Klinisch Redeneren bij Ouderen (KRO)
We gaan in op verschillende aspecten van klinische redeneren, zoals het verzamelen en interpreteren van observaties en gegevens, het opstellen van passende zorgplannen en adequaat inzetten van acties en interventies en het effectief communiceren binnen multidisciplinaire teams om holistische zorg te bieden. De e-learning biedt een waardevolle kans aan zorgverleners om hun kennis en inzicht te vergroten en daarmee de kwaliteit van leven van deze zorgvragers positief te beïnvloeden. Het effectief kunnen analyseren van gezondheidssituaties, het ontdekken van relevante informatie en het nemen van weloverwogen beslissingen zijn cruciaal in het geven van optimale zorg. Accreditatie is mogelijk op aanvraag. Start op elk gewenst moment en heb 1 jaar lang toegang.
Prijzen
Datum en locatie
Beroepen
Competenties
Doelen
Deze e-learning is ontwikkeld voor:
- Agogisch medewerkers MBO/HBO
- Verpleegkundigen MBO/HBO
Algemeen
- Inleiding
- Cursusboek
Deel 1 – Klinisch Redeneren
- Klinisch redeneren
- Keuzes met betrekking tot het handelen
- Klinisch redeneren en Evidence Based Practice (EBP)
- Fases in klinisch redeneren
- Kritisch denken
- Klinische besluitvorming
Deel 2 – Kwaliteitsaspecten
- Methodische zorgverlening
- In acute situaties
- In niet-acute situaties
- Veiligheid/veilige zorg
- Ethische aspecten in de zorgverlening
Deel 3 – Methoden en Redeneerhulpen bij Klinisch redeneren
- Methoden en redeneerhulpen – Inleiding
- Physical Assessment Triangle
- ABCDE-check
- Behavior Assessment Triangle
- Early Warning Score (EWS)
- SCEGS-methode
- Verkorte anamnese
- SBARr
Deel 4 – ABCDE-benadering bij kwetsbare ouderen
- De kwetsbare oudere
- Complexiteit van de zorg
- Fysieke aspecten
- Psychische aspecten
- Sociale aspecten
- Functionele aspecten
Deel 5 – Vaardigheden
- Basic Life Support (BSL)
- Verslikking/verstikking van een volwassene
Eindtoets (KRO)
Start op elk gewenst moment en heb 1 jaar lang toegang. Accreditatie is mogelijk op aanvraag.