Rekenen in de zorg

medisch rekenenrekenenmedisch berekenenberekenenuitrekenen
In onze cursus zijn de nieuwste richtlijnen voor medisch rekenen verwerkt.
27.5
In aanvraag
E-learning

Prijzen

Regulier € 27.5

Beroepen

Praktijkondersteuner Ouderenzorg (POH-ouderen)
1 Punten
V&VN
Praktijkverpleegkundige huisartsenzorg (PVH)
1 Punten
V&VN
Verpleegkundig specialist algemene gezondheidszorg
1 Punten
V&VN
Verpleegkundig specialist chronische zorg bij som. aandoeningen
1 Punten
V&VN
Verpleegkundig specialist geestelijke gezondheidszorg
1 Punten
V&VN

Doelen

In de cursus Rekenen in de Zorg krijgt u handvatten voor het professioneel berekenen van doseringen.De cursus bestaat uit een theoriegedeelte, een oefen- en een toetsgedeelte.

Omschrijving

Het theoriegedeelte is opgebouwd uit verschillende onderdelen:


Grootheden en Eenheden

Bereiden

Concentraties oplossen en verdunnen

Doseringen

Toedienen per infuus

Toedienen van zuurstof

Het oefengedeelte bestaat uit een diagnostische toets per onderdeel, waarmee je je opgedane kennis kan toetsen. De eindtoets bestaat uit een random-toets met vragen uit iedere onderdeel. Mocht de score niet voldoende zijn, dan kan je kiezen voor een herhalingstoets.

SDB groep

valerie.vissers@sdbgroep.nl
0883888300
11, Regulusweg, Den Haag, 2516AC

Gerelateerde cursussen

ExpertCollege BV

E-learning
4
Medisch rekenen bestaat uit vele klinisch relevante deelgebieden en omvat hiermee vele kerncompetenties van de zorgprofessional.
€ 23
15 May
May
13:00
€ 125

Zorg onderwijs Limburg

Classroom
De Witmaeker
4
Het doel van deze training is om het proces van Medicatietoediening te trainen met de volgende onderdelen: medicatieproces, medicatieveiligheid, het uitzetten van medicatie, medicatietoediening, hulpmiddelen medicatietoediening, medicatiegroepen, medisch rekenen.
€ 125
16 May
May
13:00

KWeC

Physical course - series
Nieuwerkerk-Rotterdam
12
Het tijdig leren herkennen en adequaat behandelen van rekenproblemen of dyscalculie is van het grootste belang. Maar wanneer is het ‘slechts’ een reparabel rekenprobleem en wanneer is het toch dyscalculie? In deze cursus van 3 middagen gaat u onder leiding van Hans van Luit, hoogleraar diagnostiek en behandeling van kinderen met dyscalculie, aan de slag met een procesdiagnostisch onderzoek bij een leerling die rekenen moeilijk vindt. U werkt dit uit en past de conclusies toe in een behandelopdracht bij dezelfde leerling. Hans van Luit geeft feedback op de opdrachten. Zie en ervaar hoe hij wetenschappelijke verantwoording en praktische toepasbaarheid optimaal afstemt. Hierna kunt u zelfstandig leerlingen onderzoeken en begeleiden.
€ 699