Webinar: Nieuwe richtlijn en protocol 3.0 dyslexie

dyslexiediagnostiek en behandelingdyslexie-onderzoekBVRDbrede vakinhoudelijke richtlijn dyslexie
De nieuwe ‘brede vakinhoudelijk richtlijn dyslexie’ (BVRD) is er. In deze richtlijn worden de meest recente wetenschappelijke ontwikkelingen gecombineerd met praktische toepassing. Er is aandacht voor signalering, diagnostiek, behandeling en ondersteuning. Ook is een nieuw dyslexieprotocol: Protocol 3.0.
95
2 Punten
E-learning

Prijzen

Regulier € 95

Beroepen

Jeugdzorgwerker
2 Punten
SKJ
Orthopedagoog-generalist
2 Punten
NIPK&J/NVO, SKJ
Pedagoog
2 Punten
NVO, SKJ
Psycholoog NIP | Kinder- en jeugdpsycholoog
2 Punten
NIPK&J/NVO
Omschrijving

Je kunt natuurlijk zelf de richtlijn en het protocol lezen. Maar het zijn lijvige boekwerken, die vooral gericht zijn op informatieoverdracht. Wij willen je graag laten zien wat beide producenten concreet betekenen. Voor je handelen als diagnosticus of behandelaar op de werkvloer. Daar gaan we het in dit webinar over hebben.

We starten met een korte samenvatting van zowel de richtlijn als het protocol en gaan daarna de praktische vertaalslag maken aan de hand van voorbeelden en casussen. Wat betekenen de veranderingen concreet? Hoe geef je die vorm in je diagnostiek en rapportage? En wat zijn verdere consequenties?

Een extra houvast dus, om goed voorbereid met de nieuwe richtlijn (BVRD) en protocol 3.0 te gaan werken.

Kernpunten:

  • een uur aandacht voor de brede vakinhoudelijk richtlijn dyslexie, een uur voor Protocol 3.0;
  • focust op de dilemma’s en knelpunten die je tegen kan komen bij diagnostiek en behandeling als je gaat werken volgens de BVRD en het nieuwe protocol;
  • verzorgd door twee experts op het gebied van dyslexiediagnostiek, – behandeling en -onderwijs.


PAO Psychologie

info@pao.nl
0854879310
41, Keurenplein, A163, Amsterdam, 1069CD

Gerelateerde cursussen

12 Nov
Nov
09:30

PAO Psychologie

Physical course - series
0-46.5
Aan de hand van een stevige theoretische basis ga je zelf aan de slag. Met praktijkvoorbeelden leer je analyseren, de theorie toepassen en een heldere conclusie trekken.
€ 614

PAO Psychologie

E-learning
2-4
In dit webinar leer je hoe je professioneel kritisch kijkt naar diagnostiek van dyslexie. Je leert meer over het opstellen en beoordelen van een dyslexieverklaring, over kenmerken van gedegen en consistent dyslexie-onderzoek.
€ 95
26 Nov
Nov
09:30

King Nascholing

Physical course - series
Aristo meeting center Amsterdam
13-36
In deze cursus maak je kennis met de verschillende presentatiewijze en de vaststelling van ADHD, de overlap met andere stoornissen, differentiaal diagnostiek en hoe de behandeling van ADHD goed kan worden vormgegeven.
€ 420
Op aanvraag

MedClass (Boehringer Ingelheim B.V.)

E-learning
1
Progressief fibrotische interstitiële longziekten (PF-ILD) is een complex en specialistisch onderwerp.
Op aanvraag

MedClass (Boehringer Ingelheim B.V.)

E-learning
1-1.5
Wist je dat sommige patiënten met een ILD tijdens het verloop van de ziekte een progressieve vorm van longfibrose ontwikkelen (PF-ILD)? Om deze patiënten zo goed mogelijk te kunnen behandelen en te begeleiden, is het belangrijk om zo’n progressief fibroserend beeld vroegtijdig te signaleren.
Op aanvraag
09 Oct
Oct
09:00

PAO Psychologie

Classroom
Utrecht
26-30
Postacademische cursus signaleren, diagnostiek en begeleiding bij autisme / ASS
De laatste jaren is het denken over autismespectrumstoornissen (ASS) enorm in beweging en veranderd. Dankzij wetenschappelijk onderzoek en dankzij de ervaringsverhalen van de mensen met een ASS zelf.
€ 1060

CME-Online

E-learning
2
Oogklachten zijn frequent voorkomende klachten in de huisartspraktijk. Een huisarts ziet in een normpraktijk twee tot drie patiënten per week met oogklachten, hieronder vallen niet de refractie-afwijkingen. De meeste consulten zijn eenmalig. Het is belangrijk het onderscheid te kennen tussen onschuldige, self-limiting aandoeningen en ernstige oogaandoeningen.
Op aanvraag

CME-Online

E-learning
2
Proctologische aandoeningen komen frequent voor en worden daardoor veel gezien in de huisartsenpraktijk. Desondanks kunt u als huisarts deze aandoeningen als een lastig probleem ervaren. Enerzijds door gêne bij de patiënt, of wellicht ook bij uzelf, en anderzijds door kennishiaten doordat er relatief weinig aandacht is voor dit onderwerp tijdens de opleiding. Veel klachten rondom het anale gebied zijn echter met relatief eenvoudige interventies te verhelpen. Daarnaast is dit een van de meest dankbare patiëntencategorieën als de klachten eenmaal zijn verholpen.
Op aanvraag

CME-Online

E-learning
2
Scabiës, in de volksmond beter bekend als schurft, is de laatste jaren in opmars in Nederland. Sinds 2011 is het aantal huisartsconsulten vanwege scabiës vervijfvoudigd. Scabiës komt in het bijzonder bij jongvolwassenen vaak voor. Er zijn uitbraken geweest in studentenhuizen en asielzoekerscentra, maar ook in verpleeghuizen en andere plaatsen waar grote groepen mensen samenwonen. Vooral de toename van de incidentie tijdens de coronapandemie was opvallend, omdat de incidentie van andere infectieziekten toen juist daalde. De groeiende bevolking, verstedelijking en vergrijzing zijn mogelijke verklaringen voor het stijgende aantal scabiësbesmettingen.
Op aanvraag
14 Nov
Nov
09:30

King Nascholing

Classroom
Aristo meeting center Amsterdam
6
Tijdens deze verdiepingsdag staan we stil bij de meest recente praktische dilemma’s en wetenschappelijke inzichten. We gaan in op differentiaal diagnostiek en comorbiditeit bij dyslexie, evenals diverse casussen die cursisten in de praktijk tegenkomen.
€ 220