Taal van de Toekomst in de zorg.

Hoe kom jij over? Laat EQ, empathie én deskundigheid in je non-verbale communicatie ZIEN en HOREN!
communicatienon-verbaaleqpersoonlijkheidstypenleiderschapinvloed uitoefenenovertuigingskracht

Wist jij dat jouw communicatie een verwoestende impact kan hebben op zowel patiënten als zorgcollega’s en vaak de oorzaak kan zijn van misverstanden en een toename van stress om jou heen? Het bewust maken van deze effecten aan de hand van praktische voorbeelden en wetenschappelijk onderzoek is cruciaal voor jouw veerkracht en de plek waarop jij zorg verleent. Deze baanbrekende training is specifiek ontwikkeld voor zorgprofessionals en jouw collega’s geven hem gemiddeld een 9,2!

30 mei 2024
10:00 - 16:00
999
10.5-16 Punten
Meerdere cursusdagen
Physical course - series

Prijzen

Regulier € 999
Opmerking :Inclusief lunch, koffie/thee/fris, materialen, ex BTW.

Datum en locatie

30 mei 2024
10:00
31 mei 2024
16:00
Rigtersbleek-Zandvoort 10, 7521BE, Enschede- De Spinnerij
12 jun. 2024
10:00
13 jun. 2024
16:00
Caminghalaan 30, 3981GH, Bunnik
24 jun. 2024
10:00
25 jun. 2024
16:00
Rigtersbleek-Zandvoort 10, 7521BE, Enschede- De Spinnerij

Beroepen

Apothekersassistent
10 Apr 2024
10 Apr 2025
10.5 Punten
OF
Contactlens specialist
11 Apr 2024
11 Apr 2025
10.5 Punten
ANVC
Diëtist
31 May 2024
31 May 2025
11 Punten
ADAP
Doktersassistent
09 Apr 2024
09 Apr 2025
10.5 Punten
CADD
Ergotherapeut
31 May 2024
31 May 2025
11 Punten
ADAP

Competenties

Kennis en wetenschap 10 %
Communicatie 60 %
Professionaliteit en kwaliteit 30 %

Sprekers

Debby Mureau

Oprichter en eigenaar Twentify / senior trainer
Oprichter en mede-eigenaar van Twentify. Auteur, keynote speaker en specialist op het gebied van mensgerichte communicatie. Sinds 2010 stem- presentatie en communicatietrainer NOS, RTL, Regionale Publieke Omroepen. Vanuit meer dan 25 jaar paramedische, psychologische en systemische werkervaring in het bedrijfsleven en de media ontwikkelt zij geaccrediteerde leerlijnen en innovatieve communicatietechnieken binnen het onderwijs en de zakelijke markt.

Joanne Lameris

Stem en communicatie deskundige
Joanne Lameris is deskundige op het gebied van stem en communicatie. Haar opleidingen en ervaring (logopedie, journalistiek en psychologie) hebben geleid tot een brede kijk op menselijk gedrag. Joanne levert waarde binnen organisaties op het gebied van duurzaam stemgebruik, profilering, eigenaarschap en leiderschap.

Doelen

Het in kaart brengen van je non-verbale talenten en schaduwkanten, bewust in leren zetten nieuwe vaardigheden

Wetenschappelijke achtergronden over emotionele intelligentie en de VORM van communicatie.
Hoe kom jij zelf over, wat laat jij zien? Je eigen profiel in kaart gebracht.
Welke talenten heb je, welke vaardigheden mis je nog en waar ga je gericht op trainen?
Hoe lees je de ander, welk profiel zie je in de ander, hoe kun je anderen positief en 'ecologisch verantwoord beïnvloeden?
Hoe gedraag jij je onder druk? Welke 'maskers' zet jij op onder stress?
Hoe laat ik leiderschap, deskundigheid en tegelijkertijd empathie zien?

Programma

30-05-2024 - 31-05-2024

Omschrijving

De verbinding en duurzaamheid binnen je zorgteam vergroten én tegelijkertijd de kwaliteit van je zorg verbeteren? Deze innovatieve training scoort hoog (9,2) en heeft in 2023 een Award gewonnen binnen het Erasmus MC. Nu is deze ook voor veel zorgberoepen, ook in de huisartsenpraktijk, geaccrediteerd.

Je patiënten

Emotionele intelligentie, dat wat we voelen, begrijpen en uitstralen, is iets dat we alleen maar kunnen waarnemen via non-verbale communicatie. Dit speelt een meer dan cruciale rol in de interactie tussen jou als zorgverlener en je patiënten of collega's. Hoewel je het vaak over het hoofd ziet, kunnen je non- verbale signalen veel diepere boodschappen overbrengen dan je verbale communicatie. Het bepaalt voor maar liefst 70% het effect van je boodschap. Een (onbewuste) afstandelijke lichaamstaal kan gevoelens van ongemak of afwijzing bij patiënten veroorzaken, zelfs als je verbale communicatie geruststellend bedoeld is. Het tonen van empathie en betrokkenheid via non-verbale signalen creëert een gevoel van vertrouwen en veiligheid.

Je team

Communicatie speelt niet alleen bij je patiënten maar ook bij je team een cruciale rol. Onoprechtheid in je lichaamstaal kan namelijk leiden tot wantrouwen en de samenwerking in gevaar brengen. Het is daarom belangrijk om congruent te communiceren, waarbij verbale en non-verbale signalen in overeenstemming zijn met de situatie en de rol die je op dat moment hebt.We leren je in deze cursus om d.m.v. beter congruent te communiceren een sfeer van openheid en vertrouwen kunt creëren. Ruis op de lijn voorkomen. Het is belangrijk om niet alleen te letten op wat er gezegd wordt, maar ook op wat er niet gezegd wordt. Door bewust te zijn van je schaduwkanten in je gedrag en te streven naar oprechte en respectvolle interacties, kun je als zorgverlener met deskundigheid én betrokkenheid verbinding maken met anderen en de kwaliteit van de zorg direct verbeteren.

Resultaat op je eigen duurzaamheid

Na afloop van deze training ben jij je meer bewust van de wijze waarop jij communiceert en hoe jij overkomt. Je weet ook op welke manier dit (on)bewust anderen op jouw werkplek beïnvloedt. Je weet hoe je andere mensen kunt ‘lezen’ en waar bepaald gedrag vandaan komt. Je emotionele vaardigheden zijn verbeterd. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat betere communicatieve vaardigheden en meer emotionele intelligentie leidt tot vitaliteit, betere (werk-)relaties en minder burn-out.

De training

Na de training heb jij jouw (non-)verbale communicatie helder in kaart en heb je zicht op je valkuilen en hoe je op verschillende persoonlijkheidstypes kunt afstemmen.

Twentify

info@twentify.nl
10, Rigtersbleek-Zandvoort, Enschede, 7521BE