Patiëntgericht omgaan met claimende of eisende patiënten
Herken je deze uitspraken? ‘Ik wil graag een verwijzing naar een echte dokter in het ziekenhuis’; ‘U kent mij, ik bel anders nooit, maar nu moet ik toch echt vandaag gezien worden’; ‘Mijn kind heeft al een dag koorts; de dokter moet langskomen’; ‘Er moet nu iets gebeuren. Zo gaat het niet langer met moeder’. Hoe daarmee op assertieve en toch patiëntvriendelijke manier om te gaan leer je in deze cursus.
Prijzen
Datum en locatie
Beroepen
Herken je deze uitspraken?
‘Ik wil graag een verwijzing naar een echte dokter in het ziekenhuis’
‘U kent mij, ik bel anders nooit, maar nu moet ik toch echt vandaag gezien worden’
‘Mijn kind heeft al een dag koorts; de dokter moet langskomen’
‘Er moet nu iets gebeuren. Zo gaat het niet langer met moeder’
Hoe daarmee op assertieve en toch patiëntvriendelijke manier om te gaan leer je in deze cursus.
Door wat handige tips zal het contact na deze training soepeler verlopen en leer je onder meer op een goede manier grenzen te stellen en afspraken te maken.