Workshop supervisie en werkbegeleiding
Je bent goed in je vak en je werkt al een tijdje in een GGZ-instelling. Logisch dat je gevraagd wordt om GZ-psychologen in opleiding te begeleiden. Het is leuk om je ervaring en kennis over te dragen, maar heb je voldoende gereedschap?
14 jan. 2025
09:30 - 16:30
275
0-6 Punten
Webinar
Physical course - single
Prijzen
Regulier
€ 275
Opmerking :Begeleid je een opleideling bij RINO amsterdam dan is deelname aan de workshop kosteloos. Geef dit aan in het notitieveld bij inschrijving
Datum en locatie
14 jan. 2025
09:30
16:30
Leidseplein 5, 1017PR, Amsterdam
07 feb. 2025
09:30
16:30
Leidseplein 5, 1017PR, Amsterdam
Beroepen
Gezondheidszorgpsycholoog
6 Punten
FGzPt
Gezondheidszorgpsycholoog - Klinisch neuropsycholoog
6 Punten
FGzPt
Gezondheidszorgpsycholoog - Klinisch psycholoog
6 Punten
FGzPt
GZ Pyscholoog
6 Punten
FGzPt
Gz-psychologen | Klinisch neuropsycholoog
6 Punten
FGzPt
Doelen
Na afloop van de workshop is men in staat om:
de noodzakelijke randvoorwaarden te creëren en de eigen rol te bepalen;
met de opleideling een helder doel af te stemmen;
de leerdoelen te laten aansluiten op de fase en de context van de leerroute;
het leerproces planmatig aan te pakken en bij te stellen;
interventies tijdens het leergesprek systematisch toe te passen in aansluiting op verschillende leerdomeinen;
de leerstijl van de supervisant te traceren en daarmee rekening te houden;
om te gaan met stagnering;
om te gaan met ethische dilemma's
Omschrijving
In deze workshop wordt een model voor werkbegeleiding en supervisie gepresenteerd dat behulpzaam is bij het structureren van het begeleidingsproces. Aan de hand van het model wordt geoefend met begeleidingsvaardigheden.
Inhoud
- reflectie op eigen leerervaringen;
- competentieprofiel begeleider;
- toetsen en beoordelen;
- verschil en overeenkomst tussen supervisie en werkbegeleiding: rolbepaling en verantwoordelijkheden;
- eerste gesprek en minicontracten;
- leerstijlen en leercirkel;
- leerdomeinen en leerinterventies: een integratief leermodel;
- de structuur van een werkbegeleidingsgesprek en een supervisiegesprek;
- contextuele factoren;
- parallelprocessen en lastige situaties;