienswijze? Kan je een ander overtuigen van jouw mening en is dat een discussie of een goed gesprek? Hoe ga je om met verschillende ideeën, meningen en zienswijzes, met cliënten, jouw collega's en in de keten?
€ 255 - 305
26 Jun
Jun
09:30

VvAA

Physical course - series
Restaurant Vroeg
18
Leer uw eigen gedrag te sturen om het gewenste effect te bereiken.
In deze driedaagse training draait het om uw persoonlijke identiteit en overtuigingen. Wilt u krachtiger of juist empathischer overkomen? Leer uw eigen gedrag te herkennen in allerlei situaties en te begrijpen wat u in de kern drijft om te doen wat u doet. Vanuit die positie leert u wat leidt tot het gewenste effect bij uw gesprekspartner. Zo boekt u met uw goede ideeën ook écht resultaat.
€ 1325