Intervisie voor cosmetisch artsen Bunnik
Begeleide intervisie is een vorm van intervisie waarbij collega’s, die werkzaam zijn in hetzelfde vakgebied, onder begeleiding van een gecertificeerde intervisor op een systematische wijze en vanuit een gelijkwaardige positie van en met elkaar leren. Het doel van intervisie is het bevorderen van deskundigheid en de kwaliteit van het werk te verbeteren.
Prijzen
Datum en locatie
Beroepen
Sprekers
Fatma Kiymazaslan
Speaker
Intervisie, een vorm van kennisontwikkeling
Begeleide intervisie is een vorm van intervisie waarbij collega’s, die werkzaam zijn in hetzelfde vakgebied, onder begeleiding van een gecertificeerde intervisor op een systematische wijze en vanuit een gelijkwaardige positie van en met elkaar leren. Het doel van intervisie is het bevorderen van deskundigheid en de kwaliteit van het werk te verbeteren.
Hierbij staat centraal dat de inbreng van een deelnemer op een methodische wijze wordt besproken, onderzocht en de essentie van het probleem wordt doorgrond.
De nieuwe inzichten stelt de inbrenger en de intervisiegroepsleden in staat om te leren optimaal sturing te geven aan het eigen professioneel functioneren.
De volgende condities staan centraal voor een veilige samenwerking en een optimaal leerproces:
- Gelijkwaardigheid
- Vertrouwelijkheid
- Een professionele en open houding
- Respect
Fysieke en ONLINE bijeenkomsten
DOKh heeft 4 bijeenkomsten gepland die geleid worden door een geregistreerde en deskundige intervisor. De intervisie bijeenkomsten zullen in groepsverband plaatsvinden met minimaal 6, maximaal 8 deelnemers per groep (vaste samenstelling). De eerste bijeenkomst vindt plaats in het Postillion hotel Bunnik, de overige drie vinden ONLINE via zoom plaats.
Let op: Maximaal 50% van de groep mag bestaan uit mensen die werkzaam zijn binnen dezelfde organisatie. Anders is de intervisie niet geldig, ook maakt dit de drempel lager om vrijuit te kunnen spreken als het gaat om gevoelige thema’s.
Thema’s die bijvoorbeeld aan bod komen zijn:
1. Indrukwekkende casuïstiek
2. Werkdruk; balans tussen werk en privé
3. Samenwerking/conflicten met patiënten, verpleegkundigen, specialisten en collega’s
4. Eisende en/of agressieve patiënten of familie van patiënten
5. Afgrenzen van verantwoordelijkheid
6. Feedback geven en ontvangen
7. Angst voor fouten
8. Omgaan met klachten
Accreditatie en herregistratie NVCG
Door het volgen van intervisie krijg je per ICT uur 1 punt welke mee kan tellen voor het aanvragen van herregistratie.
Naast deze ICT uren kan je per kalenderjaar, 4 reguliere nascholingspunten behalen.