De cultuur-sensitieve Physician Assistant

De Master Physician Assistant opleiding van de Hanzehogeschool Groningen, Academie voor Gezondheidsstudies organiseert jaarlijks een terugkerend symposium met iedere keer een ander thema rondom het beroep van Physician Assistant.  Het symposium wordt bezocht door (ex-)leermeesters (medisch specialisten, huisartsen), potentielewerkgevers, anderszins geïnteresseerden, alumni en studenten MPA. Dit jaar is het thema: "De cultuur-...
Gratis
4 Punten
Classroom

Prijzen

Gratis
Opmerking : n/a

Beroepen

Anesthesioloog
09 Feb 2018
08 Feb 2019
4 Punten
ABAN
Arts
09 Feb 2018
08 Feb 2019
4 Punten
ABAN
Arts beleid en advies KNMG
09 Feb 2018
08 Feb 2019
4 Punten
ABAN
Arts indicatie en advies KNMG
09 Feb 2018
08 Feb 2019
4 Punten
ABAN
Arts infectiebestrijding KNMG
09 Feb 2018
08 Feb 2019
4 Punten
ABAN

Competenties

Samenwerken20 %
Communicatie20 %
Professionaliteit en kwaliteit60 %
Omschrijving

Omschrijving

De Master Physician Assistant opleiding van de Hanzehogeschool Groningen, Academie voor Gezondheidsstudies organiseert jaarlijks een terugkerend symposium met iedere keer een ander thema rondom het beroep van Physician Assistant. 

Het symposium wordt bezocht door (ex-)leermeesters (medisch specialisten, huisartsen), potentielewerkgevers, anderszins geïnteresseerden, alumni en studenten MPA.

Dit jaar is het thema: "De cultuur-sensitieve Physician Assistant".

Tijdens het plenaire deel zullen twee experts rondom culturele diversiteit een voordracht houden. Mevrouw drs. Hannah Leyerzapf draait het dit keer om, niet de patiënt staat centraal, maar juist de hulpverlener. Zij baseert dit op bevindingen afkomstig van een etnografisch onderzoek. Mevrouw dr. Jeanine Suurmond zal als tweede spreker de bevindingen presenteren afkomstig uit het project ‘Culturally Competent Medical Ecuation (C2ME). Hierbij zal tevens worden ingezoomd op wat dit betekent voor de opleiding, als wij juist die cultuur-bewuste professional willen afleveren.

De overkoepelende leerdoelen die we met het plenaire gedeelte beogen zijn:

  • Het verwerven van kennis over en inzicht (f)actoren die een rol spelen in de culturele diversiteit die kan optreden in een hulpverlener-patiënt relatie;
  • Het als hulpverlener verkrijgen van bewustzijn hoe de eigen (culturele) achtergrond de behandelrelatie kan beïnvloeden;
  • Het als opleider zich ervan bewust worden op welke wijzede eigen (culturele) achtergrond de verwerving van culturele competenties door de student kan beïnvloeden

Aansluitend zullen er parallelsessies zijn waar studenten hun afstudeeronderzoek presenteren. Dit betreffen studies met overwegend klinische onderzoeksvraagstellingen

Hanzehogeschool Groningen Master Physician Assistant

l.kuilman@pl.hanze.nl
18, Eysonniusplein, Groningen, 9714CE