Online training: Communicatie in zorg en onderwijs

Een volledige online basiscursus over wendbaar communiceren in de zorg en het onderwijs
communicereneffectief communicerencommunicatie met patiëntcommunicatie binnen teamcommunicatiestijlenmodel

Als professional in de zorg of het onderwijs communiceer je de hele dag: met cliënten, leerlingen, ouders of collega’s. Het lijkt zo vanzelfsprekend, maar het is goed om eens bij deze gesprekken stil te staan. Lopen gesprekken soepel, ook als het over moeilijke onderwerpen gaat? Praat je wel eens langs elkaar heen? Kom je tevreden uit en overleg? Of had het toch efficiënter gekund? Soms kan communicatie een stuk soepeler verlopen, als je elkaars manier van communiceren beter begrijpt. Dit noemen we ook wel communicatiestijlen. In deze online training leer je het communicatiestijlenmodel kennen. Je leert de 4 stijlen die erbij horen kennen en herkennen. Ook leer je hoe je het beste kan reageren/communiceren, zodat je aansluit op een stijl. Wendbaar communiceren noemen we dat.

229.9
15.5-26 Punten
E-learning
E-learning

Prijzen

Regulier € 229.9

Beroepen

Cliëntenvertrouwenspersonen WZD
26 Punten
Registerpl
Cliëntondersteuner
26 Punten
Registerpl
Gezinshuisouder
26 Punten
Registerpl
GGZ-agogen
26 Punten
Registerpl
Jeugdzorgwerker
26 Punten
Registerpl

Sprekers

Anouk Reijnen

Adviseur – Onderwijskundige
Als onderwijskundige en opleidingsadviseur help ik individuen en organisaties bij ontwikkelvragen. Als individu kun je bij mij terecht als je wilt weten hoe je met nascholing of een postacademische registratie jouw carrière een impuls kunt geven. Ik help organisaties om een aantrekkelijk nascholings- en ontwikkelaanbod voor hun medewerkers op te zetten. Zo help ik hen om werknemers te binden en boeien. Hiervoor zet ik mijn onderwijskundige expertise en praktische ervaring met verschillende leervormen (online, blended, klassikaal, etcetera) in en mijn netwerk van inhoudelijk experts. Wil je meer weten? Stuur mij een bericht.

Doelen

Na de online training:

ken je het communicatiestijlenmodel, je kunt het lezen en interpreteren.
herken je de vier verschillende communicatiestijlen, bij jouw cliënt, patiënt, leerling, ouder, collega of andere gesprekspartner.
kun je vanuit jouw eigen communicatiestijl aansluiten bij de communicatiestijl van jouw gesprekspartner. Hierdoor verloopt een gesprek soepeler.
Omschrijving

Programma

Deze training bestaat uit 8 onderdelen:

  • Communicatie
  • Wat je al weet en wat je wilt bereiken
  • Het communicatiestijlenmodel
  • De directieve stijl
  • De expressieve stijl
  • De coöperatieve stijl
  • De beschouwende stijl
  • Eindtest & certificaat


PAO Psychologie

info@pao.nl
0854879310
41, Keurenplein, A163, Amsterdam, 1069CD