Feedback geven & ontvangen
Hoe geef je feedback zonder de ander te kwetsen? Het geven van feedback kan onbedoeld kwetsend overkomen en wordt daarom nog al eens vermeden. Terwijl het krijgen (en geven) van feedback leidt tot persoonlijke groei en betere prestaties van het bedrijf. Maar hoe geef je op de juiste manier feedback?
Prijzen
Datum en locatie
Beroepen
Sprekers
Mevr. M.J. Huffmeijer
Docent
Doelen
Na de scholing:
Hoe geef je feedback zonder de ander te kwetsen? Het geven van feedback kan onbedoeld kwetsend overkomen en wordt daarom nog al eens vermeden. Terwijl het krijgen (en geven) van feedback leidt tot persoonlijke groei en betere prestaties van het bedrijf. Maar hoe geef je op de juiste manier feedback?
Wanneer de boodschap goed wordt overgrebracht kan het aanzetten tot verandering en groei. In de scholing Feedback geven en ontvangen leer je constructief feedback te geven aan anderen én hoe feedback te ontvangen. Ongewenst gedrag wordt daardoor bijgestuurd en samenwerking wordt gestimuleerd. Met de juiste technieken kun je ervoor zorgen dat anderen extra gemotiveerd en productief zijn, maar ook open durven te staan voor het ontvangen en geven van feedback. Na de scholing ben je in staat om een open (en constructieve) communicatiesfeer te creëren in jouw werkomgeving.
Programma
Tijdens de scholing kunnen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod komen:
- Op een juiste manier feedback geven en ontvangen
- Resultaatgerichte vraagtechnieken toepassen
- Onderscheid in non-verbaal en verbaal gedrag
- Confronterende gesprekstechnieken
- Zelfreflectie stimuleren
- Anderen stimuleren feedback te geven
- Omgaan met eigen emoties en gedachten (middels RET)
- Luisteren, samenvatten en doorvragen
- Doelgericht communiceren
- Omgaan met kritiek
- Omgaan met lastige situaties en emoties
- Rust bewaren tijdens een gesprek
- Conclusies trekken en afspraken maken