Urgentiegerichte triage (online)

Urgentiedenken voor de beginnende triagist
urgentiedenkentriagetelefonische triagehap
Wanneer een doktersassistente of medisch student start op de HAP en nog weinig ervaring heeft met de telefonische triage, dan is dat een flinke uitdaging en valt er nog veel te leren! Tijdens de inwerkperiode krijgt de beginnende triagist veel informatie te verwerken. Waar begin je en wat is met name belangrijk? Leerpunt KOEL kan hierbij helpen.
19:00 - 21:00
175
4 Punten
Online
Live Webinar

Prijzen

Regulier € 175

Datum en locatie

16 apr. 2025
19:00
07 mei 2025
21:00
Online

Beroepen

Doktersassistent
4 Punten
CADD
Triagist
4 Punten
CADD

Doelen

Na het volgen van deze online scholing heeft u:

kennis over urgentie gerichte triage.
kennis over de triage in het algemeen.
geleerd hoe de NTS/Callmanager op de juiste manier te gebruiken.
kennis van de Kernset (3 fases) en communicatietechnieken.
inzicht in eigen ontwikkelen en weet u deze goed en professioneel op te pakken en vorm te geven.
Omschrijving

Wanneer een doktersassistente of medisch student start op de HAP en nog weinig ervaring heeft met de telefonische triage, dan is dat een flinke uitdaging en valt er nog veel te leren! Tijdens de inwerkperiode krijgt de beginnende triagist veel informatie te verwerken. Waar begin je en wat is met name belangrijk? Leerpunt KOEL kan hierbij helpen.


Tijdens deze scholing richten we ons o.a. op het urgentiedenken. Wat is urgentiedenken en hoe doe je dat? Voor de (beginnende) triagist kan dit best een uitdaging zijn. Tijdens deze laagdrempelige online scholing, leren de deelnemers de ABCDE-vaststellen aan de telefoon en hoe ze de valkuilen van het diagnostisch denken kunnen omzeilen door zich te focussen op de urgentie en toestandsbeeld en niet op een diagnose. Naast het aspect urgentiedenken, nemen we ook de 3 fases van de Kernset door, is er aandacht voor de triage in het algemeen, gesprekstechnieken en zullen we ook het NTS/Callmanager doornemen.


Deze scholing bevat veel verschillende elementen waarbij vooral de basis van de telefonisch triage van belang is. Dit maakt dat de werkdruk m.b.t. het inwerken op de HAP, d.m.v. deze scholing, deels kan worden weggenomen.


Programma

Dag 1:

ABCDE systematiek,

toestandsbeelden en urgentiegericht triageren


Dag 2:  

Gespreksfasen,

NTS (Callmanager) en ingangsklachten

Leerpunt KOEL

secretariaat@leerpuntkoel.nl
0786193068
34, IJsselmeer, Zwijndrecht, 3332EX

Gerelateerde cursussen

Cohesie Cure & Care BV

E-learning
1
Werk je ook op de HAP, dan is deze e-learning dringend aanbevolen.
Op aanvraag

Federatie WDH Midden-Nederland

E-learning
1
Een nauwe samenwerking en wederzijds begrip tussen huisartsen op huisartsenposten en triagisten is cruciaal in deze bijzondere vorm van zorgverlening. Om dit tot stand te brengen, is het belangrijk dat huisartsen snappen waarom triagisten bepaalde keuzes maken, en andersom. Speciaal daarom hebben wij de e-learning ‘Urgentiedenken’ ontwikkeld. Speciaal voor huisartsen of geneeskunde studenten voor hun werk op de huisartsenpost.
€ 84

College 24

E-learning
4
In deze e-learning laten we zien waarom telefonische triage van onschatbare waarde is in onze huisartspraktijk en hoe je daarbij het beste gebruik kunt maken van het NTS/ de NHG-triagewijzer.
€ 120
€ 70

SDB groep

E-learning
2
Triage is het beoordelen van de urgentie van de hulpvraag. Als triagist beoordeel je door wie, op welke plaats en op welk moment deze hulp geleverd moet worden. Het is daarbij belangrijk dat je de juiste vragen weet te stellen om een goed beeld te krijgen van de ernst van de klacht en de situatie van de patiënt.
€ 70

Federatie WDH Midden-Nederland

E-learning
1
In deze cursus leer je aan de hand van de gespreksroute hoe een telefonisch triagegesprek verloopt en welke vragen in welke situatie het meest passend zijn om te stellen.
€ 90
29
Dec
2023
28
Dec
2025

College 24

E-learning
3
In deze e-learning leren we je de basis van de telefonische triage en het gebruik van het NTS / de NHG-triagewijzer daarbij.
€ 120
17 Jun
Jun
19:00
€ 99

Leerpunt KOEL

Live Webinar
Online
2
Veilig telefonisch triëren
Voorafgaand aan elk consult en elke visite van de huisarts heeft er een vorm van triage plaatsgevonden. Als doktersassistent heb je bij deze triage doorgaans een cruciale rol gespeeld. Tijdens deze scholing leer je zo veilig mogelijk triëren dankzij optimaal gebruik van de NHG-TriageWijzer.
€ 99

SDB groep

E-learning
2
‘Kennismaken met/ opfrissen van de kennis van telefonische triage in de huisartsenpraktijk. De focus ligt op het eerste onderdeel binnen het triagegesprek waarin levensbedreigende situaties worden herkend met behulp van de ABCDE methode. Ook is er aandacht voor telefonische adviezen die gegeven kunnen worden aan de beller in afwachting tot hulp gearriveerd is.’De focus ligt op het eerste onderdeel binnen het triagegesprek waarin levensbedreigende situaties worden herkend met behulp van de ABCDE methode.
€ 70

SDB groep

E-learning
1
Indien een patiënt levensbedreigend ziek is, sta je liever niet met handen in het haar toe te kijken. In deze e-learning gaan we in op eerste handelingen bij levensbedreigende aandoeningen. Er wordt vanuit gegaan dat de basiskennis van ABCDE en urgentiedenken bekend is.
€ 35
€ 60

SDB groep

E-learning
1
Een nauwe samenwerking en wederzijds begrip tussen huisartsen op huisartsenposten en triagisten is cruciaal in deze bijzondere vorm van zorgverlening. Om dit tot stand te brengen, is het belangrijk dat huisartsen snappen waarom triagisten bepaalde keuzes maken, en andersom. Speciaal daarom hebben wij de e-learning ‘Urgentiedenken’ ontwikkeld. Speciaal voor huisartsen of geneeskunde studenten voor hun werk op de huisartsenpost.
€ 60