Supervisie betekenisvol inzetten (vervolg)
In deze verdiepende module gaan we nader in op de ervaring van het supervisie geven in de rol van supervisor. De interactie en fasering in supervisie, het evalueren en beoordelen, het ervaringsgericht leren in supervisie staat centraal in deze module. Je wil actief leren reflecteren op het proces van supervisie geven en alle aspecten die daarbij komen kijken. Daarnaast ben je bekend met de uitgangspunten voor de supervisor voor de uitgangspunten voor de GZ-psychologen, psychotherapeuten en klinisch psychologen.
Prijzen
Datum en locatie
Beroepen
Sprekers
mevr. Anita Blonk
Docent
Supervisie geven is een vak apart, naast dat wat je al vaak jaren doet als hulpverlener. Alleen weten wat supervisie inhoudt, is niet toereikend. Het leren door je ervaringen met supervisanten over jouw invulling van de rol van supervisor is ook van belang om professioneel bij te kunnen dragen aan de leerprocessen van supervisanten. Ik draag graag bij aan deze processen door opleidingen, intervisie en nascholingen.
Supervisie geven is een proces waarin reflecteren en leren van ervaring centraal staat. De supervisor richt zich met name op het persoonlijk-professioneel leerproces van de opleidingsdeelnemer. Daarin heeft de supervisor een evaluerende en beoordelende rol. Binnen supervisie staat de professional centraal. De professional binnen de beroepscontext waartoe deze opgeleid wordt.
Inhoud van de module
- De module bestaat volledig uit intervisie momenten. Hierbij zijn de vragen vanuit de deelnemers richtinggevend voor de opbouw van een ontmoeting;
- Er is ruimte voor jouw werk- en casusinbreng. Daarbij is er aandacht voor het expliciteren van een ervaring;
- Je leert verhelderende en verdiepende vragen te stellen tijdens deze module.