Feedback geven & ontvangen

Voor persoonlijke groei en betere prestaties
feedbackfeedback ontvangengeven van feedbackcollega's stimulerengesprekstechnieken

Hoe geef je feedback zonder de ander te kwetsen? Het geven van feedback kan onbedoeld kwetsend overkomen en wordt daarom nog al eens vermeden. Terwijl het krijgen (en geven) van feedback leidt tot persoonlijke groei en betere prestaties van het bedrijf. Maar hoe geef je op de juiste manier feedback?

11 jun. 2025
18:30 - 21:30
299
3 Punten
Nascholing
Physical course - single

Prijzen

Regulier € 299

Datum en locatie

11 jun. 2025
18:30
21:30
IJsselmeer 34, 3332EX, Zwijndrecht

Beroepen

Doktersassistent
3 Punten
CADD
Praktijkmanager
3 Punten
KPM
Praktijkondersteuner Huisarts - kind en jeugd (POH-GGZ Kind & Jeugd)
3 Punten
NVvPO
Praktijkondersteuner Huisarts - Somatiek (POH-S)
3 Punten
NVvPO
Praktijkondersteuner Huisarts (POH)
3 Punten
NVvPO

Sprekers

Mevr. M.J. Huffmeijer

Docent

Doelen

Na de scholing:

Weet je hoe je constructief feedback kunt geven
Heb je zelf ervaren wat voor invloed de manier van feedback communiceren heeft
Heb je geleerd hoe je feedback kunt vragen en ontvangen
Weet je het verschil tussen feedback, kritiek en advies geven
Heb je handvatten om in te spelen op emoties en spanningen
Omschrijving

Hoe geef je feedback zonder de ander te kwetsen? Het geven van feedback kan onbedoeld kwetsend overkomen en wordt daarom nog al eens vermeden. Terwijl het krijgen (en geven) van feedback leidt tot persoonlijke groei en betere prestaties van het bedrijf. Maar hoe geef je op de juiste manier feedback?


Wanneer de boodschap goed wordt overgrebracht kan het aanzetten tot verandering en groei. In de scholing Feedback geven en ontvangen leer je constructief feedback te geven aan anderen én hoe feedback te ontvangen. Ongewenst gedrag wordt daardoor bijgestuurd en samenwerking wordt gestimuleerd. Met de juiste technieken kun je ervoor zorgen dat anderen extra gemotiveerd en productief zijn, maar ook open durven te staan voor het ontvangen en geven van feedback. Na de scholing ben je in staat om een open (en constructieve) communicatiesfeer te creëren in jouw werkomgeving.


Programma

Tijdens de scholing kunnen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod komen: 

  • Op een juiste manier feedback geven en ontvangen 
  • Resultaatgerichte vraagtechnieken toepassen 
  • Onderscheid in non-verbaal en verbaal gedrag 
  • Confronterende gesprekstechnieken 
  • Zelfreflectie stimuleren 
  • Anderen stimuleren feedback te geven 
  • Omgaan met eigen emoties en gedachten (middels RET) 
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen 
  • Doelgericht communiceren 
  • Omgaan met kritiek 
  • Omgaan met lastige situaties en emoties 
  • Rust bewaren tijdens een gesprek 
  • Conclusies trekken en afspraken maken 


Leerpunt KOEL

secretariaat@leerpuntkoel.nl
0786193068
34, IJsselmeer, Zwijndrecht, 3332EX