Samen de Regie

In de scholing Samen de Regie krijgen de deelnemers (triagisten en huisartsen/regieartsen) zicht op elkaars rol in het goede verloop van de dienst op de huisartsenpost en krijgen ze handvatten om die regie mede vorm te geven. In de cursus wordt o.a. aan de volgende leerdoelen gewerkt: NB. afhankelijk van de werkwijze en verzoek van de post zal per training het ene leerdoel meer aandacht krijgen dan het andere. In sommige trainingen wordt ook...
Gratis
3 Punten
Classroom

Prijzen

Gratis
Opmerking : Cursus wordt in-company gegeven bij de opdrachtgever/huisartsenpost. Een enkele keer vraagt de post zelf om een kleine financiële bijdrage, bijvoorbeeld in geval van waarnemers.

Beroepen

Arts voor verstandelijk gehandicapten
28 Oct 2019
27 Oct 2020
3 Punten
ABC1
Huisarts
28 Oct 2019
27 Oct 2020
3 Punten
ABC1
Physician Assistant
28 Oct 2019
27 Oct 2020
3 Punten
ABC1
Specialist ouderengeneeskunde
28 Oct 2019
27 Oct 2020
3 Punten
ABC1

Competenties

Samenwerken40 %
Communicatie40 %
Professionaliteit en kwaliteit20 %
Omschrijving

Omschrijving

In de scholing Samen de Regie krijgen de deelnemers (triagisten en huisartsen/regieartsen) zicht op elkaars rol in het goede verloop van de dienst op de huisartsenpost en krijgen ze handvatten om die regie mede vorm te geven.

In de cursus wordt o.a. aan de volgende leerdoelen gewerkt:

NB. afhankelijk van de werkwijze en verzoek van de post zal per training het ene leerdoel meer aandacht krijgen dan het andere. In sommige trainingen wordt ook geoefend met behulp van de werkvorm regietheater met ondersteuning van een trainingsacteur.

Programma

30 min introductie, verwachtingen en toelichting programma

30 min ervaringen met het overleg

15 min Pauze

30 min verbreding naar samenwerking en regie

15 min korte reflectie op taken regiearts

30 min lastige situaties in de samenwerking (gedrag en communicatie)

15 min Pauze

30 min vervolg lastige situaties in de samenwerking

15 min afronding/evaluatie

Leerdoelen

  • Contact maken met elkaar en de rest van het team (start van de dienst/check-in), omdat contact de basis is voor wederzijds begrip en goede samenwerking
  • Het managen van verwachtingen tijdens de dienst: hoe wil je werken en waarom?
  • Denken in 'rollen' en aansluiten bij de ander en het gemeenschappelijk doel door pro-actief handelen, contact te initieren maar ook met begrip voor de rol van de ander te reageren
  • Transparant Communiceren en feedback geven aan de hand van diverse modellen: Transparant Management, Transactionele Analyse en de Communicatie Muur
  • Veilig en effectief triageoverleg aan de hand van het Houvast voor overleg van Bloom

Bloom Praktijken

monique@bloomies.nl
14, Engelenhof, Haaften, 4175BB