Klinisch Redeneren bij Ouderen (KRO)

Deze e-learning vormt een theoretische basis voor klinisch redeneren tijdens de zorg voor de ouder wordende zorgvrager. Start op elk gewenst moment en heb 1 jaar lang toegang.
klinisch redenerenouderenzorgverlenerszorgvragerkwetsbare ouderenAlgemeen en niet gespecificeerde-learningAgogisch medewerkers MBO/HBOVerpleegkundigen MBO/HBO

We gaan in op verschillende aspecten van klinische redeneren, zoals het verzamelen en interpreteren van observaties en gegevens, het opstellen van passende zorgplannen en adequaat inzetten van acties en interventies en het effectief communiceren binnen multidisciplinaire teams om holistische zorg te bieden. De e-learning biedt een waardevolle kans aan zorgverleners om hun kennis en inzicht te vergroten en daarmee de kwaliteit van leven van deze zorgvragers positief te beïnvloeden. Het effectief kunnen analyseren van gezondheidssituaties, het ontdekken van relevante informatie en het nemen van weloverwogen beslissingen zijn cruciaal in het geven van optimale zorg. Accreditatie is mogelijk op aanvraag. Start op elk gewenst moment en heb 1 jaar lang toegang.

07 okt. 2024
09:00 - 12:00
32.5
In aanvraag
Online
E-learning
E-learning

Prijzen

Regulier € 32.5
Inclusief : Cursusboek (PDF)
Opmerking :vrijgesteld van BTW

Datum en locatie

07 okt. 2024
09:00
12:00
Online
04 nov. 2024
09:00
12:00
Online
02 dec. 2024
09:00
12:00
Online

Beroepen

Verpleegkundige
Accreditation in aanvraag
KVR

Competenties

Samenwerken 20 %
Kennis en wetenschap 20 %
Communicatie 60 %

Doelen

Kennis maken met het proces van klinisch redeneren
Inzicht in diagnostisch, etiologisch, therapeutisch en prognostisch redeneren
Analyseren aan de hand van 4 basisvragen
Het belang van basiskennis bij probleemherkenning (klachten en symptomen)
Veelvoorkomende problemen bij ouderen en de risico’s
Omschrijving

Deze e-learning is ontwikkeld voor:

  • Agogisch medewerkers MBO/HBO
  • Verpleegkundigen MBO/HBO


Algemeen

  • Inleiding
  • Cursusboek

Deel 1 – Klinisch Redeneren

  • Klinisch redeneren
  • Keuzes met betrekking tot het handelen
  • Klinisch redeneren en Evidence Based Practice (EBP)
  • Fases in klinisch redeneren
  • Kritisch denken
  • Klinische besluitvorming

Deel 2 – Kwaliteitsaspecten

  • Methodische zorgverlening
  • In acute situaties
  • In niet-acute situaties
  • Veiligheid/veilige zorg
  • Ethische aspecten in de zorgverlening

Deel 3 – Methoden en Redeneerhulpen bij Klinisch redeneren

  • Methoden en redeneerhulpen – Inleiding
  • Physical Assessment Triangle
  • ABCDE-check
  • Behavior Assessment Triangle
  • Early Warning Score (EWS)
  • SCEGS-methode
  • Verkorte anamnese
  • SBARr

Deel 4 – ABCDE-benadering bij kwetsbare ouderen

  • De kwetsbare oudere
  • Complexiteit van de zorg
  • Fysieke aspecten
  • Psychische aspecten
  • Sociale aspecten
  • Functionele aspecten

Deel 5 – Vaardigheden

  • Basic Life Support (BSL)
  • Verslikking/verstikking van een volwassene

Eindtoets (KRO)


Start op elk gewenst moment en heb 1 jaar lang toegang. Accreditatie is mogelijk op aanvraag.


EDU-line

info@edu-line.nl
1, Poststraat, Sittard, 6135KR