Dwingend, intimiderend en verbaal agressief gedrag

veilige zorgintimidatieverbaal agressief gedrag

Steeds meer medewerkers en hulpverleners ervaren dagelijks problemen met het grensoverschrijdend gedrag van veel patienten. Zowel in de spreekkamer als achter de balie en telefoon. Niet alleen intimiderende en dwingende patienten en begeleiders maar ook verbaal agressieve patienten.

12 jun. 2025
09:00 - 16:00
395
3-5 Punten
Reguliere nascholing
Physical course - single

Prijzen

Regulier € 395
Inclusief : documentatie, lunch en consumpties

Datum en locatie

12 jun. 2025
09:00
16:00
Jaarbeursplein 24, 3521AR, Utrecht

Beroepen

Anesthesioloog
Accreditation in aanvraag
3 Punten
ABAN
Arts
Accreditation in aanvraag
3 Punten
ABAN
Arts beleid en advies KNMG
Accreditation in aanvraag
3 Punten
ABAN
Arts indicatie en advies KNMG
Accreditation in aanvraag
3 Punten
ABAN
Arts infectiebestrijding KNMG
Accreditation in aanvraag
3 Punten
ABAN
Omschrijving

Steeds meer medewerkers en hulpverleners ervaren dagelijks problemen met het lastig en soms zelfs grensoverschrijdend gedrag van veel patienten. Zowel in de spreekkamer als achter de balie en telefoon. Niet alleen intimiderende en dwingende patienten en begeleiders maar ook verbaal agressieve patienten. 

Nadat de verschillende oorzaken van verbaal agressief gedrag zijn behandeld zoals: meer assertieve patienten en begeleiders, individualisme, nauwelijks meer het erkennen van gezagsverhoudingen, ronduit slechte communicatie en lak hebben aan regels, wordt onder andere met aspecten uit het project “Veilige Zorg”, de gedragscode patiënt/bezoeker/medewerker onder de loep genomen. Tevens worden de verschillen van de twee meest voorkomende vormen van verbale agressie behandeld en later geoefend, namelijk emotionele (frustratie) agressie en instrumentele agressie.


De Bode nascholingen

De Bode Nascholingen wil hulpverleners en medewerkers in de gezondheidszorg helpen hun communicatieve kennis om te zetten in communicatieve kunde opdat zij de doelstellingen op een daadkrachtige, vreugdevolle wijze kunnen realiseren. De Bode Nascholingen onderscheidt zich door het feit dat de wortels van de twee vaste trainers in het bedrijfsleven liggen met als markt de “gezondheidszorg”. Zo kan de gezondheidszorg op een zakelijke (commerciële) wijze geanalyseerd en voorzien worden van gerichte, zakelijke adviezen en trainingen. Uit onderzoek en uit gesprekken met de medische professie blijkt dat de meeste hulpverleners en medewerkers in de zorg vooral belangstelling hebben voor (geaccrediteerde) kleinschalige nascholingsbijeenkomsten. Het directe en persoonlijke contact tussen enerzijds de deelnemers onderling en de deelnemers en trainer anderzijds is hierbij van groot belang. De Bode Nascholingen komt aan deze behoefte tegemoet en is daarvoor speciaal in 1997 voor de medische professie opgericht. De programma’s zijn kortdurende, interactieve bijeenkomsten die erop gericht zijn om uw vaardigheden, kennis en inzichten te vergroten. De Bode Nascholingen is geheel onafhankelijk van derden wat betreft de inhoud, onderwerpkeuze en organisatie.
info@debode.nl
0341434658
15, Verkeersweg, Harderwijk, 3842LD