E-learning: Pediatric Emergency Procedures (PEP) professionals acute zorg

E-learning
acute zorgacute geneeskundeacute kindergeneeskundeverpleegkundigekinderverpleegkundigeSEHrecoveryICenpc

Basiskennis is een eerste vereiste om te kunnen begrijpen waarom de zorg voor het kind andere (extra) eisen stelt aan de zorgverlener dan bij een volwassen patiënt. De methodische benadering bij de opvang van een kind met gezondheidsproblemen van wisselende complexiteit vormt, naast klinisch redeneren, de rode draad.

01 jan. 2025
00:00 - 23:55
52.5
In aanvraag
Online
E-learning
E-learning

Prijzen

Regulier € 52.5
Inclusief : Cursusboek te downloaden via achtergrondinformatie.
Opmerking :vrijgesteld van BTW

Datum en locatie

01 jan. 2025
00:00
23:55
Online

Beroepen

Praktijkondersteuner Ouderenzorg (POH-ouderen)
Accreditation in aanvraag
7 Punten
V&VN
Praktijkverpleegkundige huisartsenzorg (PVH)
Accreditation in aanvraag
7 Punten
V&VN
Verpleegkundig specialist algemene gezondheidszorg
Accreditation in aanvraag
7 Punten
V&VN
Verpleegkundig specialist chronische zorg bij som. aandoeningen
Accreditation in aanvraag
7 Punten
V&VN
Verpleegkundig specialist geestelijke gezondheidszorg
Accreditation in aanvraag
7 Punten
V&VN

Competenties

Medische handelen 20 %
Kennis en wetenschap 50 %
Professionaliteit en kwaliteit 30 %

Doelen

Verwerven van relevante kennis die nodig is om kwaliteitszorg te kunnen bieden aan kinderen met ziekte of letsel, waaronder:

Kennis van de biopsychosociale ontwikkeling van het kind
Inzicht in de impact van een ziekenhuisopname op het kind, ouders/vertegenwoordigers en gezin
Inzicht in de huidige kwaliteit van zorg voor het zieke of gewonde kind en de mogelijkheden om deze kwaliteit te verbeteren
Kennis van methoden waarmee gestructureerde zorg kan worden verleend aan kinderen in acute en niet-acute situaties
Kennis van specifieke pathologie bij kinderen
Kennis van trauma bij kinderen
Omschrijving

Kenmerken

  • De e-learning wordt voortdurend geactualiseerd door EDU-line in samenwerking met kinderartsen, intensivisten, ventilation practitioners en SEH- en Kinderverpleegkundigen.
  • De achtergrondinformatie in deze e-learning vormt het complete cursusboek Pediatric Emergency Procedures (PEP) en is te downloaden.


Doelgroep

Deze e-learning is speciaal ontwikkeld voor professionals in de acute zorg:

  • SEH verpleegkundigen
  • IC verpleegkundigen
  • REC verpleegkundigen
  • Bachelor Medisch Hulpverleners


Studiebelasting

De totale studiebelasting is gemiddeld 7 uur.

Het is mogelijk om de e-learning in meerdere stappen (dus met onderbrekingen) te doorlopen. Elk onderdeel in de e-learning kan worden gemarkeerd als afgerond, zodat zichtbaar is welk(e) onderde(e)l(en) nog open staat c.q. staan.


Accreditatie

Accreditatiebureau Kwaliteitsregister V&V en Register Zorgprofessionals

logos-certificering1-300x142.png


Certificaat

Indien de cursus met een positief toets resultaat wordt afgerond, ontvang je een digitaal certificaat waarop de toegekende accreditatie punten vermeld worden. Als je bent aangesloten bij een kwaliteitsregister (V&VN) en je BIG-nummer bij ons bekend is, voeren wij deze punten op in het systeem.


Kosten

Na aanschaf heb je 12 maanden toegang tot de inhoud van de e-learning.

De e-learnings zijn vrijgesteld van BTW.


Maatwerk

Een e-learning is relevant als de inhoud bruikbaar is in de beroepspraktijk.

Tijdens de ontwikkeling van deze e-learning is rekening gehouden met de verschillende rollen van de zorgprofessional en de taken en verantwoordelijkheden die bij deze rollen passen. De rollen die centraal staan zijn: zorgverlener, communicator en samenwerker.

Voor specifieke vragen ten aanzien van koppeling met de praktijk kun je contact met ons opnemen.


Digitaal platform

Na registratie heb je toegang tot je persoonlijke account. Hierin kun je je gegevens raadplegen en aanpassen, de e-learning starten of voortzetten, en je behaalde certificaten raadplegen.


Inhoud e-learning


DEEL 1 – ONTWIKKELING VAN HET KIND

Inleiding 

Fysieke, functionele en psychosociale ontwikkeling 

Kind en ziekenhuis 

DEEL 2 – OPVANG VAN HET VITAAL BEDREIGDE KIND

Voorbereidingen 

Primary Assessment (ABCDE) 

A – Airway 

B – Breathing 

C – Circulation 

D – Disability 

E – Exposure and Environment 

Re-assessment (ABCDE)

Reanimatie 

Secondary Assessment 

DEEL 3 – (ACUTE) PATHOLOGIE BIJ KINDEREN

Epidemiologie 

Pathologie

DEEL 4 – TRAUMA BIJ KINDEREN

Epidemiologie 

Traumata 

Eindtoets (PEP)


EDU-line

Dé opleider voor mensen in de zorg. De zorg is voortdurend aan verandering onderhevig. Nieuwe inzichten, kennis, technieken en vaardigheden volgen elkaar in rap tempo op. Ben je zorgprofessional en wil je je kennis op peil brengen en houden, verdiepen of verbreden? Bij ons vind je cursussen en trainingen die aansluiten bij je leerbehoefte. ****Onze sterke punten:——>> **Persoonlijk** Hoe persoonlijk is persoonlijk? Voor ons betekent dit onder andere: bereikbaar zijn, korte lijntjes, een goed gesprek voeren, oprechte interesse en grote betrokkenheid tonen, een gedegen advies geven en maatwerk leveren. **Op maat** Maatwerk leveren is wat ons betreft essentieel. Alleen daarmee raak je de deelnemer en kan het geleerde beklijven. Een cursus of training wordt door ons steeds aangepast aan de context waarin gewerkt wordt. **Snel** Wij stellen alles in het werk om vragen nog dezelfde dag te beantwoorden. Cursussen en trainingen kunnen in de meeste gevallen binnen 1 à 2 weken worden uitgevoerd. **Trainers** Onze trainers zijn professionals met passie voor zorg en leren. Met veel kennis en ervaring en groot enthousiasme om deze te delen met cursisten, weten zij een training leuk, leerzaam en interactief te maken. **Professioneel** Professioneel is in onze beleving het continue bezig zijn met ons vak: onderwijsproducten voor zorgprofessionals ontwikkelen, organiseren en uitvoeren. Daarbij halen we zoveel mogelijk uit onszelf en stellen ons open voor feedback. **Passie voor het vak** Onze passie ligt in het helpen van mensen bij hun persoonlijke/professionele ontwikkeling en om noodzakelijke veranderingen zelf in gang te zetten, vast te houden en uiteindelijk te borgen. Vooral het stimuleren om te leren vanuit een intrinsieke motivatie en niet vanuit een houding: “We doen het omdat het moet of omdat we het altijd zo deden”, is daarbij een belangrijke drijfveer.
info@edu-line.nl
0462077039
1, Poststraat, Sittard, 6135KR