Motiverende Gespreksvoering

gedragveranderenmotiverengesprekmotiverendemotivatiehulpverlenerclient
Motiverende gespreksvoering helpt hulpverleners én daarmee hun cliënten deze gedragsverandering tot stand te brengen.
750
30 Punten
Physical course - series

Prijzen

Regulier € 750
Inclusief : het certificaat, de catering en de toegang tot en het gebruik van de online leeromgeving en een jaar lang toegang tot Traintool.

Beroepen

Fysiotherapeut
30 Punten
KNGF, KRF
Omschrijving

Cliënten hebben zelf een belangrijk aandeel in hun behandeling. Motiverende gespreksvoering kan hulpverleners én daarmee hun cliënten helpen deze gedragsverandering tot stand te brengen. In deze cursus leert u de achtergrond, maar vooral de vaardigheden van motiverende gespreksvoering. Na actieve deelname aan de cursus beschikt de cursist over actuele kennis over en vaardigheden voor het kunnen toepassen van motiverende gespreksvoering.


Welke vaardigheden leert u?

De fysiotherapeut:

  • begrijpt de essentie van de begrippen motivatie, ambivalentie en weerstand en het proces van gedragsverandering.
  • begrijpt de principes van de directieve, persoonsgerichte stijl van motiverende gespreksvoering.
  • heeft geoefend met motiverende gespreksvaardigheden en deze ontwikkeld en eigen gemaakt.
  • heeft geoefend met het inpassen van deze vaardigheden in strategieën om met ambivalentie en weerstand om te gaan.
  • is in staat deze vaardigheden effectief in te zetten binnen de context van de werksituatie.


Stichting Hogeschool Leiden

info@hsleiden.nl
715188800
11, Zernikedreef, leiden, 2333CK

Gerelateerde cursussen

11 Sep
Sep
09:30

Pro Education BV

Physical course - series
Utrecht
18-24.5
Bied ondersteuning bij gedragsverandering
Verandering van gedrag bevorderen door je cliënt bij de behandelkeuzes te betrekken? Met Motivational Interviewing (MI) leer je een persoonsgerichte gespreksstijl toe te passen waarmee je een gelijkwaardige relatie opbouwt met je cliënt. Je stimuleert eigen verantwoordelijkheid en vrijheid van gedragskeuze, met als resultaat dat de gedragsverandering vanuit je cliënt zelf komt in plaats van buitenaf én dat deze verandering stand houdt op de lange termijn.
€ 1290
09 Sep
Sep
09:00
€ 995

Academie voor Motivatie & Gedragsverandering

Physical course - series
Regio Utrecht
18-36
Als zorgprofessional / (para)medicus wil je niets liever dan je patiënten helpen om hun gezondheid te verbeteren. Je werkt hard, maar toch doen patiënten te weinig met je adviezen. Het kost je tijd en energie en het is frustrerend dat je patiënten niet echt gemotiveerd krijgt om hun gedrag te veranderen. Je wilt patiënten helpen, maar hoe dan?
€ 995

PAOFarmacie

Incompany
6.5
De nascholing Motiveren van de medewerker is een interactieve workshop. U leert wat de motiverende factoren van uw medewerkers zijn en welke demotiverende valkuilen u het moet vermijden. Het is bijvoorbeeld van belang de wensen en behoeften van uw medewerkers te kennen, maar ook uw eigen persoonskenmerken spelen een rol. Door zelf casuïstiek in te brengen, wordt u in staat gesteld van de praktijkvoorbeelden van alle deelnemers te leren.
Op aanvraag
03 Jun
Jun
16:45

Landelijke Huisartsen Vereniging

Classroom
Domus Medica
3
Hoe zorg je voor gemotiveerd personeel binnen een gezonde werkomgeving? Een toename van werkdruk, complexere zorgvragen en een tekort aan collega’s. Herkenbaar? Hoe zorg je ervoor dat jouw medewerkers gemotiveerd, gezond, vakbekwaam en productief aan het werk zijn en blijven?
€ 345
16 Sep
Sep
09:00

Pro Education BV

Classroom
Utrecht
9-23.5
Leer cliënten te coachen naar gezondheid vanuit eigen regie
De focus van de overheid op gezondheid en vitaliteit is de laatste jaren meer verschoven naar gezondheid en gedrag, in tegenstelling tot ziekte en zorg. Dit heeft als gevolg dat er steeds meer een beroep wordt gedaan op de intrinsieke waarden en motivatie van een cliënt om zijn of haar welzijn te vergroten. Deze verschuiving zorgt ervoor dat ook de rol van de professional verandert, namelijk van het zorgen voor een cliënt naar het motiveren van oplossingsgericht denken. Als professional zal jij je meer bezighouden met het coachen van je cliënt zodat hij of zij een actievere rol gaat innemen.
€ 925
06 Nov
Nov
10:00

Psychodidact

Classroom
Psychodidact
18-36
Verminder weerstand, vergroot motivatie
Waarschijnlijk herken je het wel: cliënten die moeilijk in beweging komen. Ze lijken gevangen te zitten in het proces van wel én niet willen veranderen. Voor hun geestelijke en/of lichamelijke gezondheid en hun privé en/of zakelijke relaties zou het goed zijn om hun gedrag te veranderen, toch gebeurt het niet. De voordelen van het nieuwe gedrag lijken niet op te wegen tegen de nadelen die hen tegenhouden om de stap écht te zetten.
€ 750

RINO Amsterdam

Incompany
9
wanneer psychiatrie en verslaving speelt
De cursus is bedoeld voor hulpverleners die werkzaam zijn in de chronische psychiatrie of de verslavingszorg, die te maken hebben met cliënten met psychiatrische in combinatie met verslavingsproblemen.
Op aanvraag

PAOFarmacie

Incompany
3
De nascholing Verandermanagement is een interactieve workshop. U leert wat de beste timing is voor de introductie van een verandering of een nieuw project. Het omgaan met weerstanden komt aan de orde, net als het anticiperen op de reactie van uw medewerkers. Door zelf casuïstiek in te brengen kunnen de deelnemers van elkaars praktijkvoorbeelden leren.
Op aanvraag

Academie voor Motivatie & Gedragsverandering

E-learning
Met deze e-learning maak je op een gedegen manier kennis met de methodiek 'Motivational Interviewing'. Je leert de belangrijkste principes en je oefent met alle basistechnieken. Je krijgt praktische tips die je meteen in je gesprekken kunt toepassen.
€ 79

GGZ Ecademy

E-learning
2-4
In dit derde leertraject binnen het thema MGV wordt ingegaan op het proces evoceren. De andere trajecten richten zich op de andere processen binnen motiverende gespreksvoering.
Gratis